  • 1. Data: 2011-03-09 18:55:49
    Temat: PIT11 i umowa o dzieło z przeniesieniem praw autorskich
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    Witam.

    Z góry przepraszam jeśli to głupie pytanie. Dostałem właśnie PIT11 za
    wykonaną umowę o dzieło z przeniesieniem praw autorskich. W PIT jest
    to wymienione pod "działalność wykonywana osobiście..." a nie z praw
    autorskich i wrzucone jako 20% koszt uzyskania przychodu. W umowie nie
    było co prawda wymienione ile procent przypadało na samo przeniesienie
    praw autorskich (wykonanie strony internetowej) ale zakładam, że
    całość można wrzucić jako 50% koszt uzyskania przychodu.

    Co z takim czymś zrobić?

    1. Zaakceptować stan i taki wklepać do własnego PIT-a.
    2. Zaakceptować stan i wklepać swoją wersję do PIT-a
    3. Zgłosić się do zleceniodawcy, że są nieścisłości (może ich już nie
    interesuje przeniesienie praw autorskich i po 5 latach od wykonania
    mogę im tą stronę skasować); tzn. traktować tego PIT-a jak zmianę
    warunków umowy.

    Sensowne wydaje mi się 2., bo składkę zleceniodawca już odprowadził i
    nic mu do kosztów uzyskania (czy się mylę?). Żeby być w pełni
    uczciwym, czy mogę sam ocenić ile procent przychodu stanowi ten
    uzyskany z przeniesienia praw autorskich i od nich 50%, a od reszty
    20%?

    Z góry dziękuję,
    Jan Bartnik

  • 2. Data: 2011-03-09 19:01:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-09, Jasko Bartnik <b...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > uczciwym, czy mogę sam ocenić ile procent przychodu stanowi ten
    > uzyskany z przeniesienia praw autorskich i od nich 50%, a od reszty

    A jak wyglądał rachunek do umowy o dzieło, jaki wystawiłeś?
    Jakie były koszty uzyskania przychodu na tym rachunku i wysokość
    zaliczki potrąconej? Czy tu się zgadzają liczby?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2011-03-09 19:10:34
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    > A jak wygl da rachunek do umowy o dzie o, jaki wystawi e ?
    > Jakie by y koszty uzyskania przychodu na tym rachunku i wysoko
    > zaliczki potr conej? Czy tu si zgadzaj liczby?

    Tu chyba zawaliłem... rachunek nie został wystawiony. W umowie jest:
    "z tytułu wykonania przedmiotu umowy i przeniesienia autorskich praw
    majątkowych (...) Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie w kwocie
    X PLN netto".