  • 1. Data: 2006-08-16 10:45:02
    Temat: PIT-5 zaliczka wczesniej dochód urząd pracy
    Od: "on" <g...@p...onet.pl>

    Od czerwca prowadze dzialalnosc gospodarcza KRiP VAT i PIT-5 .Wczesniej
    mialem dochód z urzedu pracy.
    Kiedy bede musiał zlożyc PIT-5 i czy wczesniejszy dochod musze
    uwzgledniac przy obliczaniu zaliczki ?

    Dochód: do maja urzad pracy 1907zl zaliczka 141zl
    czerwiec lipiec dzialalność 1298zl

    Daniel

  • 2. Data: 2006-08-16 13:37:28
    Temat: Re: PIT-5 zaliczka wczesniej dochód urząd pracy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    on wrote:

> [...]
    > uwzgledniac przy obliczaniu zaliczki ?
    >
    > Dochód: do maja urzad pracy 1907zl zaliczka 141zl

    W zasadzie to PIT-5 złożysz gdy wyjdzie ci kwota do zapłaty na tym
    PIT-5. A tak naprawdę to są 3 szkoły w US:
    1. Gdy wychodzi do zapłaty po odliczeniu zdrowotnego.
    2. Gdy wychodzi podatek przed odliczeniem zdrowotnego.
    3. Gdy kwota dochodu przed odliczeniem ub. społecznych jest większa od
    tzw "kwoty wolnej"
    Najlepiej dowiedz się jaką zasadę uznaje twój US (a dokładnie urzędnik,
    który się tobą zajmuje).

    Dochodu z Urz. Pracy nie uwzględniasz na PIT-5. Doliczysz go dopiero w
    kwietniu w rozliczeniu rocznym.

  • 3. Data: 2006-08-16 20:52:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Aug 2006, jureq wrote:

> [...]
    > 2. Gdy wychodzi podatek przed odliczeniem zdrowotnego.
    > 3. Gdy kwota dochodu przed odliczeniem ub. społecznych jest większa od

    To trzecie mi się ZUPEŁNIE nie widzi.
    Brak podstawy prawnej :]
    Bo 1. i 2. to oczywiście sprawa interpretacji, jako że przepis
    zapisano jak zapisano i sporność (przepisu) jest bezsporna ;)
    Ale pojęcia "kwoty wolnej" w ustawie NIE MA, więc nie widzę możliwości
    aby pojawiały się gdybania aż na takim poziomie!
    Nakaz składania deklaracji dotyczy *podatku* (ze sporem czy wykazanego
    czy do zapłaty po odliczeniach), a nie podstawy, stawiam opór!
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-08-17 07:49:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > wykazanego
    > czy do zapłaty po odliczeniach), a nie podstawy, stawiam opór!

    Mnie się też nie widzi, ale rok temu urzędnik z II US w Lublinie w
    takiej sytuacji kazał przynieść "zaległe" PIT-y. Człowiek na którego
    padło uznal, że się z koniem kopać nie będzie i zaniósł. Kary za
    "spóźnienie" nie było.

  • 5. Data: 2007-01-16 06:59:03
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

> [...]
    > który się tobą zajmuje).
    >
    > Dochodu z Urz. Pracy nie uwzględniasz na PIT-5. Doliczysz go dopiero w

    Począwszy od roku 2007 w ogóle nie składa się PIT-5 i problemu nie będzie.

    Z.K.