  • 11. Data: 2005-12-14 15:27:10
    Temat: Re: PIT-5 vs KPiR raz jeszcze
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > gwoli ścisłości to w PiT 5 jest tylkosłowo "udział",
    > a w KC jest udział w zyskach i udział w stratach..
    >
    > A objaśnien do piT nie mam DIZŚ czasu studiować.
    =================
    Objasnienia do PIT-36L. Do części "L"

    W części tej podatnicy wykazują dane dotyczące pozarolniczej działalności
    gospodarczej prowadzonej w formie spółki niebędącej osobą prawną, w tym dane
    dotyczące spółki takie jak: nazwa spółki, NIP, nr REGON, udział podatnika w
    przychodach spółki, miejsce prowadzenia działalności, a także przychód,
    koszty, dochód (stratę) zarówno spółki, jak i przypadające na podatnika.

    Atomek

  • 12. Data: 2005-12-15 22:05:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Dec 2005, Atomek wrote:

    > możliwych sytuacji. Znam kancelarię prawną w której wspólnicy mają tak
    > sformułowaną umowę spółki, że w stosunku do pewnej grupy kontrahentów
    > przychody i koszty przypadają tylko jednemu ze wspólników.

    ...ale oni pewnie korzystają z instytucji "spółki partnerskiej".
    To taka odmiana spółki, dostępna wyłącznie dla wolnych zawodów,
    która dopuszcza właśnie odrębne rozliczanie "osobistych"
    dochodów i wydatków (jak w 1-os DG) jednocześnie ze "wspólnymi"
    kosztami (typu wspólne biuro) podobnie jak na S.C.
    Nie można porównywać ze "zwykłą" S.C.
    A tak BTW - spółkę partnerską odszukałem kiedyś do wygaśnięciu
    długiej dyskusji jaka to S.C. jest bez sensu w przypadku np.
    kilku lekarzy :)

    > W takiej sytuacji
    > oczywiście takie transakcje powinny się znaleźć w księdze ale nie mogą być
    > podstawą obliczenia dochodu poprzez prosty udział procentowy, bo umowa
    > spółki tego nie przewiduje.

    "normalna" S.C. nie może być *formalnie* tak zawarta.
    Podział strat może być inny niż podział dochodów - i koniec pola
    manewru :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)