  • 1. Data: 2004-04-18 13:58:17
    Temat: PIT-36, pola 194 i 197 - co poeta mial na mysli?
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    Witam,

    Wypelniam sobie PIT-36.

    Pole 194 mówi:
    Suma należnych zaliczek za rok podatkowy, W TYM zaliczek pobranych przez
    płatników. Suma kwot z poz 93 i 135

    Pole 197 mówi:
    Suma zaliczek wpłaconych przez podatnika i pobranych przez płatników. A
    broszura pomoicnicza dodaje, ze chodzi o kwotę "faktycznie zapłaconych
    zaliczek oraz zaliczek pobranych przez płatników".
    (Co do pola 194 do help-broszura milczy).

    Wg mnie chodzi o to samo, przynajmniej w moim, zwyczajnym
    przypadku i ja do obu tych pol wpisuje to samo, po prostu
    sumę zaliczek, ktore wpalacalem przez caly rok.

    Ale rozne opisy tych pól sugerują, że piszący je poeta
    nie miał na mysli dokladnie tego samego...

    Czy ktoś moze wyjasnić mi tę róznicę i jej sens?
    Czym sie rozni zaliczka faktycznie zaplacona od faktycznie pobranej przez
    platnika?

    Sam zauwazylem tylko, że:

    Pole 194 słuzy li tylko do wyliczenia wartosci dla pola 195,
    (193-194=195)
    z ktorą to nic sie już pozniej dalej nie robi. Takie martwe pole.

    Pole 197 ma wieksze znaczenie - słuzy do obliczania wartosci
    do pola 198,
    (193-197=198)
    ktora jest wazna, bo tyle się faktycznie potem płaci do US.

    Dzieki za opinie,

    latet

  • 2. Data: 2004-04-18 18:06:08
    Temat: Re: PIT-36, pola 194 i 197 - co poeta mial na mysli?
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-18 15:58, Użytkownik latet napisał:

> [...]
    > sumę zaliczek, ktore wpalacalem przez caly rok.
    >
    > Ale rozne opisy tych pól sugerują, że piszący je poeta
    > nie miał na mysli dokladnie tego samego...

    Przypuszczam ze istnieja sytuacje ktore ciebie i mnie nie dotycza ale w
    gospodarce jest duzo roznych - nazwijmy to - "struktur" i w jakichs
    okolicznosciach to nie jest to samo.
    Zwykle kazdy zna tylko swoje podworko.
    ---