  • 1. Data: 2006-04-26 20:09:15
    Temat: PIT 36 czy D?
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Witam, pytalem juz o to, ale chyba za duzo pytan zadalem, wiec sprobuje
    pojedynczo.
    Czy koszty remontu mieszkania, ktore wynajmuje wpisuje w PIT 36 czy w PIT D?
    Z gory dziekuje za pomoc lub odeslanie gdzies indziej.

    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2006-04-27 02:37:48
    Temat: Re: PIT 36 czy D?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    maciek wrote:
> [...]
    > PIT D?
    > Z gory dziekuje za pomoc lub odeslanie gdzies indziej.

    pit-d

  • 3. Data: 2006-04-27 07:15:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Apr 2006, witek wrote:

    > pit-d

    A "wynajmuję" oznacza najemcę czy właściciela?
    Bo AFAIK j. polski jest w tym momencie niejednoznaczny :(
    PIT-D AFAIK obejmuje wydatki na *własne* cele mieszkaniowe... jest
    tak ? Więc koszty wynajmowanego komuś mieszkania tylko na PIT-36...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-04-27 11:18:19
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A "wynajmuję" oznacza najemcę czy właściciela?
    > Bo AFAIK j. polski jest w tym momencie niejednoznaczny :(

    Tak, ale na umowach, ktore widzialem dotychczas zawsze to lokator byl
    nazywany najemca ( http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=34306 ), wiec ja sie
    tego trzymam i pisze, ze ja, jako wlasciciel wynajmuje, a nie najmuje.

    > PIT-D AFAIK obejmuje wydatki na *własne* cele mieszkaniowe... jest
    > tak ? Więc koszty wynajmowanego komuś mieszkania tylko na PIT-36...

    Dzieki za odpowiedz, juz mi troche lepiej:)
    A teraz, jesli mozna, mam drugie pytanie:)
    Niestety na fakturach mam rozne adresy (na czesci jest ten, gzie jest
    miesznkane, a na czesci moj adres zameldowania). Czy te faktury nadaja
    sie do odliczen, czy tez US mi by je zakwestionowal?

    Pozdrawiam
    Maciek.

  • 5. Data: 2006-04-27 14:37:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Apr 2006, maciek wrote:

    > Tak, ale na umowach, ktore widzialem dotychczas zawsze to lokator byl
    > nazywany najemca

    To nie ulega dyskusji.
    Tyle, że w pytaniu była mowa nie o "najemcy" a o "wynajmującym".

    > ( http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=34306 ), wiec ja sie tego
    > trzymam i pisze, ze ja, jako wlasciciel wynajmuje, a nie najmuje.

    Nie trzymasz się tego co podałeś, bo czytasz tylko tę połówkę
    która ci pasuje:
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=68285

    "najemca" jest rozumiane jednoznacznie.
    "wynajmujący" nie... ba, w słowniku rozumienie zgodne z "najemca"
    jest przed przeciwwstawnym :(
    Jedyną metodą jest wskazanie pierwotności posiadania (napisania
    "właściciel") albo metodą "wynajmuję komuś" (w odróżnieniu od
    "wynajmuję od kogoś")!
    FYI: ja tam byłbym za jasnym uregulowaniem znaczenia kilku słów,
    od "albo" i "lub" zaczynając na "przysłonie" i "wynajmującym"
    kończąc. No ale....

    > Niestety na fakturach mam rozne adresy

    Nie powiem ci czy zakwestionuje.
    Z przepisu wynika tak:
    +++ rozporządzenie o f-rach +++
    § 9.
    1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna
    zawierać co najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy
    i nabywcy oraz ich adresy;
    ---

    ...napisali "ich adresy".
    Czyli dla nabywcy JEGO (nabywcy) adres, nie adres "rzeczy na
    którą kupuje" - oczywiście przepis szczegółowy może wymagać
    podania danych identyfikacyjnych "rzeczy na którą się kupuje",
    tak jest np. przy paliwie do samochodu (nr rej. ma być),
    ale nic nie wiem o przepisie nakazującym podać adres "lokalu
    na który są przeznaczone nabytki"....

    FYI: *wydaje mi się* iż taki błąd (podanie niewłaściwego adresu
    wskutek pomyłki co do jego przeznaczenia) można poprawić
    notą korygującą.

    Kto przeciw?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd