  • 1. Data: 2006-01-31 17:49:45
    Temat: PIT-28 RYCZAŁT
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@o...pl>

    Witam

    Mam problem z wypełnieniem formularza PIT 28 dla osoby, która osiąga
    przychody z działalności prowadzonej na własne nazwisko, a dokładniej chodzi
    o część L1. Pytanie: czy podatnik ze względu na niski przychód mógł nie
    odprowadzać w poszczególnych miesiącach kwot ryczałtu ( nie kontaktować się
    z "fiskusem" cały rok)? Jeśli tak, to wszystko chyba Ok i w części L.1
    należy wpisać "0" (?)

    Niestety wiem, że być może niezbyt szczegółowo, w dodatku zawile, piszę,
    jednak z pytaniem zwrócił się do mnie znajomy, który prosi o pomoc, a ja
    kompletnie nie mam pojęcia, czy słusznie rozumuję (po prostu pracuję na
    umowę o pracę, a że z wykształcenia ekonomista, to ludzie pytają;-)

    Ze względu na powyższe oraz pilność sprawy (chyba do dziś należy złożyć
    zeznanie - na szczęście działają urzędy pocztowe całą dobę:), proszę o
    pomoc.

    Pozdrawiam
    T.N.

  • 2. Data: 2006-01-31 18:17:03
    Temat: Re: PIT-28 RYCZAŁT
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowak" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ze względu na powyższe oraz pilność sprawy (chyba do dziś należy złożyć
    > zeznanie - na szczęście działają urzędy pocztowe całą dobę:), proszę o

    Może być ryczałt zerowy jeśli przychód w danym miesiącu pomnożony przez
    stawkę / %/ podatku i po odjęciu 7,75% składki zdrowotnej wyjdzie zero lub
    mniej to w poszczególnych miesiącach tyle wpisujemy.

  • 3. Data: 2006-01-31 18:19:39
    Od: "Andrew" <a...@n...spam.poczta.onet.pl>

    Tomasz Nowak wrote:
> [...]
    > mógł nie odprowadzać w poszczególnych miesiącach kwot ryczałtu ( nie
    > kontaktować się z "fiskusem" cały rok)? Jeśli tak, to wszystko chyba

    teoretycznie tak> jesil był na 3% ryczałcie i płacił pełny zus to pewenie
    ten niski przychód mógł wynieść ok 4500-5000 /mc
    Andrew

  • 4. Data: 2006-01-31 19:02:57
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Andrew"...
    > teoretycznie tak> jesil był na 3% ryczałcie i płacił pełny zus to pewenie
    > ten niski przychód mógł wynieść ok 4500-5000 /mc

    Z tego co wiem, to było on na ryczałcie 5,5%, ale zarobki o połowę
    niższe:-( Zatem się zgadza
    Wielkie dzięki
    Pozdrawiam
    T.N.

    P.S. Ponoć odprowadzają koło 700 zł składek...

  • 5. Data: 2006-01-31 19:05:13
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Maria" napisał w wiadomości...

    > Może być ryczałt zerowy jeśli przychód w danym miesiącu pomnożony przez
    > stawkę / %/ podatku i po odjęciu 7,75% składki zdrowotnej wyjdzie zero lub
    > mniej to w poszczególnych miesiącach tyle wpisujemy.

    Zatem nie musiał składać miesięcznych deklaracji i w części L może spokojnie
    powpisywać "zera".
    Dzięki i pozdrawiam
    T.N.