  • 1. Data: 2009-10-26 13:11:09
    Temat: PIT-23- cele mieszkaniowe a pożyczka z zakładu pracy
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Witam,

    Jak się spodziewałem, US przyczepił się do uznania
    spłaty pożyczki z zakładu pracy (ZFŚS) zaciągniętej
    na zakup domu (cel pożyczki zapisany w umowie, pożyczka
    wyłącznie na ten cel- bez udokumentowania zakupu nie
    do otrzymania) jako wydatki na cele mieszkaniowe-
    w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym w brzmieniu
    sprzed 1 stycznia 2007.

    Wygooglałem, że niekiedy US uznawał nawet pożyczki od osób
    fizycznych (byle potwierdzone notarialnie i z zapisanym celem).

    Pożyczki z zakładu pracy explicite podane są przy okazji
    PIT/D: http://tinyurl.com/yjvznv9
    ale nie znalazłem bardziej stosownego.

    Poratuje ktoś interpretacją US/IS w temacie?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 2. Data: 2009-10-27 09:15:30
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Dominik & Co napisał(a):

    > Poratuje ktoś interpretacją US/IS w temacie?

    Jakby ktoś szukał- znalazłem, pierwsza z brzegu:
    http://poradapodatkowa.pl/splata_pozyczki_mieszkanio
    wej_zakladowego_funduszu_swiadczen_socjalnych_dokona
    na.html

    Oczywiście: nie da się. Jak chodzi zwolnienie od podatku,
    przepisy stosujemy literalnie. Jeśli chodzi o jego pobranie,
    stosujemy wykładnię rozszerzającą :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP