  • 11. Data: 2006-01-07 20:36:34
    Temat: Re: PIT-2 i adres zamieszkania
    Od: "Introligator" <p...@W...gazeta.pl>

    Dzięki SDD za odpowiedzi i wyjaśnienia, ale chyba
    nadal prawda leży gdzieś pośrodku... ;-]
    Powiedziałem w firmie, że skoro nie jestem pracownikiem,
    (tylko zleceniobiorcą) to chyba ten PIT-2 jest zbędny,
    ale w odpowiedzi usłyszałem, że "to pozwala odprowadzać
    zaliczkę na podatek bez kosztów" (mogłem tu coś przekręcić).
    No nic, zanim wziąłem się za pisanie tego posta, postanowiłem
    o radę zapytać google. ;)
    I tak:
    http://www.amg.gda.pl/uczelnia/dzial_nauki/AMG/dn/cn
    t/Zamowienia/Umowy
    - z roku 2003 (ale czy coś się zmieniło?)
    - w ogóle nie wiem co to za strona, itd., ale widzę, że są umowy
    o dzieło i zlecenie, i jest wzmianka o PIT-2...

    Coś bardziej aktualnego (2004):
    http://praca.hrk.pl/hrkfiles/info/doc/d2.asp
    - klikam w "lista wymaganych dokumentów" i widzę tam znowu ten
    nieszczęsny PIT-2. Przy niektórych jest "jeśli dotyczy", ale
    przy PIT-2 nie. Co prawda, w tytule dokumentu pisze coś o zatrudnianiu
    nowego pracownika, ale na stronie wśród umów są tylko dwie: o dzieło
    i zlecenie.

    pozdrawiam,
    PF