  • 1. Data: 2002-04-30 03:59:32
    Temat: PARANOJA Z TYMI PODATKAMI OD LOKAT
    Od: w...@a...com (Weronikad)

    Otrzymalem wlasnie pismo z banku PKO SA ze bank bedzie mnie potracal 20%
    podatek od odsetek ktore mnie wyplaci. Pytam wiec w jakim to kraju banki
    zajmuja sie sciaganiem podatkow od swoich klientow? Czy banki w Polsce nie maja
    co robic? Niech sie lepiej zajma poprawa jakosci uslug jakie swiadcza dla
    konsumentow. Kochane banki sciaganie podatkow zostawcie dla urzedow
    podatkowych. Podatki to nie wasz business.

  • 2. Data: 2002-04-30 06:43:24
    Temat: Re: PARANOJA Z TYMI PODATKAMI OD LOKAT
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Weronikad napisał:
> [...]
    > konsumentow. Kochane banki sciaganie podatkow zostawcie dla urzedow
    > podatkowych. Podatki to nie wasz business.

    Droga Weroniko, w większości europejskich krajów banki zajmuja sie
    ściąganiem podatków od zysków z lokat. A że idziemu ku Europie, więc i
    u nas zaczęły.

    **czepialstwo ON**
    ...będzie *mi* potrącał..., ...które *mi* wypłaci...
    **czepialstwo OFF**

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-04-30 06:58:43
    Od: "kazimierz" <j...@i...pl>

    podziekuj panu ministrowi belce to jego pomysl

    jacek

  • 4. Data: 2002-04-30 07:06:02
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Weronikad" <w...@a...com> napisał
    w wiadomości
    .
> [...]
    > konsumentow. Kochane banki sciaganie podatkow
    zostawcie dla urzedow
    > podatkowych. Podatki to nie wasz business.

    Z mocy belkowego pomysłu robią to zgodnie z
    prawem. I to panu belce trzeba podziękować że tak
    milowymi krokami zbliżamy sie do Europy (choć
    znowy wyskoczyliśmy do przodu z najwyższą stawką a
    i nie jest prawdą że jakieś unijne dyrektywy nas
    do tego zmuszały, były zalecenia).
    Inna sprawa że jak już toto jest to IMO niech
    lepiej bank to odprowadza niż ja mam się bawić
    znowy w jakieś naliczania i pitowania.

    Sark

  • 5. Data: 2002-04-30 13:53:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 30 Apr 2002, Weronikad wrote:

> [...]
    >+ zajmuja sie sciaganiem podatkow od swoich klientow? Czy banki w Polsce nie maja

    Wiesz, to nie jest specjalność banków.
    Byle pracodawca (za przeproszeniem pracodawców), notariusz (za
    przeproszeniem notariuszy) itp. (za przeproszeniem ...) nalicza
    i potrąca[1] podatki lub zaliczki na nie.
    Nic dziwnego - i nie wiem, czy każdy pracownik - również z tych
    na których ułamki nie robią wrażenia (za przeproszeniem tych, co
    ułamki im robią...) byłby zachwycony pomysłem coby sobie SAM
    naliczał i odprowadzał wszystko co MF&co zaproponował a pppo
    uchwalili. Terminowo naliczał i odprowadzał, oczywiście :>

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] post z tłumaczeniem (się) Magdalenie (inny wątek z tymi
    kwestiami) 'wisi' z niższym priorytetem - ale nie zginął :)

  • 6. Data: 2002-05-01 03:07:08
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Tue, 30 Apr 2002 08:58:43 +0200, "kazimierz"
    <j...@i...pl> napisał(a):

    >podziekuj panu ministrowi belce to jego pomysl

    Co wy z tą belką? Dziękujcie wyborcom, którzy poparli ten chory
    pomysł.

    Przecież przed wyborami było już wiadomo, że lewica się do podwyżek
    podatków szykuje. Nawet było wiadomo, że właśnie m.in. na
    oprocentowaniu lokat będzie to polegało. Dalej czeka nas akcyza na
    prąd. Wbrew temu co tam sobie tłumaczy Belka (ciekawe co jego lekarz
    na to?), nie będzie to jakaś drobna kwota od każdego przeciętnego
    podatnika.

    Taka z niego gapa, że zapomniał powiedzieć o tym, iż jeśli wzrosną
    koszty zakupu energii elektrycznej przez przedsiębiorstwa (a one
    konsumują jej w ogromnych ilościach), to oczywiście zwiększą się
    koszty produkcji. Koszty te zostaną doliczone do cen towarów, czyli
    przerzucone na konsumentów, a więc na nas. Oprócz podatku "za prąd"
    wykazanego na rachunku z elektrowni, znajdziemy go również na
    paragonach ze sklepów.

    Ale nic to, jeszcze nas czeka zabawa w "co mnie zrobisz, jak nie
    zapłacę podatku, tfu... abonamentu rtv?"

    Pozdrawiam
    TeDe
    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.prv.pl

  • 7. Data: 2002-05-01 11:23:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 May 2002, Krzysztof Krajewski wrote:

    >+ Dnia Tue, 30 Apr 2002 08:58:43 +0200, "kazimierz"
    [...]
    >+ >podziekuj panu ministrowi belce to jego pomysl
    >+
    >+ Co wy z tą belką? Dziękujcie wyborcom, którzy poparli ten chory
    >+ pomysł.

    Ale ktoś tu się nie czepiał wyborców - a banków.... !
    [...]
> [...]
    >+ koszty zakupu energii elektrycznej przez przedsiębiorstwa (a one
    >+ konsumują jej w ogromnych ilościach), to oczywiście zwiększą się

    Ależ oczywiście. A akcyza w odróznieniu od VATopodobnych
    niestety się komuluje (producent nie może jej odliczyć)
    więc bije skuteczniej niż reszta podatków :( co tłumaczę
    zawzięcie znajomym.
    Tylko ma to (wszystko) mały związek z czepianiem się BANKÓW !

    Pozdrowienia, Gotfryd