  • 11. Data: 2005-12-30 14:52:34
    Temat: Re: Oświadczenie pracownika, a pit
    Od: "marek" <2...@N...gazeta.pl>

    > Jest nieco inaczej - Ty masz NIE SKŁADAĆ PIT-2 - albo zlozyc Anty-PIT2 :) -
    > mnei np na formularzu pit-2 kazali napisac dzialalnosc gospodarcza.
    > Ty masz odwolac ten PIT-2 - bo inaczej bedziesz doplacal ponad 500 zl w
    > zeznaniu rocznym i moga Cie ciagac po US.
    > Nie ma mozliwosci utraty prawa do odliczenia kwoty wolnej z najmu.

    CZyli podsumowując musze zrobić tak:
    - usunać u pracodawcy PIT2 aby nie odciagal zaliczek
    - pierwsze zeznanie podatkowe PIT5 ( za dzierżawe ) skladam po przekroczeniu
    kwoty "wolnej od podatku" czyli np. do 20 kwietnia gdy łacznie w styczniu,
    lutym i marcu ja przekrocze i wtedy uwzgledniam te kwote.

    Czyli przykładowo ( w zaokragleniu ) za styczen luty marzec uzbierało mi sie
    3000 zł. to podatku bede placil 570 zł. ( 19 % ) - kwota wolna 530 zł. = 40 zł
    do zapłaty w kwietniu, a potem juz normalnie 19 % .

    Jezeli teraz dobrze mysle to proszę o potwierdzenie i sprawa zamknieta ;-)

  • 12. Data: 2005-12-30 15:27:19
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "marek" <2...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > CZyli podsumowując musze zrobić tak:
    > - usunać u pracodawcy PIT2 aby nie odciagal zaliczek

    Aby nie zmniejszal zaliczek o 1/12 kwoty wolnej.

> [...]
    40 zł
    > do zapłaty w kwietniu, a potem juz normalnie 19 % .
    Dokladnie

    Po prostu - dla Twojego statusu "podatnika-platnika-wynajmujacego" fakt
    zatrudnienia sie na etacie pozostaje niewidoczny. Dokladnie tak samo robisz,
    jakbys nie pracowal.
    Natomiast ksiegowa w zakladzie pracy ma Twoj status widziec, to znaczy nei
    musi znac szczegolow, musi tylko wiedziec, ze kwota wolna uwzgledniana jest
    gdzie indziej.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 13. Data: 2005-12-30 16:52:10
    Od: "marek" <2...@N...gazeta.pl>

    > Aby nie zmniejszal zaliczek o 1/12 kwoty wolnej.

    Teraz ju naprawde ostatnia moja niejasność:

    czyli jednak w PIT 2 wypełnić tylko pole A ( z moimi danymi ) i pole B (
    podpis ), a NIE wypełniać oświadczenia pod punktem A

    "Niniejszym okreslam platnika:
    ..
    jako wlasciwego do zmniejszania miesiecznej zaliczki na podatek dochodowy o
    kwote stanowiaca 1/12 kwoty zmniejszajacej... "

    na tym picie ?

    Czy po prostu jak "cofne" tego pita z kadr to oczywiscie ze jest jednoznaczne
    ze nie beda zmniejszali kwoty zaliczki o 1/12 ale beda odprowadzali zaliczki -
    tylko z tego co pamietam mojego nip-a maja tylko na tym picie 2 bo nigdzie
    indziej nie pisałem im. Wiec ...?

  • 14. Data: 2005-12-30 17:33:17
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > czyli jednak w PIT 2 wypełnić tylko pole A ( z
    moimi danymi ) i pole B (
    > podpis ), a NIE wypełniać oświadczenia pod punktem A

    Moim zdaniem wogole nie powinienes wypelniac i podpisywac PIT'a-2.

    > tylko z tego co pamietam mojego nip-a maja tylko na tym picie 2 bo nigdzie
    > indziej nie pisałem im. Wiec ...?

    Do odprowadzania zaliczek Twoj NIP nie jest pracodawcy potrzebny!
    Bedzie potrzebny dopiero w momencie wystawiania informacji PIT-11. A wtedy -
    o ile Twoj NIP nei znajdzie sie jakos w aktach osobowych, beda go musieli
    skolowac :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 15. Data: 2005-12-30 23:15:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Dec 2005, marek wrote:

    > Nie. Mam stosowna umowę dzierżawy praw i co miesiac wystawiam im rachunek

    ...to pozostaje mi przyklasnąć reszcie grupy.
    Choć mam wątpliwości - ale wyłącznie co do klasyfikacji
    przychodu (czy to *podatkowo* dzierżawa).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)