  • 1. Data: 2010-04-10 22:30:58
    Temat: Osoba upoważniona do wystawienia faktury VAT
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    kto może wystawiać faktury VAT w moim imieniu? Czy musi to być
    pracownik, czy może być ,,pracownik'' na umowę-zlecenie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-04-11 06:35:06
    Temat: Re: Osoba upoważniona do wystawienia faktury VAT
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 11 Apr 2010 00:30:58 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > kto może wystawiać faktury VAT w moim imieniu? Czy musi to być
    > pracownik, czy może być ,,pracownik'' na umowę-zlecenie?

    Każda osoba, którą upoważnisz. Choćby ustnie.

  • 3. Data: 2010-04-11 07:43:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-11 08:35, jureq pisze:

    > Każda osoba, którą upoważnisz. Choćby ustnie.

    Czyli jak ja powystawiam za ciebie stado faktur i powiem, że mnie ustnie
    upoważniłeś, to bedzie OK?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-04-11 09:59:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 11 Apr 2010 09:43:36 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Czyli jak ja powystawiam za ciebie stado faktur i powiem, że mnie ustnie
    > upoważniłeś, to bedzie OK?

    Oczywiście, że OK. Zakładam, że ja rzeczywiście sprzedałem ten towar/
    wykonałem te usługi i rzeczywiście cię upoważniłem. Cała reszta (np. gdy
    ja zaprzeczę albo urząd skarbowy nam nie uwierzy), to już tylko kwestia
    dowodowa w postępowaniu podatkowym i potem przed sądem.

  • 5. Data: 2010-04-12 07:52:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Apr 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czyli jak ja powystawiam za ciebie stado faktur i powiem, że mnie ustnie
    > upoważniłeś, to bedzie OK?

    Dla kogo OK? (bo chyba strony pomyliłeś - jak wystawiacz nie ma dowodu
    że otrzymał pełnomocnictwo, to może mieć problem jak coś się nie będzie
    zgadzało, art.103 KC).

    pzdr, Gotfryd