  • 11. Data: 2005-09-30 21:33:36
    Temat: Re: Osoba fiz prowadzaca DG a favt na imie i nazwisko
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2005, gonia wrote:

    > albo zakupu dokonywal pracownik, ktory nie zna NIPu firmy i zapomnoal
    > telefonu,zeby zadzwonic i sie spytac np.
    > caly czas trabie o tym,ze sam brak NIPu i brak firmy nie jest jednoznaczny z
    > tym, ze cos zostala zakupione w innym celu niz jako kup
    > skoro do VAT moge note korygujaca, to jest ona tak samo wazna dla dochodowki,

    ...nie mam zamiaru podważać prawa do wystawienia korekty :)
    "Podatnik zapomniał"... no zgoda.
    Byleby nieświadomy niczego podatnik nie potwierdził że "no kupił
    dla żony, ale że w firmie akurat było potrzebne"... :)

    > wydaje mi sie tylko,ze dyskusja poszla troche nie w tym kierunku co powinna
    > w tej chwili trwa dysusja bardzo akademicka, ktora nie wiele ma wspolnego z
    > praktyka

    Zgoda.

    > bo jezeli nawet okaze sie, ze jakas nadgorliwa pani (chociaz panowie sa
    > bardziej nadgorliwi przy kontrolach) bedzie sie czepiala takich rzeczy, to
    > jak sam wspomniales, pozostaja kwestie dowodowe(vide--->121,122,180 i 187
    > bodajze ordynacji - teraz ja pisze z glowy)

    j.w. :)
    Mi chodziło o zasadę dającą punkt zaczepienia do "czepiania się" w razie
    braku dowodu przeciwnego. To że czepianie się może być nieskuteczne
    pominąłem ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-10-01 05:55:23
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...nie mam zamiaru podważać prawa do wystawienia korekty :)
    > "Podatnik zapomniał"... no zgoda.
    > Byleby nieświadomy niczego podatnik nie potwierdził że "no kupił
    > dla żony, ale że w firmie akurat było potrzebne"... :)

    widze ze temat , co jest firma dla os.fiz.zostal pominety?;>

    punkt dla mnie, yupi!!!!!

  • 13. Data: 2005-10-01 19:47:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Oct 2005, gonia wrote:

    > widze ze temat , co jest firma dla os.fiz.zostal pominety?;>

    ..."imię, nazwisko i opcjonalne inne określenie DG" - jeśli
    zostało zarejestrowane to niestety JEST częścią firmy.
    W tym wieku kilkaset postów na *.prawo i *.prawo.podatki :)
    w tym ładne parę procent moich, można sprawdzić.
    Nie odniosłem się bo utonęło w tłumie wygenerowanych
    megabajtów :]
    Wieki temu ;) (przesadzam, tak 2001..2002) niejaki Tristan
    Alder już zwrócił na to uwagę przy jakiejś dyskusji że
    osoby rejesrujące DG *bez* dodatkowego określenia:
    1. mają dla siebie dobrze (nie mają problemu z fakturami
    o których mowa)
    2. dla niego są nieszczęściem - bo ma kłopot z "wyłowieniem"
    ich w ewidencji i jak nie weźmie od takiego typka oświadczenia
    że "nabycie nastąpiło w celu DG" to niestety sprzedaż musi
    policzyć jak dla osób nie prowadzących DG - co bardzo
    źle jest widziane przez VATowców nie posiadających kasy
    fiskalnej (sam takim jestem :))

    Nihil novi sub sole :)

    > punkt dla mnie, yupi!!!!!

    Ale niecały ;), to byłoby zbyt optymistyczne !
    Może to śmiesznie brzmi, ale jakby jacyś aktywni w zeszłym
    wieku grupowicze (którzy sobie już poszli) poczytali dzisiejsze
    posty to pewnie nie mogliby wyjść ze zdumienia ile prawd które
    wyłażą w dyskusjach oni również uznawali za "odkrywcze"... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-10-01 20:43:37
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ale niecały ;),

    nie ma sily;> odam Ci nawet 2 punkty
    pokaz mi jakiekolwiek orzeczenie, ktore stoi za Twoim rozumowaniem? i
    nie mowie o tym, czy tak byc powinno mniej czy bardziej poprawnie, tylko
    ktore w zwiazku z brakiem nazwy firmy na fakturze odrzuci ja jako kup?

  • 15. Data: 2005-10-03 10:47:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Oct 2005, gonia wrote:

    > pokaz mi jakiekolwiek orzeczenie, ktore stoi za Twoim rozumowaniem?

    ...nie znam :)
    Prawdopodobnie stanowisko o "mniejszym błędzie" wystarczy
    aby ochronić podatnika, a być może i wykładnia systemowa
    (celowościowa czy jak jej tam).
    Odwoływałem się wyłącznie do litery prawa...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)