  • 1. Data: 2005-09-27 11:16:19
    Temat: Osoba fiz prowadzaca DG a favt na imie i nazwisko
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Witam

    Czy osoba fizyczna prowadzaca DG pod nazwa ABCD imie nazwisko, moze wpisac
    do ewidencji VAT nabycia fakture wystawiona na swoje imie i nazwisko?

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 2. Data: 2005-09-28 05:56:25
    Od: "marcin" <b...@p...onet.pl>

    a jest NIP ?

  • 3. Data: 2005-09-28 10:13:50
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "marcin" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >a jest NIP ?

    Jest :)

    Czyli problemu nie bedzie?

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 4. Data: 2005-09-28 20:40:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Sep 2005, Rafal M wrote:

    > Użytkownik "marcin" <b...@p...onet.pl> napisał
    >>
    > Jest :)
    >
    > Czyli problemu nie bedzie?

    Zeznaję iż ja dość często aplikuję jakieś pesymistyczne wersje
    wydarzeń - więc weź to pod uwagę :)
    Niemniej... skoro kilka razy wcześniej zgłaszałem zastrzeżenie
    to dlaczego by nie teraz ? ;)

    Spytam tak: a czy owa faktura dokumentuje koszt ?

    Proponuję najpierw odpowiedzić - a dopiero później sprawdzić
    czego się czepiam :)

    [OBJAŚNIENIE]
    Wg ustawy o podatku dochodowym KUP mogą być wyłącznie wydatki
    poniesione *w celu* uzyskania przychodu !
    Dla przypadku ogólnego nie ma przepisu pozwalającego uznać
    za KUP wydatki PRZEZNACZONE w celu DG (ale przeznaczone PO
    nabyciu !).
    Oczywiście taka interpretacja sprzeczna jest ze zdrowym
    rozsądkiem - ale co poradzić, zgodna jest z przepisem.
    Jak coś się kupi "dla siebie, dla domu lub małżonka i dzieci"
    a następnie ZUŻYJE na cele firmowe - to albo trzeba wskazać
    przepis szczególny pozwalający zaliczyć ów wydatek za KUP
    (przykładowo przepisy z rozp. o KPiR pozwalające wystawić
    DW na część wydatków "za wodę prąd gaz ogrzewanie") albo
    mamy problem. Jak coś kupi *pracownik* - to może mu przysługiwać
    zwrot kosztów, ale to też inna sprawa i przepis się znajdzie.
    Czyli jak coś kupiono "nie dla firmy" i następnie PRZEZNACZONO
    na cele DG - to mamy przypadek o którym piszę.

    Dalej:
    Niewątpliwym dowodem iż wydatek został "poniesiony w celu
    DG" jest wykazanie jako nabywcy owej DG właśnie.

    IMVHO brak określenia (firmy) na fakturze nie musi stanowić
    dowodu że wydatek "nie był w celu" - ale nie znam przypadku
    rozstrzygania tego problemu w postaci interpretacji IS
    albo wyroku WSA/NSA, jak ktoś zna proszę się pochwalić :)
    Zapis jest wredny... co poradzić.
    Byż może wykładnia celowościowa broniłaby podatnika - no ale
    do tego potrzeby byłb wyrok albo chociaż glosa...

    Jeśli jednak zakup "nie na firmę" może zostać uznany
    za nKUP (czyli NIE koszt) - to oczywiście prawa do odliczenia
    VATu nie ma co wynika z ustawy o VAT.

    Chciałbym mocno podkreślić iż powyższe rozważania NIE dotyczą
    żadnych przypadków kiedy przepisy szczegółowe pozwalają
    w dowolny sposób "obejść" wymóg ogólnej zasady uznawania
    za koszt wyrażonej w art. 22.1 !
    W szczególności np. nie dotyczą środków trwałych - bo przy
    ST *nie ma* wymogu "poniesienia wydatku w celu uzyskania
    przychodu", podstawą zaliczanie amortyzacji w KUP jest
    "własność, współwłasność" i inne takie wymienione w art
    22a i innych artykułach (w tym leasing) oraz *wykorzystywanie*
    w DG.
    Czyli nieważne po co kupiono - ale jeśli się *wykorzystuje*
    w DG coś co wpisano do EST to jest to droga do uznania za
    KUP. Ale nie ma takiego przepisu (o "wykorzystywaniu") dla
    kosztów ogólnych. Ma być "nabyte w celu" i już.
    IMO powoduje to paradoks: z faktury zakupu czegoś co
    jest ST lub posłużyło do stworzenia lub rozbudowy ST
    (czyli w ramach wyliczania lub podwyższania WP) na pewno
    VAT odliczyć można (o ile inny przepis nie zabrania :)).
    Zakładając oczywiście że NIP jest :)

    Bo wyroki NSA stwierdzające że wtedy (przy zakupie
    ST) VAT można odliczyć nawet jak f-ra była wystawiona
    na małżonka (!) gdzieś mam.
    No ale to nie dotyczy IMHO "zwykłych kosztów" :(

    ...ktoś skomentuje ?
    (no ja wiem, Rafał skomentuje: "czy musiałeś zepsuć mi
    samopoczucie" :])

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-09-29 07:40:20
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 28-09-2005 22:40, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > to dlaczego by nie teraz ? ;)
    >
    > Spytam tak: a czy owa faktura dokumentuje koszt ?

    ale pytanie nie brzmialo, czy naliczony VAT od pieluch zakupionych dla
    dziecka moze odliczyc , tylko czy moze odliczyc VAT z faktury
    wystawionej imiennie z NIPem, bez nazwy firmy

    > VAT odliczyć można (o ile inny przepis nie zabrania :)).
    > Zakładając oczywiście że NIP jest :)

    a dlaczego nie moge odliczyc jak nie ma NIPu?
    od dawien dawna stwierdzono, ze brak nIPu jest bledemm niejszej wagi,
    jezeli na podstawie pozostalych danych mozna zidentyfikac nabywce jako
    podatnika
    poza tym do korygowania takich rzeczy sluzy nota korygujaca ;o!

    a tak calkiem poza tym, na fakturze osoby fizycznej musi byc imie i
    nazwisko a nazwa firmy jak kto chce

    > Bo wyroki NSA stwierdzające że wtedy (przy zakupie
    > ST) VAT można odliczyć nawet jak f-ra była wystawiona
    > na małżonka (!) gdzieś mam.
    > No ale to nie dotyczy IMHO "zwykłych kosztów" :(

    chetnie dowiedzialabym sie, co to za wyroku
    jak moglbys podac sygnatury bylabym bardzo wdzieczna
    bo jak na moje czytanie ustawy, nie jest to mozliwe
    sama nota rowniez nie zalatwia sprawy, poniewaz nota nie mozna zmienic
    nabywcy
    mozna poprawic bledy badz braki
    ale nie twierdze,ze linia orzecznictwa, szczegolnie przy ST nie idzie w
    tym kierunku
    mialabym problem not czesto z glowy;>

  • 6. Data: 2005-09-29 09:47:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2005, gonia wrote:

    > ale pytanie nie brzmialo, czy naliczony VAT od pieluch zakupionych dla
    > dziecka moze odliczyc , tylko czy moze odliczyc VAT z faktury wystawionej
    > imiennie z NIPem, bez nazwy firmy

    Dokładnie o tym mowa.
    Co daje prawo do uznania wydatku za KUP ?
    NABYCIE w celu DG.
    Nie PRZEZNACZENIE wydatku na cele DG.
    Jak coś zostało NABYTE w celu innym niż DG to fakt późniejszego ZUŻYCIA
    na owe cele zdaniem ustawy nie upoważnia do uznania za KUP :(
    Żeby ktoś nie myślał iż może nabyć "na firmę", uznać za KUP i następnie
    skonsumować w celach osobistych przypomnę iż przepisy regulują
    opodatkowanie "przekazania na cele osobiste" :)

    Jak na fakturze jest firma (wKF: firma to nazwa właśnie !) to
    mamy w ręku czarno na białym dowód że nabycie było "w celu DG".
    Jak na fakturze NIE MA firmy...to tego dowodu nie mamy.

    > a dlaczego nie moge odliczyc jak nie ma NIPu?

    IMVHO odpowiedź jest w przepisie którym tak okładasz mnie po głowie ;)
    Kiedy wolno wystawić f-rę bez NIPu ?

    > od dawien dawna stwierdzono, ze brak nIPu jest bledemm niejszej wagi, jezeli
    > na podstawie pozostalych danych mozna zidentyfikac nabywce jako podatnika
    > poza tym do korygowania takich rzeczy sluzy nota korygujaca ;o!

    Ten ostatni argument przekonuje mnie o tyle że należy skorygować :)

    > a tak calkiem poza tym, na fakturze osoby fizycznej musi byc imie i nazwisko
    > a nazwa firmy jak kto chce

    Przyznaję iż tak stanowi rozporządzenie w sprawie VAT.
    Ale ja pytam o podatek DOCHODOWY - i prawo uznania wydatku za KUP
    (a dopiero okrężnie oberwanie w łeb zakazem odliczenia VATu z nKUP) :)
    Przyznam iż argumentacja jakoś szczególnie mocna nie jest - bo
    brak firmy na f-rze nie jest (IMHO) dowodem iż zakup nie był dokonany
    "w celach związanych z DG", natomiast podanie firmy problem
    rozwiązuje (bo jest dowodem przeciwnym - "kupiłem w celu DG,
    przecież widać").
    Osobiście byłbym za tym aby przepisy hm... uelastycznić w takim
    stopniu aby to "uznanie używania" (a nie "zakup w celu" !) decydowało
    o prawie do zaliczenia w KUP. Kilka problemów by zniknęło (ciekawe
    co nowego by wynikło :)).

    > chetnie dowiedzialabym sie, co to za wyroku
    > jak moglbys podac sygnatury bylabym bardzo wdzieczna

    Hm... szukam i szukam i zaczynam dochodzić do wniosku że mogło
    mi się wydawać i chodziło "tylko" o sprawę zakupu na obojga
    małżonków (a fakturę jednak na prowadzącego DG).
    Jakbym się potknął to dam znać - wygląda na to że jednak "pisałem
    z głowy czyli z niczego" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-09-29 11:04:45
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 29-09-2005 11:47, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Jak na fakturze jest firma (wKF: firma to nazwa właśnie !) to
    > mamy w ręku czarno na białym dowód że nabycie było "w celu DG".
    > Jak na fakturze NIE MA firmy...to tego dowodu nie mamy.

    dowodem ma byc to,ze na fakturze za pieluchy jest abd jan kowalski ?
    to ma wystarczyc? powiem tak: pffffffffffffffffff

    > IMVHO odpowiedź jest w przepisie którym tak okładasz mnie po głowie ;)
    > Kiedy wolno wystawić f-rę bez NIPu ?

    zawsze;-)))
    jak wystawiam fakture osobie nie prowadzacej dzialalnosci, to dlaczego
    mam o NIP sie upierac??/

> [...]
    > stopniu aby to "uznanie używania" (a nie "zakup w celu" !) decydowało
    > o prawie do zaliczenia w KUP. Kilka problemów by zniknęło (ciekawe

    a ktore to rozporzadzenie ( bo w ustawie jakos wcale nie kojarze)
    mowi,ze dla dochodowki musi byc nazwa firmy?
    wiem, ze sa art,. ktore mowia co moze byc uznane za koszt i co ni emoze
    byc - ale mowa jest wlasnie o powiazaniu z przychodem!!!!a nie nazwa
    frimy na fakturze

> [...]
    > małżonków (a fakturę jednak na prowadzącego DG).
    > Jakbym się potknął to dam znać - wygląda na to że jednak "pisałem

    a tutaj przyznaje racje, szczegolnie w sytuacji, kiedy jest mowa o
    nieruchomosciach badz srodkach transportu
    tu juz logika sie klania (szkoda ze nie naszym urzednikom)

  • 8. Data: 2005-09-29 12:55:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > dowodem ma byc to,ze na fakturze za pieluchy jest abd jan kowalski ?

    Dowodem nabycia "w celu gospodarczym" ?
    Oczywiście - kupił jako towar handlowy albo materiał do
    czyszczenia obudów - tego nie wiemy, to wyniknie z opisu
    na fakturze :)

    > to ma wystarczyc? powiem tak: pffffffffffffffffff

    Oczywiście.
    Podatnik dopiero później musi wyjaśnić CO z tym zrobił
    albo co ZAMIERZAŁ z tym zrobić (i musi to być wiarygodne).
    Możliwości które widzę:
    - sprzedał jako towar handlowy (jest przychód)
    - zużył na czyszczenie (hmmm...)
    - przeznaczył na cele osobiste (w momencie przeznaczenia w KPiR
    jest na czerwono lub minusem "wyjęcie z kosztów" z kolumnie 14)

    Co jest nie tak ??

    Chciałbym ci zaznaczyć (bo podejrzewam że w ferworze dyskusji
    zdążyłaś sobie jakieś znaki równości niechcący postawić tu
    i ówdzie ;)) że np. "zakup na cele DG" *nie zawsze* oznacza
    prawo zaliczenia w koszty na przykład, dajmy na to może być
    prawo odliczenia VAT a nie prawo do KUP (zakup czegoś co
    jest PRZEZNACZONE na wytworzenie ST !!!!), może w ogóle
    nie mieć sensu uznawanie za KUP i odiczanie VATu jeśli
    przewidujemy wykorzystanie wyłącznie w celach nie dających
    takich praw (np. na darowiznę) - ale mamy dowód "nabycia
    w celu" !
    Spełniamy warunek formalny art. 22 - a jeśli nie spełnimy
    go merytorycznie to w przepisach znajdą się nakazy co
    zrobić w razie "zmiany celu" :), mało: sama deklaracja
    "celu" to mało (a zapis firmy jest tu tylko deklaracją).
    Uwaga do tego jeszcze niżej - dopisuję do już długaśnego
    posta więc powtarzał się nie będę :), żebyś mi czasem nie
    wcisnęła jakobym napisał iż samo wpisanie firmy jako
    nabywcy wystarczy jako uznanie za KUP :)

    > zawsze;-)))
    > jak wystawiam fakture osobie nie prowadzacej dzialalnosci,

    ...więc NIE ZAWSZE. O to poszło.

    Wolno wystawić bez NIPu TYLKO jak wystawiasz osobie która oświadczy
    że "nie w celu DG" - w praktyce robi się dokładnie na odwrót (czyli
    "faktury wystawiamy tylko po uprzednim zgłoszeniu" :)) co nie zmienia
    zapisu w ustawie: jak WIESZ że sprzedajesz podmiotowi gospodarczemu
    to MUSISZ wpisać NIP.
    I z drugiej strony wygląda to tak: jak kupujący NIE podał NIPu to
    uznał że kupuje "w celu osobistym".
    Bo ustawę zna i wie że "w celu gospodarczym" NIP *musi* być.

    > to dlaczego mam o NIP sie upierac??/

    Ależ NIE MUSISZ :)
    Niewpisanie NIPu dowodzi skorzystania z zapisu:
    +++
    § 11.
    1. Faktury wystawiane na rzecz osób fizycznych
    nieprowadzących działalności gospodarczej oraz osób fizycznych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    prowadzących działalność gospodarczą w formie indywidualnych
    gospodarstw rolnych mogą nie zawierać danych dotyczących nabywcy,
    określonych w § 9 ust. 1 pkt 2.
    ---

    Czyli deklarację iż zakup NIE JEST przeznaczony dla celów DG.
    Czyli został "poniesiony w celu osobistym".
    I w tym momencie podpadamy pod wymóg ustawy o PIT:
    +++
    Art. 22.
    1. Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła
    są wszelkie koszty poniesione
    w celu osiągnięcia przychodów
    ^^^^^^
    ---

    ...i dopiero dalej na powrót pod VAT:
    +++
    Art. 88.
    1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie
    stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    2) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby
    być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu
    przepisów o podatku dochodowym
    ---

    > a ktore to rozporzadzenie ( bo w ustawie jakos wcale nie kojarze) mowi,ze dla
    > dochodowki musi byc nazwa firmy?

    Żadne.
    Wyraźnie staram się rozróżnić trzy przypadki:
    - mamy NIP i firmę (protesuję przeciwko "nazwie firmy" - nazwą
    firmy jest zawsze słowo "FIRMA" bo firma jest *nazwą DG* :)),
    w takim przypadku jesteśmy kryci na wszystkic frontach
    bo mamy *dowód* że nabycie nastąpiło "w celu DG". Ewmentualne
    przeznaczenie takiego nabycia na cele osobiste to już dalsza
    sprawa i co najwyżej US może zarzucić "zmianę przeznaczenia",
    a taka zmiana wymaga wyrzucenia z kosztów oraz naliczenia
    VATu fakturą wewnętrzną. Ale PRAWO do uznania że "nabycie
    było w celu DG" !
    - mamy NIP, nie ma firmy - ale jest imię i nazwisko.
    Dodowem 'nabycia w celu DG" jest wyłącznie nasze oświadczenie:
    "w momencie kupowania tej rzeczy chciałem ją wykorzystać
    w DG".
    Nie mam zamiaru zaprzeczać iż takie oświadczenie wystarczy.
    Na pewno formą takiego oświadczenia jest opis na fakturze
    typu "poz.2 - towar handlowy, poz.1 i 3 - koszty ogólne".
    Ale jest to dowód o tyle "słabszy" że jest to dowód wewnętrzny
    (opisu nie ma u kontrahenta na kopii) i prawdę mówiąc o ile
    jestem skłonny uznać że pytanie "to dlaczego nie oświadczył
    Pan przy zakupie że to na firmę" jest czepianiem się - to
    dobrej (prawidłowej) odpowiedzi nie znam.
    Bo odpowiedź "myślałem że może wykorzystam do domu" jest
    IMO prostym przepisem na wywalenie tej pozycji z kosztów :]
    ("nie w celu" i już).
    - nie mamy NIPu na f-rze. No to mamy czarno na białym oświadczenie
    nabycy że kupił to co kupił jako "osoba nie prowadząca DG"
    czyli w celu osobistym. Czyli kupił to NIE PO TO żeby
    wykorzystać w DG !

    > wiem, ze sa art,. ktore mowia co moze byc uznane za koszt i co ni emoze byc -
    > ale mowa jest wlasnie o powiazaniu z przychodem!!!!

    Toż tłumaczę że rozumiem iż jest to trudne do przełknięcia...
    Ale ustawa NIE POZWALA uznać za koszt czegoś co nabyto w celu
    innym niż DG !
    I uprzejmie proszę o wyraźne rozróżnienie: NABYTO w celu
    i PRZEZNACZONO (lub ZUŻYTO) w celu...
    Oczywiście nie licząc licznych wyjątków :) bo są takie i czasami
    można z nich skorzystać - ale trzeba umieć je wskazać.

    W przypadku ogólnym jeśli *w momencie zakupu* podatnik nie
    miał "celu" (gospodarczego) to nic nie daje mu prawa do
    odliczenia, mimo że pieniądze wydał i w ten sposób
    przychód osiągnął.
    KUP nie są wydatki *zużyte* w celu osiągniecia przychodu (...licznych
    wyjątków... ;)) - sprawdź jeszcze raz ten tekst :)

    No i teram wracamy do kwestii zaczynającej się w KPA (przez
    Ordynację, inne ustawy do rozporządzeń) - czyli *dowodu*
    danej czynności lub stanu prawnego.
    Faktura z firmą i NIPem jest perfekcyjnym (istnieje kopia
    w obrocie prawnym, datowana itp) dowodem *zamiaru*
    podatnika :)

    > a nie nazwa frimy na fakturze

    ...no to na spokojnie (może już nie dziś ? ;)) przyjrzyj się
    mojej argumentacji i zapisom w ustawie.

    Sam zostałem zaskoczony na samym początku - w 2001 roku postami
    Orki (pewnie niektórzy jeszcze wiedzą kto zacz) która kilka
    razy zadawała (optymistom :)) pytanie o podstawę prawną dotyczącą
    zaliczania w KUP czegoś czego NIE kupiono "w celu DG", nie
    jest towarem handlowym (te można zaliczyć w remanent początkowy)
    ani środkiem trwałym (zaliczanie amortyzacji w KUP wymaga
    tylko np. "bycia właścicielem" oraz "wykorzystywania", nic
    więcej), chodziło o wyposażenie - i przejrzawszy przepis art. 22
    na czas :) (na początku) przeżyłem ten szok iż nie "zużycie
    w celu" ale "poniesienie w celu" daje prawo do KUP :)

    Oczywiście to że "cel" musi być PRAWDOPODOBNY wiemy oboje bo
    paczka wyroków NSA jest gruba, więc zaliczenie w KUP zakupu
    pieluch TYLKO dlatego że uwidoczniono firmę na fakturze
    jest nieporozumieniem.
    Trzeba czymś uwiarygodnić ów "cel".
    Niemniej podanie firmy (na fakturze) pozostaje taką deklaracją,
    jest dowodem że podatnik w momencie zakupu O TYM MYŚLAŁ (miał
    taki cel).

    Bo jak kupił *w innym celu* (a później przeznaczył na DG) to
    ma pech: KUP mu *nie przysługuje*. To ta szokująca część
    z art. 22 ustawy :) (...z licznymi wyjątkami... :))

    W razie ścięcia to podatnik ma udowodnić "cel" - a US temu
    "celowi" zaprzeczyć.
    Z f-rą "z NIPem i firmą" w garści ma z głowy problem formalny,
    ma TYLKO problem merytopryczny czyli powiedzenie KTÓRY cel
    gospodarczy miał na myśli :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-09-29 18:18:03
    Od: gonia <g...@w...pl>

> [...]

    > wcisnęła jakobym napisał iż samo wpisanie firmy jako
    > nabywcy wystarczy jako uznanie za KUP :)

    zaznaczylam,ze jestem dzisiaj zgodna?
    mimo dziwnych zapedow naszych urzednikow, nie spotkalam sie z takim,
    zeby ktos w ostatnih czasach probowal tak to odbierac
    odbior jest prosty ----> czy moze to cos stanowic k.u.p.

    z dawnych czasach pamietam p.Basie z 1 z naszych urzedow, ktora w
    protokole pisala o braku kropki nad i czy kreski w kodzie
    ale ona byla wyjatkiem swego rodzaju;-))

    a potrafie rozroznic tych kilka rzeczy, o ktoryc wyzej wspomiansz;>

> [...]
    > uznał że kupuje "w celu osobistym".
    > Bo ustawę zna i wie że "w celu gospodarczym" NIP *musi* być.

    albo zakupu dokonywal pracownik, ktory nie zna NIPu firmy i zapomnoal
    telefonu,zeby zadzwonic i sie spytac np.
    caly czas trabie o tym,ze sam brak NIPu i brak firmy nie jest
    jednoznaczny z tym, ze cos zostala zakupione w innym celu niz jako kup
    skoro do VAT moge note korygujaca, to jest ona tak samo wazna dla
    dochodowki,

    > Toż tłumaczę że rozumiem iż jest to trudne do przełknięcia...
    > Ale ustawa NIE POZWALA uznać za koszt czegoś co nabyto w celu
    > innym niż DG !

    wbrew pozorom nie takie trudne, choc moze trudno w to Ci uwierzyc;>

    > ...no to na spokojnie (może już nie dziś ? ;)) przyjrzyj się
    > mojej argumentacji i zapisom w ustawie.

    ja jestem spokojna
    wydaje mi sie tylko,ze dyskusja poszla troche nie w tym kierunku co powinna
    w tej chwili trwa dysusja bardzo akademicka, ktora nie wiele ma
    wspolnego z praktyka
    bo jezeli nawet okaze sie, ze jakas nadgorliwa pani (chociaz panowie sa
    bardziej nadgorliwi przy kontrolach) bedzie sie czepiala takich rzeczy,
    to jak sam wspomniales, pozostaja kwestie dowodowe(vide--->121,122,180 i
    187 bodajze ordynacji - teraz ja pisze z glowy)

  • 10. Data: 2005-09-30 06:29:42
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 29-09-2005 14:55, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]

    juz wiem, co mi chodzilo po glowie;)

    kodeks cywilny

    Art. 434. Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza
    to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych
    określeń dowolnie obranych.