  • 21. Data: 2009-07-03 20:41:01
    Temat: Re: Oryginały faktur do spalenia
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Tak

    Spójrz na przykłąd na to:
    http://www.zielona-gora.po.gov.pl/index.php?id=27&id
    k=8&idp=839

    Piotrek

  • 22. Data: 2009-07-03 22:51:48
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 03 Jul 2009 09:17:12 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Podkreślam, że oryginały zostały wydrukowane a następnie zmielone (ażeby
    > nie było że chciałem zaoszczędzić kilka drzew i wystawiłem tylko kopie).

    Zawsze możesz oszczędzić drzewa zgodnie z przepisami i wydrukować raz na
    jakiś czas zbiorczo wszystkie oryginały w formacie A7 albo mniejszym

    (szanowny panie kontrolerze, tu jest krzesełko, a tu mikroskop, proszę
    sprawdzić czy się wszystko zgadza ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2009-07-04 19:51:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 03 lipiec 2009 10:21
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h2kf25$50n$1@news.onet.pl>):
    > Cóż, wtedy trzeba będzie z wielkim żalem usunąć kwoty tych faktur ze
    > swoich przychodów, skorygować zapłacony podatek i poprosić o zwrot :)

    No ale pralnia pieniędzy zostanie udupiona....

    --
    Tristan

  • 24. Data: 2009-07-06 07:21:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jul 2009, Borys Pogoreło wrote:

    > Zawsze możesz oszczędzić drzewa zgodnie z przepisami i wydrukować raz na
    > jakiś czas zbiorczo wszystkie oryginały w formacie A7 albo mniejszym

    Byleby nie mieć klientów "wymieszanych", z których jedni będą chcieli
    f-r a drudzy nie, bo może być problem z zachowaniem korelacji między
    datami wystawienia :>

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-07-06 11:03:06
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 6 Jul 2009 09:21:07 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Byleby nie mieć klientów "wymieszanych", z których jedni będą chcieli
    > f-r a drudzy nie, bo może być problem z zachowaniem korelacji między
    > datami wystawienia :>

    Ja tam problemu nie widzę. Wszystko trzymasz w jakimś programie księgowym
    który dba o daty i numerację. A na koniec miesiąca odbiorcom nie żyjącym w
    państwie fiskalnym drukujesz faktury zbiorczo na znaczkach pocztowych :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2009-07-06 11:05:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]

    państwie fiskalnym drukujesz faktury zbiorczo na znaczkach pocztowych :)

    (ewentualnej kontroli w trakcie miesiąca możesz wydrukować duplikaty, bo
    zgubiłeś pudełko od zapałek z fakturami)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 27. Data: 2009-07-06 17:06:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jul 2009, Borys Pogoreło wrote:

> [...]
    > państwie fiskalnym drukujesz faktury zbiorczo na znaczkach pocztowych :)

    A ja widzę - co z przepisem że f-ra musi być *WYSTAWIONA* do 7 dni
    od zdarzenia?
    Przypomnę: wpisanie do programu księgowego nie jest tożsame
    z "wystawieniem" - chyba, że ktoś podpisuje cyfrowo.
    Normalnie na dysku to leżą dane do wystawienia f-ry, zaś
    "wystawienie" ma miejsce w formie przeniesienia tych danych
    na papier.

    > (ewentualnej kontroli w trakcie miesiąca możesz wydrukować duplikaty, bo
    > zgubiłeś pudełko od zapałek z fakturami)

    Mi chodziło o to, że mając f-ry z 2.VII i 16.VII na jednej kartce
    może być trudno twierdzić że wystawione były obie "w terminie"!
    Oczywiście TEORETYCZNIE jest możliwe dodrukowywanie kolejnych
    pozycji. Ale w taką obronę sam byś nie uwierzył ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2009-07-06 21:41:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 6 Jul 2009 19:06:54 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Oczywiście TEORETYCZNIE jest możliwe dodrukowywanie kolejnych
    > pozycji. Ale w taką obronę sam byś nie uwierzył ;)

    Oj, no przecież zaraz po wydrukowaniu bierzesz gilotynkę i tniesz w ładne
    karteczki wielkości znaczków pocztowych. I już problem znika. :)

    (no chyba, że skarbówka ma zamiar badać te faktury metodą węgla C-14 ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 29. Data: 2009-07-07 01:05:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Borys Pogoreło wrote:

    > Oj, no przecież zaraz po wydrukowaniu bierzesz gilotynkę i tniesz w ładne
    > karteczki wielkości znaczków pocztowych. I już problem znika. :)
    >
    > (no chyba, że skarbówka ma zamiar badać te faktury metodą węgla C-14 ;)

    zaraz ci wyliczą, że zakupiłeś za mało papieru do drukarki, żeby to
    wydrukwoać w terminie i posadzą razem z piekarzem.

  • 30. Data: 2009-07-07 21:31:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jul 2009, witek wrote:

> [...]

    A!
    Tej wersji (że są pocięte) nie brałem pod uwagę, mea culpa.

    > zaraz ci wyliczą, że zakupiłeś za mało papieru do drukarki, żeby to
    > wydrukwoać w terminie i posadzą razem z piekarzem.

    Akurat to, żeby od czasu do czasu wydrukować coś "niesłużbowego",
    pewnie umiałby załatwić :|
    Ale prawda, trzeba zadbać ;)

    pzdr, Gotfryd