  • 1. Data: 2002-09-11 05:41:54
    Temat: Ordynacja podatkowa a kontrola
    Od: "Bobo" <c...@p...onet.pl>

    Kochani grupowicze doręczono mi protokół z kontroli i są tam umieszczone
    dwa terminy na wniesienie zastrzeżeń i wyjaśnień po odebraniu protokołu:
    - 14 dni na podstawie art. 193 paragraf 8 ustawy jw z dnia 29.08.1997
    - 21 dni na podstawie art. 291 paragraf 2
    O co w tym chodzi ?

  • 2. Data: 2002-09-11 13:50:50
    Temat: Re: Ordynacja podatkowa a kontrola
    Od: "Marco" <m...@p...onet.pl>

    Widocznie organ podatkowy stwierdził, że księgi podatkowe są prowadzone
    nierzetelnie lub w sposób wadliwy. Wtakim przypadkuw protokóle badania ksiąg
    określa, za jaki okres i w jakiej części nie uznaje ksiąg za dowód tego, co
    wynika z zawartych w nich zapisów.
    Jeżeli się z tym konkretnym faktem nie zgadzasz to: "Strona, w terminie 14
    dni od dnia doręczenia protokółu, może wnieść zastrzeżenia do zawartych w
    nim ustaleń, przedstawiając jednocześnie dowody, które umożliwią organowi
    podatkowemu prawidłowe określenie podstawy opodatkowania. "
    Natomiast jeżeli nie zgadzasz sięz pozostałymi postanowianiami zawartymi w
    protokole pokontrolnym to:"Kontrolowany, który nie zgadza się z ustaleniami
    protokołu, może w terminie 21 dni od dnia jego doręczenia złożyć
    zastrzeżenia lub wyjaśnienia, wskazując równocześnie stosowne wnioski
    dowodowe. "

    Nie wiem czy wystarczająco wyjaśniłem
    marco