  • 1. Data: 2007-06-02 14:15:08
    Temat: Olanie zwolnienia z Waty
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    Witam,

    wystawiłem fakturę za szkolenie (PKWiU: 80), ale omyłkowo walnąłem 22% Waty.
    Nie zauważyłem, kontrahent zapłacił i alles niby gra... Tylko teraz siedzę
    i sobie maj księguję i mi wyszło... Czy można to olać? Kontrahent duży i
    watowiec więc jemu jedno, bo sobie odliczy. Mi jedno, bo zapłacił z watą to
    se przeleję po prostu do US i już... Tylko czy ktoś się nie dowali?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: s...@s...net.pl, d...@s...net.pl
    h...@l...pl, z...@w...pl, t...@l...pl

  • 2. Data: 2007-06-02 14:32:25
    Temat: Re: Olanie zwolnienia z Waty
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.06.2007 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > i sobie maj księguję i mi wyszło... Czy można to olać? Kontrahent duży i
    > watowiec więc jemu jedno, bo sobie odliczy.

    Nie odliczy. Jeszcze mu karę walną. Miał od Ciebie zażądać potwierdzenia
    rejestracji do VAT i wglądu w rejestr VAT. Nie zrobił tego, to ma za swoje. :)
    VAT to idiotyczny, biurokratyczny podatek.

    > Mi jedno, bo zapłacił z watą to
    > se przeleję po prostu do US i już... Tylko czy ktoś się nie dowali?

    Wszyscy po kolei się dowalą. Mniejsza już o to jak, w jakim trybie i w
    którym momencie, ale po prostu dogadaj się czym prędzej z nimi, zanim ONI
    to zaksięgują.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-06-02 16:47:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Samotnik wrote:

    > Nie odliczy.

    A to Tristan jest zwolniony? Czy tylko źle zakwalifikował
    sprzedaż jako opodatkowaną (ale jest VATowcem czynnym)?

  • 4. Data: 2007-06-02 17:15:37
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 2 czerwca 2007 18:47
    (autor cef
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f3s6vi$euf$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > A to Tristan jest zwolniony? Czy tylko źle zakwalifikował
    > sprzedaż jako opodatkowaną (ale jest VATowcem czynnym)?

    Tak, Watmanem jestem. Tylko sobie klepnąłem źle w programie.

  • 5. Data: 2007-06-02 17:17:31
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 2 czerwca 2007 16:32
    (autor Samotnik
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@l...localdomain>):

    > Nie odliczy. Jeszcze mu karę walną. Miał od Ciebie zażądać potwierdzenia
    > rejestracji do VAT

    No rejestrację w VAT mam....

    > i wglądu w rejestr VAT.

    No wiesz, w momencie wystawiania?

    > Nie zrobił tego, to ma za
    > swoje. :)

    W zasadzie to nie spojrzał w fakturę :D w PKWiU....

    > Wszyscy po kolei się dowalą. Mniejsza już o to jak, w jakim trybie i w
    > którym momencie, ale po prostu dogadaj się czym prędzej z nimi, zanim ONI
    > to zaksięgują.

    No na szczęście księgowość robiłem 1 czerwca a nie 24 jak niekiedy :D Więc
    już ich zawiadomiłem i będziemy się ,,dogadywać'' :D

  • 6. Data: 2007-06-04 06:28:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 02 Jun 2007 16:15:08 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

> [...]
    > watowiec więc jemu jedno, bo sobie odliczy. Mi jedno, bo zapłacił z watą to
    > se przeleję po prostu do US i już... Tylko czy ktoś się nie dowali?

    Od "zawsze" US-y kwestionowały takie odliczenia, ale było kilka wyroków
    opartych o prawo unijne stwierdzających, że kupującemu w takim wypadku
    przysługuje pełne odliczenie. I podobno urzędy już "się nauczyły".

  • 7. Data: 2007-06-04 07:08:09
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik jureq napisał:

    > Od "zawsze" US-y kwestionowały takie odliczenia, ale było kilka wyroków
    > opartych o prawo unijne stwierdzających, że kupującemu w takim wypadku
    > przysługuje pełne odliczenie. I podobno urzędy już "się nauczyły".

    urzędy nie musiały "się nauczyć"
    chyba, że czytania
    bo w ustawie napisali, że jak zapłacił ten co niesłusznie, to ten co
    odebrał ma pełne prawo

    jest napisane, kiedy z faktury nie mozna odliczyć VAT
    błędna stawka nie stanowi takiego "ale"

  • 8. Data: 2007-06-04 08:02:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Jun 2007, Samotnik wrote:

    > Nie odliczy. Jeszcze mu karę walną. Miał od Ciebie zażądać potwierdzenia
    > rejestracji do VAT i wglądu w rejestr VAT. Nie zrobił tego, to ma za swoje. :)

    Nie przesadzaj.
    Przecież NIE NAPISAŁ że jest zwolniony!
    Omyłkowo wystawił "za dużo VAT" na fakturze.
    Zdaje się że nawet wyrok NSA był, że w takim przypadku podstaw do zakazu
    odliczenia nie ma (ale piszę z glowy czyli z niczego!).

    > Wszyscy po kolei się dowalą.

    A tego wykluczyć nie można, nawet jak się ma rację :]

    pzdr, Gotfryd