  • 1. Data: 2004-03-08 19:07:52
    Temat: Okulary lecznicze
    Od: "Oskar" <p...@p...cut.onet.pl>

    Cze
    Mam pytanie czy mozna sobie wliczyc w kszty i ewentualnie odpisac od podatku
    fakture na okulary do pracy przy komputerze. Prowadze działalność
    gospodarczą (głównie praca przy komputerze)
    O.

  • 2. Data: 2004-03-10 19:05:21
    Temat: Re: Okulary lecznicze
    Od: "Janina" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Oskar" <p...@p...cut.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    podatku
    > fakture na okulary do pracy przy komputerze. Prowadze działalność
    > gospodarczą (głównie praca przy komputerze)
    Uważam, że właściciela firmy powinno stać na zakup okularów bez
    księgowania w KUP.
    Janina

  • 3. Data: 2004-03-10 20:51:06
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Wed, 10 Mar 2004 20:05:21 +0100, Janina wrote:

    >Uważam, że właściciela firmy powinno stać na zakup okularów bez
    >księgowania w KUP.

    Jasne. Najlepiej od razu wpisywać KUP=0, a całość dochodu przelewać do
    US.
    Pogięło babę... sorry - mspanc

  • 4. Data: 2004-03-10 22:30:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Mar 2004, Oskar wrote:

> [...]
    >+ fakture na okulary do pracy przy komputerze. Prowadze działalność
    >+ gospodarczą (głównie praca przy komputerze)

    Była kiedyś tu taka dyskusja.
    Pamiętam że przytaczałem stanowiska USów. Z grubsza brzmiało to tak:
    "nie jest kosztem leczenie". JEŚLIBY to było BHP to owszem.
    Ale zdrowy człowiek okularów nie potrzebuje :], zaś korekta czy
    rehabilitacja wady wzroku to twoje leczenie... No chyba że są to
    okulary dla *zdrowych* ludzi !
    BTW: zdaje się że *dla pracowników* jest stosowny przepis, ale
    właśnie *jest* przepis szczegółowy nakazujący/dopuszczający
    wliczenie w KUP czegoś co w myśl przytoczonego "rozumowania
    ogólnego" USy za KUP uznać nie chcą.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-03-13 18:56:06
    Od: "Janina" <j...@o...pl>

    Użytkownik "zoil" <p...@1...0.0.1> napisał w wiadomości

    > Jasne. Najlepiej od razu wpisywać KUP=0, a całość dochodu przelewać
    do
    > US.
    > Pogięło babę... sorry - mspanc
    Trzeba uważnie czytać prasę, radzę zaznajomić się z dodatkiem do
    Rzeczpospolitej- "Dobra Firma" z dnia 11.03.2004 str.F7do F8 "
    Wydatek, ale nie koszt"-Wydatki typowo osobiste: wymieniono m,in.
    zakup okularów, koszty leczenia przedsiębiorcy (I SA/lu 211/98).
    I kto w takim wypadku ma rację?
    Pozdrawiam
    Janina