  • 41. Data: 2009-01-31 08:56:15
    Temat: Re: Office SB 2007 - zakup na DG
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-01-2009 o 01:05:31 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Ja się nie piszę :)

    > ...nie traktowanej jako "towar".
    >
    > Chcesz zaliczyć oprogramowanie do środków *trwałych*?

    Pisałeś o VAT, nie o PIT.

    > Jeśli Maddy Cię zadowala, to przejrzyj archiwa grupy ;)

    To to wiem, chodzi mi o potwierdzenie, Bo na razie mam Maddy
    która sobie pisze na grupie vs mój doradca od którego
    mam poradę pisemną.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 42. Data: 2009-01-31 08:59:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-01-2009 o 09:00:39 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z piątek 30 styczeń 2009 10:04
    > (autor Tomek
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <op.uokbhdo3l60ql1@unk>):

    > A gdzie konkretnie sieje? Sprzedaje pomoc techniczną i książkę.
    > Przecież można sobie pobrać z WWW ich wersję.

    Jesteś podmiotem powiązanym ? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 43. Data: 2009-01-31 10:21:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Jesteś podmiotem powiązanym ? :-)

    Nie przesadzaj, mają na stronie coś co można uznać za "sugestię
    próby wpuszczenia w maliny", ale nie twierdzą że "nie wolno".

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2009-01-31 10:26:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Jan 2009, Liwiusz wrote:

    > I wtedy faktura taka może mieć dwa numery? (chodzi o numery kolejne wpisu
    > do KPiR, które umieszcza się również na dokumentach.

    Niekoniecznie, ja taki zapis umieszczam jako jedną pozycję w KPiR, jako
    jedną "transakcję gospodarczą", ale rozbitą na kilka kolumn (np. część
    w kosztach "ogólnych", część w towarach, acz daaaawno towarów nie
    kupowałem :)).
    Przecież po to jest *tabelka*, aby można było ją wypełniać *jak tabelkę*
    czyli upakowując na max a nie metodą macierzy rzadkiej ;)
    Natomiast kiedy wypadnie np. część w wyposażenie a część w środki trwałe
    to oczywiście - ten sam nr f-ry tu i tam, na f-rze można sobie opisać
    "poz.1, 2 szt poz 2 i poz.3 - na cele wewnętrzne, 3 szt poz. 2 towar
    handlowy, poz. 4 - tworzenie ST" czy jakoś podobnie, jeśli ktoś
    czuje taką potrzebę.

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2009-01-31 10:31:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Pisałeś o VAT, nie o PIT.

    Ano pisałem.
    I zapis w przypadku VAT brzmi tak:
    Art. 8.
    1. Przez œwiadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się
    [...]
    1) przeniesienie praw do wartoœci niematerialnych i prawnych, bez względu
    na formę, w jakiej dokonano czynnoœci prawnej;
    ---

    I sprawa jest prosta: oprogramowanie przeznaczone do UŻYWANIA nijak
    nie jest "towarem handlowym", nie jest wyposażeniem, nie jest
    środkiem trwałym.
    Czym jest, z p. widzenia podatku dochodowego?
    Bo jeśli WNiP to powyższy zapis IMHO, jak to prawnicy mawiają,
    "wyczerpuje znamiona" :)

    > To to wiem, chodzi mi o potwierdzenie, Bo na razie mam Maddy
    > która sobie pisze na grupie vs mój doradca od którego
    > mam poradę pisemną.

    To poproś Maddy o poradę pisemną, AFAIK ma uprawnienia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2009-01-31 10:40:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-01-2009 o 11:31:00 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > środkiem trwałym.
    > Czym jest, z p. widzenia podatku dochodowego?
    > Bo jeśli WNiP to powyższy zapis IMHO, jak to prawnicy mawiają,

    Tyle że w praktyce usługą jest tylko soft niematerialny,
    BOXy i OEMy są zajzwyklejszym towarem dla VAT.
    Spróbuj kupić jakiś pudełkowy soft za granicą, przywieźć
    i nie oclić albo nie opapierkować jako WNT.

    > To poproś Maddy o poradę pisemną, AFAIK ma uprawnienia :)

    :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 47. Data: 2009-01-31 10:42:30
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-01-2009 o 11:21:48 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Nie przesadzaj, mają na stronie coś co można uznać za "sugestię
    > próby wpuszczenia w maliny", ale nie twierdzą że "nie wolno".

    MS też nigdzie nie napisał wprost że linux jest be.
    A te ich "licencje" (ux-a)...

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 48. Data: 2009-01-31 12:06:44
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan napisal:
    > A gdzie konkretnie sieje?

    Bardzo subtelnie, ale sieje. Strona:
    http://www.ux.pl/openoffice/

    punkty 3, 7 i 8.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 49. Data: 2009-01-31 19:27:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 31 styczeń 2009 09:59
    wasz znak: <op.uol5woupl60ql1@unk>):

    > Jesteś podmiotem powiązanym ? :-)

    No ale pytam, gdzie sieją... Bo ja korzystam z wersji Pobierz nagminnie i
    same straty im przynoszę :D

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 50. Data: 2009-01-31 19:29:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 31 styczeń 2009 13:06
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gm1esk$8kj$2@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Bardzo subtelnie, ale sieje. Strona:
    > http://www.ux.pl/openoffice/
    > punkty 3, 7 i 8.

    Nigdy tego nie czytałem :D Ale w sumie chłopaki za coś muszą choć koszty
    zwrócić. Nie sądzę, żeby kokosy trzepali na tym.