-
11. Data: 2007-02-22 12:08:03
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: t <r...@o...pl>
Dnia 22-02-2007 o 12:53:26 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>
>> Widzę, ale zastanawia mnie jedno - rozbierz to zdanie na czynniki,
>> co Ci wychodzi:
>>
>> A) (inne dowody opłat), w tym (dokonywanych na podstawie książeczek
>> opłat,
>> oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2).
>>
>> czy
>>
>> B) (inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek
>> opłat),
>> oraz (dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2).
>>
>> ?
>>
>> Mi na czuja wychodzi że to wariant B jest poprawny w sensie językowym,
>> a to by znaczyło że możesz zaksięgować dowolny dokument który zawiera
>> dane
>> wymienione w § 12 ust. 3 pkt 2 - i nie chodzi tutaj tylko o dowody
>> opłat.
>
> Oczywiście.
> W swojej kategorii.
> KW księgujesz jako dowody kasowe, a nie kosztowe.
>
Nie rozumiem o czym mówisz :)
Wg wariantu B mamy taki zapis rozporzadzenia: "Za dowody księgowe uważa
się również
dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2".
Jeśli więc wariant B jest poprawny, to kazdy dokument spełniający warunki
może zostać
zaksiegowany w KPiR. Zakłądając że KW spełnia te warunki formalne, to
można go zaksięgować.
Jeżeli dobrze rozumiem, to chodzi Ci o to, że KW to dokument kasowy a nie
dokument
stwierdzający koszt - mi natomiast chodzi o to że przy KPiR KW jest tylko
świstkiem
na zasadzie oświadczenia o poniesieniu kosztu, zawierającego wymagane dane.
Przykładowo Mała Księgowość RzP posługuję się różnymi innymi nazwami
dokumentów
zaczerpniętych z PK, co nie zmienia faktu że są tam one tylko pomocniczo -
bo rozporzadzenie do KPiR nic o nich nie wspomina.
Stosowanie nazewnictwa papierów zaczerpniętego z PK wprowadza porządek
"formalny",
natomiast prawnie rzecz biorąc nie ma to znaczenia, równie dobrze mógłbyś
stosowac dokumenty
na modłę tych z prawodawstwa chilijskiego :)
pozdr
--
ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
5-10-15%
Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
MOJE PIENIĄDZE??
DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!
-
12. Data: 2007-02-22 12:57:47
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: "Cavallino" <k...@...pl>
Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>>> Mi na czuja wychodzi że to wariant B jest poprawny w sensie językowym,
>>> a to by znaczyło że możesz zaksięgować dowolny dokument który zawiera
>>> dane
>>> wymienione w § 12 ust. 3 pkt 2 - i nie chodzi tutaj tylko o dowody
>>> opłat.
>>
>> Oczywiście.
>> W swojej kategorii.
>> KW księgujesz jako dowody kasowe, a nie kosztowe.
>>
>
> Nie rozumiem o czym mówisz :)
Pewnie dlatego że Ty mówisz o jakiejś kpir a ja o prawie do uznania KW za
koszty.
Tak a propos - ja mam PK.
> Wg wariantu B mamy taki zapis rozporzadzenia: "Za dowody księgowe uważa
> się również
> dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2".
> Jeśli więc wariant B jest poprawny, to kazdy dokument spełniający warunki
> może zostać
> zaksiegowany w KPiR. Zakłądając że KW spełnia te warunki formalne, to
> można go zaksięgować.
A księguj sobie.
Ale prawo do odliczenia kosztu na tej podstawie z tego powodu się nie
stworzy.
> Jeżeli dobrze rozumiem, to chodzi Ci o to, że KW to dokument kasowy a nie
> dokument
> stwierdzający koszt - mi natomiast chodzi o to że przy KPiR KW jest tylko
> świstkiem
Zawsze jest tylko świstkiem.
Przy KPiR często zbędnym.
> Stosowanie nazewnictwa papierów zaczerpniętego z PK wprowadza porządek
> "formalny",
> natomiast prawnie rzecz biorąc nie ma to znaczenia, równie dobrze mógłbyś
> stosowac dokumenty
> na modłę tych z prawodawstwa chilijskiego :)
Zgadza się.
-
13. Data: 2007-02-22 13:22:02
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: t <r...@o...pl>
Dnia 22-02-2007 o 13:57:47 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>
>>>> Mi na czuja wychodzi że to wariant B jest poprawny w sensie językowym,
>>>> a to by znaczyło że możesz zaksięgować dowolny dokument który zawiera
>>>> dane
>>>> wymienione w § 12 ust. 3 pkt 2 - i nie chodzi tutaj tylko o dowody
>>>> opłat.
>>>
>>> Oczywiście.
>>> W swojej kategorii.
>>> KW księgujesz jako dowody kasowe, a nie kosztowe.
>>>
>>
>> Nie rozumiem o czym mówisz :)
>
> Pewnie dlatego że Ty mówisz o jakiejś kpir a ja o prawie do uznania KW
> za koszty.
> Tak a propos - ja mam PK.
Aha :)
>
>> Wg wariantu B mamy taki zapis rozporzadzenia: "Za dowody księgowe uważa
>> się również
>> dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2".
>> Jeśli więc wariant B jest poprawny, to kazdy dokument spełniający
>> warunki może zostać
>> zaksiegowany w KPiR. Zakłądając że KW spełnia te warunki formalne, to
>> można go zaksięgować.
>
> A księguj sobie.
> Ale prawo do odliczenia kosztu na tej podstawie z tego powodu się nie
> stworzy.
>
No dobra, ale na jakiej podstawie tak twierdzisz - ustawa nic nie wspomina
o tym że musisz koszty udokumentować w jakiś specjlany sposób - wystarczy
że je poniesiesz.
Rozporzadzenie do KPiR wspomina o tym że księguje się prawidłowe i
rzetelne dowody.
Świstek spełniający wymagania formalne odnośnie zawartych w nim danych
jest prawidłowym
niewadliwym dowodem, jeśli stwierdza faktyczną operację jest też rzetelny
- a więc można ksiegować?
Idąc innym tropem - KPiR, zogdnie z updof, ma służyć do ustalenia dochodu,
w związku z czym
rozporzadzenie nie może zabraniać księgować przychdów czy kosztów. W
jednej z interpretacji
z sip znalazłem odpowiedź na pytanie podobne do tego nad którym teraz
dyskutujemy -
odpoiewiedź, zaskakująco, była dosyć jednoznaczna - dowód ksiegowy musi
spełniać wymagania z
rozporządzenia w sprawie prowadzenia KPiR _ale_ aktem wyższego rzędu jest
Ordynacja
i tam jest zapisane, że dowodem może być wszytsko co jest zgodne z prawem
i może przyczynić
się do wyjasnienia sprawy, i w związku z tym, w tamtym konkretnym
przypadku pytający mógł
zaksięgować dowód niewymieniony w rozporządzeniu.
--
ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
5-10-15%
Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
MOJE PIENIĄDZE??
DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!
-
14. Data: 2007-02-22 13:49:50
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Ja wKwestiiFormalnej:
On Thu, 22 Feb 2007, t wrote:
>> Ale on nie ma żadnego dowodu.
>> KW nim nie jest.
>
> Jesteś pewien?
>
> "
> § 13. Za dowody księgowe uważa się również:
> (...)
> 5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat, oraz
> dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2.
> "
Może sprawdź ten paragraf 12?
W szczególności ciekawym od kiedy dokument zawierający podpis kontrahenta
można zaliczyć do dowodów wewnętrznych ;) - to jest podpunkt "d" jakby
co :)
pzdr, Gotfryd
-
15. Data: 2007-02-22 14:01:07
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: t <r...@o...pl>
Dnia 22-02-2007 o 14:49:50 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
napisał(a):
> Ja wKwestiiFormalnej:
>
> On Thu, 22 Feb 2007, t wrote:
>
>>> Ale on nie ma żadnego dowodu.
>>> KW nim nie jest.
>>
>> Jesteś pewien?
>>
>> "
>> § 13. Za dowody księgowe uważa się również:
>> (...)
>> 5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat,
>> oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2.
>> "
>
> Może sprawdź ten paragraf 12?
> W szczególności ciekawym od kiedy dokument zawierający podpis
> kontrahenta
> można zaliczyć do dowodów wewnętrznych ;) - to jest podpunkt "d" jakby
> co :)
>
"
3. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
(...)
2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzające fakt dokonania
operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i zawierające
co najmniej:
a) wiarygodne określenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę i adresy)
uczestniczących w operacji gospodarczej, której dowód dotyczy,
b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji
gospodarczej, której dowód dotyczy, z tym że jeżeli data dokonania
operacji gospodarczej odpowiada dacie wystawienia dowodu, wystarcza
podanie jednej daty,
c) przedmiot operacji gospodarczej i jego wartość oraz ilościowe
określenie, jeżeli przedmiot operacji jest wymierny w jednostkach
naturalnych,
d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji
gospodarczych - oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiający
powiązanie dowodu z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.
"
O co chodzi? :)
--
ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
5-10-15%
Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
MOJE PIENIĄDZE??
DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!
-
16. Data: 2007-02-22 14:39:48
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: "Cavallino" <k...@...pl>
Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>Zakłądając że KW spełnia te warunki formalne, to
>>> można go zaksięgować.
>>
>> A księguj sobie.
>> Ale prawo do odliczenia kosztu na tej podstawie z tego powodu się nie
>> stworzy.
>>
>
> No dobra, ale na jakiej podstawie tak twierdzisz - ustawa nic nie wspomina
> o tym że musisz koszty udokumentować w jakiś specjlany sposób - wystarczy
> że je poniesiesz.
I naprawdę nic o RACHUNKACH nie znalazłeś? ;-)
-
17. Data: 2007-02-22 14:41:43
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: "Cavallino" <k...@...pl>
Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
news:op.tn5k75se5o25xk@unk.mshome.net...
> Dnia 22-02-2007 o 14:49:50 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
> napisał(a):
>
>> Ja wKwestiiFormalnej:
>>
>> On Thu, 22 Feb 2007, t wrote:
>>
>>>> Ale on nie ma żadnego dowodu.
>>>> KW nim nie jest.
>>>
>>> Jesteś pewien?
>>>
>>> "
>>> § 13. Za dowody księgowe uważa się również:
>>> (...)
>>> 5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat,
>>> oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2.
>>> "
>>
>> Może sprawdź ten paragraf 12?
>> W szczególności ciekawym od kiedy dokument zawierający podpis
>> kontrahenta
>> można zaliczyć do dowodów wewnętrznych ;) - to jest podpunkt "d" jakby
>> co :)
>>
>
> "
> 3. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
> (...)
> 2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzające fakt dokonania
> operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i zawierające
> co najmniej:
> a) wiarygodne określenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę i adresy)
> uczestniczących w operacji gospodarczej, której dowód dotyczy,
> b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji
> gospodarczej, której dowód dotyczy, z tym że jeżeli data dokonania
> operacji gospodarczej odpowiada dacie wystawienia dowodu, wystarcza
> podanie jednej daty,
> c) przedmiot operacji gospodarczej i jego wartość oraz ilościowe
> określenie, jeżeli przedmiot operacji jest wymierny w jednostkach
> naturalnych,
> d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji
> gospodarczych - oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiający
> powiązanie dowodu z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.
> "
>
> O co chodzi? :)
A o to, że masz prawo wpisać do księgi coś, co ma się nijak do możliwości
odliczenia w koszty danej operacji.
Wydatekim to jest, kosztem już niekoniecznie.
-
18. Data: 2007-02-22 14:58:05
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: t <r...@o...pl>
Dnia 22-02-2007 o 15:41:43 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
>
> A o to, że masz prawo wpisać do księgi coś, co ma się nijak do
> możliwości odliczenia w koszty danej operacji.
> Wydatekim to jest, kosztem już niekoniecznie.
Aha ok, już rozumiem do czego pijecie :)
Mogę sobie wpisać zgodnie z prawem KW do KPiR, jednak ponieważ sprzedawca
ma obowiązek wystawić
mi rachunek to powinienm księgowac zakupy na podstawie rachunku bo tylko
wtedy będą kosztem?
Tylko jak to się ma do:
1) Art 22 ust 1 pdof
2) Syuacji szczególnej, w której faktycznie ponosisz koszt natomiast
sprzedawca robi lewiznę
i nie chce Ci nic wystawić? Kasę wydałeś, masz towar, chcesz go sprzedać,
ale nie możesz się
doprosić rachunku ani zwrotu kasy.
--
ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
5-10-15%
Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
MOJE PIENIĄDZE??
DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!
-
19. Data: 2007-02-22 15:12:53
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: "Cavallino" <k...@...pl>
Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>> A o to, że masz prawo wpisać do księgi coś, co ma się nijak do
>> możliwości odliczenia w koszty danej operacji.
>> Wydatkiem to jest, kosztem już niekoniecznie.
>
> Aha ok, już rozumiem do czego pijecie :)
> Mogę sobie wpisać zgodnie z prawem KW do KPiR, jednak ponieważ sprzedawca
> ma obowiązek wystawić
> mi rachunek to powinienm księgowac zakupy na podstawie rachunku bo tylko
> wtedy będą kosztem?
> Tylko jak to się ma do:
> 1) Art 22 ust 1 pdof
A konkretniej?
Zacytuj może, nie mam pod ręką (w ogóle pdof mnie średnio interesuje), a Ty
jak podajesz takie numerki zapewne masz.
> 2) Syuacji szczególnej, w której faktycznie ponosisz koszt natomiast
> sprzedawca robi lewiznę
> i nie chce Ci nic wystawić? Kasę wydałeś, masz towar, chcesz go sprzedać,
> ale nie możesz się
> doprosić rachunku ani zwrotu kasy.
Proste, nie wydawać kasy, dopóki nie ma się rachunku w ręku.
Albo kupować o tyle taniej, żeby rachunek nie był istotny.
-
20. Data: 2007-02-22 15:40:57
Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
Od: t <r...@o...pl>
Dnia 22-02-2007 o 16:12:53 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
>
>>> A o to, że masz prawo wpisać do księgi coś, co ma się nijak do
>>> możliwości odliczenia w koszty danej operacji.
>>> Wydatkiem to jest, kosztem już niekoniecznie.
>>
>> Aha ok, już rozumiem do czego pijecie :)
>> Mogę sobie wpisać zgodnie z prawem KW do KPiR, jednak ponieważ
>> sprzedawca ma obowiązek wystawić
>> mi rachunek to powinienm księgowac zakupy na podstawie rachunku bo
>> tylko wtedy będą kosztem?
>> Tylko jak to się ma do:
>> 1) Art 22 ust 1 pdof
>
> A konkretniej?
> Zacytuj może, nie mam pod ręką (w ogóle pdof mnie średnio interesuje), a
> Ty jak podajesz takie numerki zapewne masz.
"
1. Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia
przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z
wyjątkiem
kosztów wymienionych w art. 23. Koszty poniesione w walutach obcych
przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy
Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia
kosztu.>
"
Nie ma podanych inych warunków zaliczenia kosztu.
>
>
>> 2) Syuacji szczególnej, w której faktycznie ponosisz koszt natomiast
>> sprzedawca robi lewiznę
>> i nie chce Ci nic wystawić? Kasę wydałeś, masz towar, chcesz go
>> sprzedać, ale nie możesz się
>> doprosić rachunku ani zwrotu kasy.
>
> Proste, nie wydawać kasy, dopóki nie ma się rachunku w ręku.
> Albo kupować o tyle taniej, żeby rachunek nie był istotny.
Najprościej, ale co jeśli juz człowiek się wpuścił w maliny?
Przecież towar został zakupiony, zapłacony, trzeba więc zaksięgować w KPiR.
Mam taką koncepcję jak to zrobić: zaksięgowac na podstawie zestawienia,
zgodnie z
"
§ 16. 1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych dalej
"materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na dowodzie
zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła. 2. Jeżeli materiał lub
towar handlowy, którego zakup - zgodnie z przepisami rozporządzenia -
dokumentowany jest fakturami dostawców, został dostarczony do zakładu lub
dokonano nim obrotu przed otrzymaniem faktury, należy sporządzić
szczegółowy opis otrzymanego materiału (lub towaru handlowego), podając
imię, nazwisko (firmę) i adres dostawcy, ilość i
rodzaj oraz cenę jednostkową i wartość materiału (lub towaru handlowego) i
dokonać zapisu w księdze na podstawie opisu. Opis musi być potwierdzony w
sposób określony w ust. 1 oraz przechowywany jako dowód zakupu i połączony
z nadesłaną następnie fakturą. Ewentualna różnica w stosunku do wartości
podanej w fakturze musi być wpisana do księgi (ewidencji) w dniu
otrzymania faktury.
"
I dopiąć potem wyjasnienie że sprzedawca nie chciał wystawić faktury.
Co myślicie? Przepisy spełnia, faktury sami siłą nie wydrzemy jak ktoś nie
chce wystawić
wbrew obowiązkowi.
--
ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
5-10-15%
Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
MOJE PIENIĄDZE??
DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!