  • 11. Data: 2011-07-04 19:38:24
    Temat: Re: Odwieszanie dzialalności
    Od: zg <z...@v...pl>

    Przepraszam, ze sie podlacze, ale konczy sie okres zawieszenia mojej
    dzialalnosci. Dostalem pismo z urzedu miasta, ze jesli nie wznowie
    dzialalnosci, to ja wykresla z ewidencji.

    Czy musze skladac jakies wnioski w zus i us?

    --
    zg

  • 12. Data: 2011-07-05 10:59:52
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-04, o godz. 12:43:54
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Wszystko OK.
    >
    > kc
    > art. 112
    > Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z
    > upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi
    > terminu[...]

    Tam raczej KPA ma zastosowanie, chociaż pewnie liczenie terminów w
    KPA jest takie samo.

    Tomek

  • 13. Data: 2011-07-05 14:11:44
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-04, o godz. 15:54:48
    "cef" <c...@i...pl> napisał(a):

    > No dobra - zawiesimy po trzech dniach :-)

    UM Wrocław? Ja od lutego toczę z nimi bój o zmianę wpisu,
    przeszedłem SKO (które stwierdziło rażące naruszenie prawa
    przez UM), potem zażalenie na opieszałość, przedsądowe wezwanie
    aż pod koniec czerwca skapitulowali i przysłali mi nowe zaświadczenie..
    z błędami.
    Także jeśli by się okazało że te 3 dni przerwy to nie jest standard na
    rynku zawieszeń i babcia z okienka ma problem, to może lepiej już ten
    miesiąc odczekać bo Ty raczej nie jesteś skłonny do wojaczki :-)
    Ew. odwieś i zawieś przez CEIDG.

    Tomek

  • 14. Data: 2011-07-05 17:51:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > UM Wrocław?

    Tak.

> [...]
    > rynku zawieszeń i babcia z okienka ma problem, to może lepiej już ten
    > miesiąc odczekać bo Ty raczej nie jesteś skłonny do wojaczki :-)

    Może i bym powojował, ale obecnie nie mam czasu.

    > Ew. odwieś i zawieś przez CEIDG.

    Sprawdzam stale, ale niewczytany podmiot i jeszcze nie da rady.

  • 15. Data: 2011-08-03 11:29:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > A w sierpniu będzie coś firma robiła? Bo na chwilę obecną nie widzę
    > przeciwwskazań, aby odwieszenie trwało 1 dzień.

    Działalność została odwieszona z dniem 01. sierpnia
    (wznowienie wykonywania wg dokumentów)
    i zawieszona dzisiaj tj 3 sierpnia z datą od 04 sierpnia.

    Przy okazji powstał taki problem: pani w UM poinformowała, że
    ma wątpliwości czy ta działalność została wznowiona faktycznie
    skoro jest zawieszana dwa dni po wznowieniu.
    Jeśli nie będzie śladu w US, jakiejś faktury czy innego symptomu działania
    firmy,
    to pewnie uznają, że nie było wznowienia. Ale pani nie umiała powiedzieć co
    się będzie działo,
    a i żona nie wiedziała o co pytać.
    Zawieszenie jest od 04. zawsze zdąży się coś jeszcze zrobić dziś, ale czy
    jest wymóg
    wykazania jakiegoś obrotu w takim wypadku?
    W sumie jak niby ktoś miałby stwierdzić, że wznowienie nie nastąpiło?
    I jakie mogą być kolejne kroki - urząd uzna, że wydał złą decyzję?
    I co wtedy wykreślą z ewidencji?

  • 16. Data: 2011-08-03 16:22:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-03 13:29, cef pisze:
> [...]
    > działania firmy,
    > to pewnie uznają, że nie było wznowienia. Ale pani nie umiała powiedzieć

    Taaak, punkt widzenia zależny od punktu siedzenia.

    Jakbyś otworzył stragan na bazarze, to dowaliliby ci za
    niezarejestrowaną DG, choćbyś nic nie sprzedał.

    A tutaj uznają odwieszoną za nieodwieszoną, jeśli nie będzie faktur.

    Nie przejmuj się i tyle. Powiedz, że poszukiwałeś w tym czasie klientów
    - to też jest prowadzenie DG.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2011-08-03 16:48:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > A tutaj uznają odwieszoną za nieodwieszoną, jeśli nie będzie faktur.
    >
    > Nie przejmuj się i tyle. Powiedz, że poszukiwałeś w tym czasie

    Wiesz, ja to bym nawet z chęcią poczekał z czym wyskoczą
    i jak bym trochę czasu wyskrobał, to może bym się poprocesował,
    ale to działalność żony. Ona by się szybko poddała urzędowi,
    a ja nie miałbym czasu łazić za tym.

    Dlatego na wszelki wypadek znalazła chętnego na towar, kupiła
    i sprzedała dzisiaj i jest w razie czego dupokrytka i na taką okoliczność.
    (i to rzeczywista, a nie jakaś fikcyjna usługa)

  • 18. Data: 2011-08-03 17:26:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-03 18:48, cef pisze:

    > Dlatego na wszelki wypadek znalazła chętnego na towar, kupiła
    > i sprzedała dzisiaj i jest w razie czego dupokrytka i na taką okoliczność.
    > (i to rzeczywista, a nie jakaś fikcyjna usługa)

    Ku chwale socjalizmu i premieru tusku, by żyło się lepiej!

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2011-08-03 17:55:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Ku chwale socjalizmu i premieru tusku, by żyło się lepiej!

    Państwo akurat będzie stratne, bo oprócz tego co i tak miało być zapłacone
    postanowiłem odliczyć kilka złotych VAT z faktur za telefon (trzy miesiące w
    tył)
    i wszystkie faktury od stycznia netto przerobi się na stratę.
    A miała byc złożona tylko zerowa deklaracja VAT za te trzy dni wznowienia.

  • 20. Data: 2011-08-03 19:07:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-03 19:55, cef pisze:

> [...]
    > i wszystkie faktury od stycznia netto przerobi się na stratę.
    > A miała byc złożona tylko zerowa deklaracja VAT za te trzy dni wznowienia.

    Za miesiące/kwartały całkowitego zawieszenia składa się zerowe
    deklaracje VAT7/7K?

    --
    Liwiusz