  • 1. Data: 2009-03-29 16:11:42
    Temat: Odszkodowanie kosztem
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    W jaki sposób uzasadnia się zaliczenie w koszty odszkodowania wypłacanego
    byłemu pracownikowi z tytułu zawartej umowy o zakazie konkurencji po ustaniu
    stosunku pracy.
    Nie mogę nic znaleźć, co by pasowało: jaki to ma mieć związek z przychodami?
    A może to nie jest kosztem?

  • 2. Data: 2009-03-29 18:54:21
    Temat: Re: Odszkodowanie kosztem
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie mogę nic znaleźć, co by pasowało: jaki to ma mieć związek z
    > przychodami?
    > A może to nie jest kosztem?

    Hmmm - a jaki zwiazek z przychodami mialo jego wynagrodzenie?
    To jest jakby dalsza jego czesc. poza tym to odszkodowanie ma sprawic, ze
    pracownik nie przejdzie do konkurencji, w ktorej - dzieki informacjom, jakie
    zdobyl u Ciebie - moglby na tyle zamieszac, ze wzroslby jej udzial w rynku,
    Twoim kosztem, co spowodowaloby, ze twoje przychody obnizylyby sie. Ergo....

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-03-30 02:54:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Mar 2009, cef wrote:

> [...]
    > stosunku pracy.
    > Nie mogę nic znaleźć, co by pasowało: jaki to ma mieć związek z przychodami?

    Przecież to są wydatki *związane* z wynagrodzeniem za pracę z jednej
    strony, zaś przyczyniają się do *zachowania* źródła przychodów z drugiej
    (tak samo jak np. opłata za przedłużenie prawa do patentu).

    > A może to nie jest kosztem?

    Nie strasz ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-03-30 07:20:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przecież to są wydatki *związane* z wynagrodzeniem za pracę z jednej
    > strony,

    Związane może tak, ale ten człowiek już nie jest przecież
    zatrudniony i wypłaca się odszkodowanie, bo tak to jest nazwane
    w przepisach.

    zaś przyczyniają się do *zachowania* źródła przychodów z
    > drugiej (tak samo jak np. opłata za przedłużenie prawa do patentu).

    To już prędzej i tak też myślałem, że trzeba to rozpatrywać w kategoriach
    utrzymania konkurencyjności firmy itd itp

    > Nie strasz ;)

    Ale przyznasz, że nie zdziwiłoby Cię gdyby ktoś zacytował
    jakis wyrok czy uchwałę, że nie jest kosztem. Prawda?