  • 1. Data: 2003-08-12 14:50:08
    Temat: Ubezpieczenie OC w koszty
    Od: "yba" <y...@N...pl>

    Witam.
    Jak zaksięgować OC auta?
    Jest 1-os. DG, KPiR, VAT, rozl. memoriałowo, auto prywatne rozliczane
    "kilometrówką".
    Samochód ubezpieczony w PZU Inspektoracie w mieście A, rata OC opłacona w
    Inspektoracie w mieście B.
    Dowodem zapłaty jest Polisa na której widnieje pieczęć inspektoratu B.
    (powiedzieli, że prześlą wszystko do m. A).
    Brak gdziekolwiek NIPu PZU.

    Wymyśliłem, że zrobię tak:
    Dowód wewnętrzny + ksero opłaconej polisy i w ewidencję przebiegu pojazdu a
    ponieważ kilometrówka większa, więc wszystko razem z paliwem (brutto) w kol.
    14 KPiR.
    Czy wg Was tak można?
    A może można inaczej=lepiej to zaksięgować?

    pzdr
    yba

  • 2. Data: 2003-08-12 17:09:03
    Temat: Odp: Ubezpieczenie OC w koszty
    Od: "Miro" <p...@p...onet.pl>

    A w ogóle można?
    Coś mi się nie wydaje jeśli auto jest prywatne.
    Koszty jazdy na podstawie ryczałtu i książki przebiegu - ale na to też są
    limity zależne od wielkości miasta.
    Ale OC ???

    Rada prosta - iść do skarbówki i zapytać.

    Mirosław P.
    p...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2003-08-13 07:12:09
    Temat: Re: Odp: Ubezpieczenie OC w koszty
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Miro napisał:

    > A w ogóle można?
    A czemu nie?

    > Coś mi się nie wydaje jeśli auto jest prywatne.
    > Koszty jazdy na podstawie ryczałtu i książki przebiegu - ale na to też są
    > limity zależne od wielkości miasta.
    Jaki ryczał, jakie limity?? Dla przedsiębiorcy? Gdzie je widziałes?

    > Ale OC ???
    Gdzie jest powiedziane że OC jest wyłączone?

    > Rada prosta - iść do skarbówki i zapytać.

    Najgorsza rada z mozliwych.

    Lepsza - przegooglać grupe. Znajdzie sie pare opisów kok po kroku jak
    rozliczać samochód kilometrówką.

    Doprawdy, temat stary jak świat a zawsze się znajdzie ktoś kto mimo że
    zielonego pojęcia nie ma to jeszcze innym w głowach mąci.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-08-13 07:46:52
    Od: "yba" <y...@N...pl>

    Dzieki Maddy.
    Wiem, wiem, googlać, googlać, ale nie wygooglałem.

    To proszę powiedz, czy w ten sposób można:
    Dowód wewnętrzny + ksero opłaconej polisy i w ewidencję przebiegu pojazdu a
    ponieważ kilometrówka większa, więc wszystko razem z paliwem (brutto) w kol.
    14 KPiR.

    pozdrawiam
    yba

  • 5. Data: 2003-08-13 08:03:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik yba napisał:

    > Dzieki Maddy.
    > Wiem, wiem, googlać, googlać, ale nie wygooglałem.
    >
    > To proszę powiedz, czy w ten sposób można:
    > Dowód wewnętrzny + ksero opłaconej polisy i w ewidencję przebiegu pojazdu a

    Wystarczy ksero polisy na którym piszesz "oryginał w dokumentach
    samochodu". Kiedy polisa wygasa broń boże jej nie wyrzycasz ale wpinasz
    w dokumenty księgowe obok kserówki.

    Dokumentem jest polisa, ma przeciez swój numer, nie jest potrzeby żaden
    inny dokument.
    Reszta ok - wpisujesz do ewidencji przebiegu i zliczasz wraz z innymi
    wydatkami.
    Oczywiście na polisie nie ma VATu więc kwestia nett/brutto odpada.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl