  • 41. Data: 2011-09-02 15:36:58
    Temat: Re: Odmówienie wpisania nipu do faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Sep 2011, s...@a...pl wrote:

    > Nie ma prawa, jeśli dla innego kupującego jedną cegłówkę by hurtownia
    > sprzedała.

    Raczej chodzi o inne kryterium niż "wielkościowe".
    Zobowiązanie do sprzedaży powstanie, jeśli sprzedawca się zobowiąże,
    a nie z tego, że kupił towar - w szczególności jeśli występuje
    z ofertą publiczną, czyli skierowaną "do wszystkich".

    > Ale nikt nie nakazuje rozrywać opakowań i hurtownia moze sobie
    > ustalić, że sprzedaje tylko opakowaniami (czyli np. paleta cegieł).

    A to niezależnie od innych ograniczeń :)
    Nie widać przeszkód, aby warunkiem była np. "sprzedaż niekonsumencka".

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2011-09-02 15:51:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Sep 2011, s...@a...pl wrote:

    > telekomunikacyjną. Było to dwie oddziene umowy.

    Chyba tu leży clou dywagacji: umowy były *trzy*.
    Umowa o świadczenie usług, umowa o sprzedaż telefonu oraz
    umowa wiążąca obie poprzednie.
    Jako że ta ostatnia nie powodowała powstawania zobowiązań
    podlegających VAT (świadczenia usługi, bo to było treścią
    umowy 1. ani sprzedaży towaru będącej treścią umowy 2.)
    to nie wiązała się ona (ta trzecia umowa) z wystawianiem
    f-ry VAT czy paragonu.
    Ale to nie znaczy, że (owa trzecia umowa, wiążąca
    w sposób "wzajemnie zobowiązujący" dwie poprzednie) nie
    istnieje.

    spp wyłuszczył problem: nie da się kupić telefonu za 1 zł,
    przynajmniej nowego i w oferowanych kategoriach.
    Znaczy nie da się kupić *oddzielnie*.
    Można go otrzymac (za tę cenę) w ramach "umowy wiązanej" :)
    (tej trzeciej).

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2011-09-02 16:22:41
    Od: cisiek <"xemczuk[usunto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-02 10:49, Pendrive pisze:
    > Witam!
    > Pisze odnosnie pewnego tematu na gsm. Czy jezeli ktos podaje dane
    > firmowe do umowy abonenckiej (z zalozenia przeznaczonej dla osob
    > prywatnych ale korzystaniejsza niz ta firmowa) to czy operator ma prawo
    > odmowic zamieszczenia ze zlosliwosci nipu na fakturze jezeli dane te
    > posiada od samego poczatku?
    >

    > P.

    Uff, nie wiem, pod ktora odpowiedz sie podpiac, ale to ja jestem autorem
    pytania na gsm.

    Po kolei:
    - umowe mam z O. jako os.fiz.;
    - żeby przenieść numer do innego operatora już na abonament firmowy
    (ofpdg, nie spółka), muszę "zmienić dane umowy" z dotychczasowym
    operatorem (tu obaj operatorzy, a raczej ich mniej lub bardziej
    kompetentni przedstawiciele są zgodni);
    - a więc mogę w umowie z os.fiz. wstawić dane firmy;
    - przedstawiciel O. zaproponował zamiast ab.firmowego (którym nie miał
    szans konkurować) abonament dla os.fiz. - z danymi firmy ("zmiana
    danych" plus przedłużenie umowy w nowej ofercie);
    - ale dodał, że nie będę mógł odliczyć VAT (nie podał przyczyny, a
    raczej stwierdził, że to dlatego, że VAT płaci operator :-);
    - na gr. gsm pojawił się pomysł, że to dlatego, że na f-rze na os.fiz.
    może nie być NIPu - wzory f-r dostępne na ich stronie rzeczywiście w tym
    względzie się różnią.

    I na koniec, a propos niedyskryminacji - zapytałem, czemu nikt nie
    kładzie się Rejtanem, że oto ja po 9 latach chcę uciec do konkurencji i
    powiedziano mniej więcej, że operator musi stosować oferty jednolicie
    (nie może "szyć na miarę").

    Aż mi głupio, że ta w sumie błaha sprawa spowodowała wykreowanie takiej
    ilości postów - pozostaje mi tylko za nie podziękować.

    cisiek@[]>

  • 44. Data: 2011-09-02 22:16:58
    Temat: Re: Odm?wienie wpisania nipu do faktury
    Od: <s...@a...pl>

    > I tam kupię telefon za złotówkę?
    Tak.

  • 45. Data: 2011-09-02 22:19:01
    Od: <s...@a...pl>

    > Można go otrzymac (za tę cenę) w ramach "umowy wiązanej" :)
    > (tej trzeciej).

    Kupić, kupić :) A teraz muszę to co napisałeś przełożyć na język moich
    zmęczonych szarych komórek i zatrybyć. W końcu jak zawsze musisz mieć rację
    ;-)

  • 46. Data: 2011-09-02 22:23:30
    Od: <s...@a...pl>

    > Takie Action na przykład nie sprzeda Ci nic, dopóki nie wyślesz skanu
    > EDG/REGONu. Czy postępuje nielegalnie?

    Nie. Jesi nie ma ma kasy to nie moz prowdzic sprzedazy dla OFNPDG. Poza tym
    mowilismy od czyms innym.

    > I zrób coś z ogonkami.

    Z rana ustawie. Sorki za sieczke.

  • 47. Data: 2011-09-02 22:59:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.09.2011 00:23), s...@a...pl wrote:

    > Nie. Jesi nie ma ma kasy to nie moz prowdzic sprzedazy dla OFNPDG. Poza tym
    > mowilismy od czyms innym.

    Mówiliśmy o tym, że wg. Ciebie hurtownia nie ma prawa nie sprzedać
    osobie "prywatnej" cegły jeżeli sprzedałaby ją firmie.

    Jeżeli jednak Action tak samo postępuje (tyle że z komputerami), to już
    wg. Ciebie nie jest nielegalne.

    Nie łapię różnicy między przypadkami.

    p. m.

  • 48. Data: 2011-09-03 05:09:32
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-03 00:16, s...@a...pl pisze:

    > Tak.

    Jakiś adresik takiego punktu?

    --
    spp

  • 49. Data: 2011-09-03 07:12:58
    Od: <s...@a...pl>

    > Mówiliśmy o tym, że wg. Ciebie hurtownia nie ma prawa nie sprzedać osobie
    > "prywatnej" cegły jeżeli sprzedałaby ją firmie.

    Miałem na myśli kupujacego tego samego "gatunku". A chodziło o to w tym
    wątku, że hurtownia może odmówić sprzedaży 1 sztuki. W mojej ocenie jeśli
    hurtownia sprzedaje Kowalskiemu po jednej cegle to nie może odmówić jednej
    cegły Nowakowi, bo popełni się wykroczenie. Zakaz sprzedaży wynikajacy z
    ustawy (np. spowodowanej brakiem w ogóle lub brakiem chwilowym /brak prądu/
    kasy fiskalnej) powoduje, że mogę odmówić takiemu klientowi.

    > Jeżeli jednak Action tak samo postępuje (tyle że z komputerami), to już
    > wg. Ciebie nie jest nielegalne. Nie łapię różnicy między przypadkami.

    A teraz?

  • 50. Data: 2011-09-05 07:42:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Sep 2011, s...@a...pl wrote:

    > Kupić, kupić :) A teraz muszę to co napisałeś przełożyć na język moich
    > zmęczonych szarych komórek i zatrybyć. W końcu jak zawsze musisz mieć rację
    > ;-)

    No, z tą racją różnie bywa ;), ale co najwyżej ja się doszkolę
    gdzie popełniam błąd :)
    Logika jest taka:
    - jest umowa o usługę? - jest
    - jest umowa o sprzedaż? - jest
    - czy umowa o sprzedaż jest "samoistna"? - nie jest

    Jest więc trzecia umowa, która wiąże obie poprzednie.

    O tym, że taka powinna być kolejność interpretacji
    przesądza zasada, że umowy złożone rozbija się tak, aby
    w miarę możliwości wydzielić z nich umowy nazwane
    (a to jest ważne w razie sporu cywilnoprawnego, np.
    o gwarancję, aby móc poprzypisywać poszczególne
    ustalenia do poszczególnych umów, szczególnie te
    ustalenia których w umowie nie zapisano a wynikają
    z przepisów).

    pzdr, Gotfryd