  • 11. Data: 2011-09-02 11:24:42
    Temat: Re: Odmówienie wpisania nipu do faktury
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 02 Sep 2011 12:47:30 +0200, spp <s...@o...pl> wrote:

    >Tyle że od początku operator wterdzi że to _nie_jest_ oferta dla firm. A
    >ponieważ jest dla osób fizycznych dla których nie istnieje obowiązek
    >podawaniu VAT to go nie wpisze i ... nie jest to do ugryzienia. Jako

    ale skoro zawarł umowę, wiedząc, że klientem jest OFPDG, to nie ma
    powodów sądzić, że umowa jest nieważna, albo, że ma prawo wystawiać
    faktury z pominięciem pewnych danych.

    >Zapewne dodatkowo ten kupujący w przypadku ewentualnej reklamacji
    >chciałby być traktowany jak konsument - w końcu płaci wg takiej taryfy?

    czy tryb reklamacyjny się jakoś różni?

  • 12. Data: 2011-09-02 11:29:05
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 2 Sep 2011 11:22:30 +0000 (UTC), jureq
    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    >Rzeczywiste pytanie w problemie pendrive brzmi:
    >
    >Czy usługodawca (w szczególności operator GSM) ma prawo różnicować ofertę
    >na przeznaczoną tylko dla firm i przeznaczoną tylko dla OFNDG. I
    >odpowiedzi na takie pytanie jestem naprawdę ciekaw, bo sam nie potrafię
    >znaleźć przeciwwskazań w wypadku usług.

    I jeszcze uzupełniające: czy jeśli operator zawarł umowę zgodnie z
    ofertą "niefirmową", to może przestać traktować klienta jak "firmę"?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 13. Data: 2011-09-02 11:34:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-02 13:22, jureq pisze:

> [...]
    > na przeznaczoną tylko dla firm i przeznaczoną tylko dla OFNDG. I
    > odpowiedzi na takie pytanie jestem naprawdę ciekaw, bo sam nie potrafię

    JA też nie widzę przeciwwskazań.

    --
    spp

  • 14. Data: 2011-09-02 11:49:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    > ale skoro zawarł umowę, wiedząc, że klientem jest OFPDG, to nie ma
    > powodów sądzić, że umowa jest nieważna, albo, że ma prawo wystawiać
    > faktury z pominięciem pewnych danych.

    Ale autor pisze o _chęci_ zawarcia umowy a nie o _obowiązującej_ umowie. :(
    Konsument wybrał sobie taryfę przeznaczoną dla klientów nieprowadzących
    działalności gospodarczej i chce aby wystawiano mu fakturę z regułami
    jak dla podmiotu gospodarczego.

    > czy tryb reklamacyjny się jakoś różni?

    Tak.
    Raz dwuletnia, domyślna niezgodność towaru z umowa, w drugim przypadku
    rękojmia.

    --
    spp

  • 15. Data: 2011-09-02 11:53:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 02 Sep 2011 13:34:59 +0200, spp napisał(a):

    > JA też nie widzę przeciwwskazań.

    Chyba żeby próbować podciągać to pod dyskryminację z art 61.2 prawa
    telekomunikacyjnego

    Art. 61.2. Ceny usług telekomunikacyjnych są ustalane na podstawie
    przejrzystych, obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów.

  • 16. Data: 2011-09-02 11:54:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jureq,

    Friday, September 2, 2011, 1:22:30 PM, you wrote:

> [...]
    > na przeznaczoną tylko dla firm i przeznaczoną tylko dla OFNDG. I
    > odpowiedzi na takie pytanie jestem naprawdę ciekaw, bo sam nie potrafię

    Oczywiście, że ma prawo różnicować ceny. Tak samo jak hurtownie mają
    inne ceny a sklepy detaliczne inne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-09-02 11:54:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 02 Sep 2011 13:49:11 +0200, spp napisał(a):

    > Raz dwuletnia, domyślna niezgodność towaru z umowa, w drugim przypadku
    > rękojmia.

    A co ma towar wspólnego z usługą?

  • 18. Data: 2011-09-02 11:59:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-02 13:54, jureq pisze:

    > A co ma towar wspólnego z usługą?

    Telefon za złotówkę będący elementem umowy?

    --
    spp

  • 19. Data: 2011-09-02 12:01:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 02 Sep 2011 13:54:05 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Oczywiście, że ma prawo różnicować ceny. Tak samo jak hurtownie mają
    > inne ceny a sklepy detaliczne inne.

    I to jest chyba zły przykład, bo sklep nie może odmówić sprzedaży towaru
    tylko dlatego, że nabywca chce go kupić "na fakturę" dla firmy.

  • 20. Data: 2011-09-02 12:10:16
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-02 12:47, spp pisze:

> [...]
    > Zapewne dodatkowo ten kupujący w przypadku ewentualnej reklamacji
    > chciałby być traktowany jak konsument - w końcu płaci wg takiej taryfy?

    sorry ale jezeli orange decyduje sie na podpisanie umowy z firma to ma
    wystawic taka fakture do jakiej zobowiazuje go prawo a prawo zwalnia z
    nipu tylko osoby nieprowadzace dg inaczej nip na fakturze ma byc. Orange
    moze nie podpisywac takiej umowy.

    " A
    > ponieważ jest dla osób fizycznych dla których nie istnieje obowiązek
    > podawaniu VAT to go nie wpisze i ... "

    a od kiedy wystawiajac fakture osobie nieprowadzacej dg moge nie podawac
    kwot podatku ?