  • 31. Data: 2003-12-29 19:32:50
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dark Icon napisał:

    > wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Tego nie powiedziałem.

    Alez mówiłes i to dobitnie.
    Dokument zwany fakturą istnieje wyłącznie na gruncie ustawy o podatku od
    towarów i usług i inne ustawy do tejże sie odwołują jeżeli mówia o
    fakturach. A skoro nie ma rachunków, są tylko faktury to kazda sprzedaz
    podlega ustawie od towarów i usług, ergo każda sprzedaz jest ovatowana.

    Twój wywód była bardzi jasny i stanowczy.
    Szkoda tylko że pomijał pare istotnych i bardzo powszechnych wyjątków od
    tej reguły i posyłał w diabły ordynację podatkową, ustawy dochodowe i
    parę rozporządzeń "około".

    Ale co tam ordynacja. Ordynacja jest dla mięczaków.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 32. Data: 2003-12-29 19:34:04
    Od: "Marcin" <b...@b...USUN_TO.com>

    Wiec ja niniejszym bardzo dziekuje za odpowiedzi, szczegolnie za
    wyczerpujaca odpowiedz Maddy. :o) @-->-->---, a jak bede w poblizu - posle
    realne. :o)

    Troche mi glupio, ze watek rozpoczety przeze mnie stal sie pozywka do
    jalowej "dyskusji" i obrzucania blotem, ale tak sie niestety zdarza w zyciu.
    :o( Nie mialem takiego zamiaru.

    Pozdrawiam i duzo lepszego Nowego Roku. :o)

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 33. Data: 2003-12-29 19:36:32
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > parę rozporządzeń "około".
    >
    > Ale co tam ordynacja. Ordynacja jest dla mięczaków.

    Nie nie powiedziałem to Ty odczytałas to co chciałaś i dorobiłas do tego swą
    filozofię.

    przemek

  • 34. Data: 2003-12-29 19:48:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > wniosek, że *cała* sprzedaż jest oVATowana ? Bo ja wyjść nie mogę
    >+ > z podziwu jak obszedłeś jedno z trudniejszych do czytania dzieł

    OK. Jak wobec tego pojęcie faktury może dotyczyć zdarzeń gospodarczych
    które są nieobjęte ustawą o VAT, skoro samą definicję faktury mamy
    w przepisach o VAT właśnie ?
    AFAIR to ty "rozszerzyłeś" (prawdziwą !) wypowiedź Marcina o "wszystko
    jest fakturą" ? No i dałeś Maddy "sobie postrzelać" trzymając się
    twardo tej opinii "siłom i godnościom" ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 35. Data: 2003-12-29 19:55:22
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

    wiadomości
> [...]
    > jest fakturą" ? No i dałeś Maddy "sobie postrzelać" trzymając się
    > twardo tej opinii "siłom i godnościom" ;)

    Nieprecyzyjnie się wypowiedziałem i bardzo skrótowo to moja wina do której
    się przyznaję.
    Co do Maddy to się nie wypowiadam bo chyba nie ma o kim ani o czym

    przemek

  • 36. Data: 2003-12-29 20:10:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dark Icon napisał:

    > wiadomości
    >

    > Nieprecyzyjnie się wypowiedziałem i bardzo skrótowo to moja wina do której
    > się przyznaję.

    To teraz sie "nieprecyzyjnie" nazywa.
    Ok. Ciekawe że za takie nieprecyzyjne i skrótowe odpowiedzi oblewa sie
    egzaminy. Co za niesprawiedliwośc.

    to może mały cytacik tej "nieprecyzyjności":

    "Obowiązek wystawienia faktury maja jak najbardziej.
    Nie ma juz o ile mnie pamięć nie myli podziału na faktury i rachunki.
    Teraz sa tylko faktury a czy sa vatowcami czy nie to już jest kwestia
    rozliczeń z US a nie z kupującym.
    Dokumenty sa dwa: paragon lub faktura.
    przemek"

    Poznajesz?
    Jak na moje to całkiem precyzyjnie i w rozwiniętej formie. Tyle że treść
    pozostawia wiele do zyczenia.

    > Co do Maddy to się nie wypowiadam bo chyba nie ma o kim ani o czym

    No tak. Faktycznie, wszak połowa ludzi na tej liście co dzien właśnie
    Tobie dziekuje za rady i wyjasnienia.
    To ty grzebiesz w ustawach i podtykasz ludziom potrzebne artykuły.
    To ty wytykasz oczywiste błedy.

    Koledzy, od dziś zamiast do mnie, zwracajcie się do Przemka.

    Wszyscy go na liście znamy i cenimy jego wiedzę której niejednokrotnie
    dał dowody przez ostatnie trzy lata.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 37. Data: 2003-12-29 20:13:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Jeśli nie są płatnikami VAT-u, to nie mogą wystawić faktury VAT i Ty tego
    > VAT-u nie możesz odliczyć, ale koszty poniosłeś przecież.

    Jeżeli nie sa VATowcami to wystawiaja rachunek, nie fakturę a na
    rachunku nie ma naliczonego Vatu, jest tylko kwota odpowiadająca kwocie
    netto na fakturze VAT, więc nie ma niczego do odliczenia lub nieodliczenia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 38. Data: 2003-12-29 20:28:12
    Od: "Paweł" <p...@n...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    >ciach<
    > Objaśniam że podstawą prawną do wystawiania faktur jest rozp.
    > MF wydane na podstawie ustawowego upoważnienia w ustawie o VAT,
    > skutkiem czego faktura VAT ma "moc prawną" wyłącznie na podstawie
    > przepisów VAT... (czyli "tamtejsze" definicje są obowiązujące
    > dla pojęć decydujących o istnieniu bądź nie "faktury")
    > Oczywiście mogę się mylić... poproszę o nry artykułów które
> [...]

    Nowy dokument o nazwie "Faktura VAT" został wprowadzony w momencie
    wprowadzenia podatku VAT i tylko na potrzeby jego rozliczania (epizod z
    "Rachunkiem Uproszczonym" pomijam). Dokumentów stosowanych przed
    wprowadzeniem podatku VAT o nazwach "Faktura" i "Rachunek", nikt nie
    anulował i nadal mogą funkcjonować. Z tego wynika, że podmiot nie będący
    płatnikiem VAT może wystawiać "Faktury", bo "Faktura VAT" i "Faktura"
    (czytaj umownie zwykła), to dwa różne dokumenty. Dla świętego spokoju,
    zawsze może sobie dopisać na "Fakturze", że wystawca tego dokumentu nie jest
    płatnikiem podatku VAT.

    Pozdrawiam, Paweł

  • 39. Data: 2003-12-29 20:31:50
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

    > No tak. Faktycznie, wszak połowa ludzi na tej liście co dzien właśnie
    > Tobie dziekuje za rady i wyjasnienia.
    > To ty grzebiesz w ustawach i podtykasz ludziom potrzebne artykuły.
    > To ty wytykasz oczywiste błedy.

    Nie dowartosciowywuj sie

    pryemek

  • 40. Data: 2003-12-29 20:45:08
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Niekoniecznie. Jeśli złoży zawiadomienie o przestępstwie to musi zostać
    > jako zawiadamiający poinformowany o merytorycznym zakończeniu
    > postępowania, bo to wynika z kodeksu postępowania karnego, który ma w tym
    > wypadku zastosowanie.

    Ale mowimy o zgloszeniu do US, a nie do prokuratury.

    --
    Krzysiek, Krakow