  • 1. Data: 2002-04-10 05:21:54
    Temat: Odliczyc oplate za przylaczenie do sieci e-n?
    Od: "SlawekM" <s...@p...onet.pl>

    Sprawa dotyczy odliczen w ramach duzej ulgi budowlanej w zwiazku z budowa
    domu.

    Mam rachunek za oplate przylaczeniowa do sieci elektroenergetycznej
    wystawiony przez Zaklad Energetyczny.
    Zaznaczam, ze jest to rachunek a nie faktura VAT, bo wg ZE oplata ta nie
    podlega opodatkowaniu VAT.

    Czy odliczaliscie od podatku takie cos w ramach duzej ulgi za zeszly rok czy
    nie?
    Z gory dziekuje za wskazowki, Slawek

  • 2. Data: 2002-04-10 08:02:57
    Temat: Re: Odliczyc oplate za przylaczenie do sieci e-n?
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    o ile się orientuję chodzi o to, żeby dokument wystawił płatnik vat a
    nieważna jest już stawka podatku ( np. zw.)

    justyna

  • 3. Data: 2002-04-10 10:44:45
    Od: "Teresa Urbanowska" <t...@a...bydgoszcz.pl>

    Ja za rok 2000 odliczalam sobie przylacze sieci energ. tak sie zlozylo ze
    wezwali mnie do US do sprawdzenia prawdziwosci zeznania
    urzedniczka nie chciala ode mnie rachunku wystarczyla jej nota ponaglajaca w
    ktorej byla zapisana kwota jaka mam wplacic
    nie wazne dla niej bylo czy to zaplacilam czy nie twierdzila ze jak rej.
    energ. wzywa to z takiej oplaty czlowiek sie nie wywinie.
    Inna sprawa czy twoj urzad skarbowy wydatki na przylacze energ. zalicza do
    ulgi budowlanej, moja urzedniczka twierdzila ze ten US akurat toleruje te
    ulgi bo bez pradu nie mozna prowadzic budowy.
    Pozostaje pytanie czy np gaz mozna tak odliczyc przeciez on nie jest
    niezbedny do budowy
    ja na szczescie gaz odliczylam jako darowizne na rzecz wsi i to mi w US
    uznali
    pozdrawiam
    Teresa

  • 4. Data: 2002-04-10 11:37:02
    Od: "SlawekM" <s...@p...onet.pl>

    Dzieki za komentarze.
    Zasadniczo w ramach duzej ulgi mozna odliczyc tylko wydatki udokumentowane
    faktura VAT. Czy aby juz to nie wyklucza mozliwosci odliczenia tego wydatku,
    bo tu jest tylko rachunek a nie faktura?

    Co o tym sadzicie?
    Pozdrawiam, Slawek