  • 1. Data: 2003-10-06 05:51:37
    Temat: Odliczenie za remont mieszkania żony
    Od: "Janus, Pawel" <P...@d...com>

    Witam!
    Mam taki mały problem i pytanie. Czy jeśli rozliczam się wspólnie z
    małżonką i rachunek za remont mieszkania, którego formalną właścicielką
    jest moja żona, jest wystawiony na mnie, to mogę go odliczyć, czy też
    rachunek powinien być imiennie wystawiony na nią?

    Z góry dzięki za odpowiedź.
    Pozdrowienia
    P.

  • 2. Data: 2003-10-06 07:41:52
    Temat: Re: Odliczenie za remont mieszkania żony
    Od: "Luqas" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janus, Pawel" <P...@d...com> napisał w wiadomości
    rver.domdata.depfa-it.com...
> [...]
    > jest moja żona, jest wystawiony na mnie, to mogę go odliczyć, czy też
    > rachunek powinien być imiennie wystawiony na nią?
    Jezeli macie malzenska wspolnote majatkowa, to obojetne na kogo faktura.
    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 3. Data: 2003-10-07 12:23:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Luqas napisał:

    > Użytkownik "Janus, Pawel" <P...@d...com> napisał w wiadomości
    rver.domdata.depfa-it.com...

    > Jezeli macie malzenska wspolnote majatkowa, to obojetne na kogo faktura.

    Prawda, ale nie cała i nie do końca.
    No, chyba żes jasnowidz i wiesz że to majątek wspólny a nie odrebny.
    Bo jeżeli mieszkanie żona miała juz przed ślubem to jest to jej majątek
    odręby i ona ma prawo do odliczen a nie maż.
    No chyba że zona uzyczyła albo wynajeła mezowi mieszkania oficjalnie.
    Inaczej mąż nie ma tytułu prawnego a więc i prawa do odliczenia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-10-07 13:51:10
    Od: "Luqas" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > No chyba że zona uzyczyła albo wynajeła mezowi mieszkania oficjalnie.
    > Inaczej mąż nie ma tytułu prawnego a więc i prawa do odliczenia.
    No prosze, musze jeszcze troche poczytac zanim zaczne udzielac odpowiedzi.
    Dziekuje Maddy.
    A gdzie mozna sie doksztalcic/doczytac w zakresie majatku malzienskiego?

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 5. Data: 2003-10-07 14:23:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    oficjalnie.
    > Inaczej mąż nie ma tytułu prawnego a więc i prawa do odliczenia.

    I jeszcze pytanie dodatkowe:
    Czy będzie miało znaczenie,
    jeśli któraś ze stron rozliczających się wspólnie
    nie ma dochodu wogóle?
    Tzn mają oboje tytuł prawny do lokalu,
    tylko żona ma dochód,
    mąż na garnuszku, rozliczenie wspólne,
    a faktura na męża?

  • 6. Data: 2003-10-13 07:11:42
    Od: "Arkadiusz Gawronowski" <a...@2...pl>

    In news:bluidd$qd1$1@nemesis.news.tpi.pl,
    cef <c...@i...pl> typed:
    > I jeszcze pytanie dodatkowe:
    > Czy będzie miało znaczenie,
    > jeśli któraś ze stron rozliczających się wspólnie
> [...]
    Nie ma znaczenia, pod warunkiem spelnienia podanych wyzej ograniczen.
    Oczywiscie, trzeba dodac, ze malzenstwo musi trwac caly rok (i ani jeden
    dzien mniej :) )

    Arkadiusz Gawronowski