  • 21. Data: 2014-08-01 09:59:40
    Temat: Re: Odliczenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Zastrzegam - telefon kupiony "osobiście" IMO jak najbardziej *może*
    > skutkować kosztem, choć *wydatek* na ten telefon kosztem nie będzie,
    > w zupełności wystarczy uzać go za ST i w koszty zaliczyć ratę
    > amortyzacyjną :) (choćby "całościową", z tytułu nieosiągnięcia
    > czy to limitu 3500zł czy limitu 'małego przedsiębiorcy').

    :)
    Czyli tak na chłopski rozum:
    - nie mozna wrzucic w KUP
    - mozna wrzucic w ST, z tego ST amortyzacja w całosci (bo wartosc raczej
    300zł niz 3500)

    Czyli finansowo wychodzi na to samo? :)

    Co do legalnosci to sie nie bede wypowiadał, bo te uwagi ktore pojawiły się
    o imporcie etc to za ciezkie klimaty na mój mały rozumek ;-)

  • 22. Data: 2014-08-01 22:29:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2014, Budzik wrote:

    > Czyli finansowo wychodzi na to samo? :)

    Finansowo tak :)
    Ale "papierowo" nie, bo ST z definicji jest "ewidencjonowany".

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2014-08-02 13:34:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-08-01 09:59, Budzik pisze:

    > (bo wartosc raczej
    > 300zł niz 3500)

    Że też dla ujęcia w kosztach takiej kwoty
    rozważałeś samodzielny import z Chin :-)
    Myślałem, że rozważasz zakup
    jakiegoś kombajnu tabletowego
    za grube tysiące złotych, gdzie oszczędność
    na zakupie pozwoli cieszyć się pozostałą w potrfelu
    kwotą kilku tysięcy PLN.
    Nie mogę wyjść z podziwu.

  • 24. Data: 2014-08-02 14:20:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Aug 2014, cef wrote:

    > Że też dla ujęcia w kosztach takiej kwoty
    > rozważałeś samodzielny import z Chin :-)

    Odwróciłbym kota ogonem.
    Jak bardzo - i dlaczego - przepisy są tak porąbane i narzucają
    takie utrudnienia, że NIE ma sensu rozważenie samodzielnego
    importu z Chin.
    Być może *dlatego* ma miejsce w ogóle takie rozważanie (bo jakby
    nie ten cyrk, to ktośby już sprowadził).

    > Nie mogę wyjść z podziwu.

    Hm, zostaliśmy oswojeni z takim podejściem, i chyba tylko dlatego
    wydaje się ono "normalne".

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2014-08-02 15:12:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Hm, zostaliśmy oswojeni z takim podejściem, i chyba tylko dlatego
    > wydaje się ono "normalne".

    To chyba inaczej działa. W dziedzinach, na których się znamy
    pozwalamy sobie robić różne drobne rzeczy,
    które dla przeciętnego zjadacza chleba są nieosiągalne, nieopłacalne
    lub wydają się być maniactwem.
    Przed 2004 z tematem eksport/import byłem zaznajomiony,
    wypełnienie SAD nie było dla mnie problemem i podejrzewam, że
    wtedy (może nie telefon) ale inne rzeczy mógłbym zaimportować prywatnie.
    Dziś nadal tak jest, że każdy coś tam sprowadza czy kupuje w innym
    kraju, bo mu się opłaca. Niektórzy robią to, bo muszą coś tam mieć - nie
    patrząc na koszty i formalności-
    i nieważne czy jest to potrzebne zawodowo czy jako hobbyście.

  • 26. Data: 2014-08-02 16:54:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > jakiegoś kombajnu tabletowego
    > za grube tysiące złotych, gdzie oszczędność
    > na zakupie pozwoli cieszyć się pozostałą w potrfelu

    Pewnie dlatego, ze ty mowisz IMPORT, a ja mówie KUPIC w sklepie.
    A ze sklep znajduje się akurat w Chinach... Swiat to globalna wioska...

  • 27. Data: 2014-08-02 23:31:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-08-02 16:54, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Pewnie dlatego, ze ty mowisz IMPORT, a ja mówie KUPIC w sklepie.
    > A ze sklep znajduje się akurat w Chinach... Swiat to globalna wioska...

    Ale dla mnie oczywiste jest, że jak kupuję w sklepie zagramanicznym,
    to wiadomo jakieś przeszkody czają się po drodze (cło, VAT, przesyłka)
    W sumie to nie będzie jakaś zabójcza kwota: no risk no fun.
    Spróbuj :-)

  • 28. Data: 2014-08-03 18:59:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > to wiadomo jakieś przeszkody czają się po drodze (cło, VAT, przesyłka)
    > W sumie to nie będzie jakaś zabójcza kwota: no risk no fun.

    Ale to czy bedzie cło, VAT czy przesyłka to jest inna inszość.
    Ja się pytam, czy moge wrzucic w KUP:
    - kwote netto jezeli nie bedzie dodatkowych kosztów.
    - kwote całych wydatków jezeli beda.

    A moze jak zapłace VAT i cło to ten VAT tez mogę odliczyć?

  • 29. Data: 2014-08-03 21:45:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-08-03 18:59, Budzik pisze:

> [...]
    > - kwote całych wydatków jezeli beda.
    >
    > A moze jak zapłace VAT i cło to ten VAT tez mogę odliczyć?

    Jak jest kosztem wg ustawy i masz dokument, to tak.