  • 1. Data: 2006-09-20 11:53:32
    Temat: Odejscie z etatu..wlasna DG i ZUS
    Od: "Jww" <b...@o...pl>

    Witam

    Mam taki dylemat... mam swoja DG od ponad roku... dobrze mi sie rozwija.
    Pracuje tez normalnie na pelnym etacie 7.30-15.30.
    Czy jak zrezygnuje z pelnego etatu mam szanse na jakies ulgi w ZUS ? (teraz
    place zdrowotne). Chodzi mi o to czy moge wskoczyc na rabat przez 2 lata po
    te ok 260 zl. jak nie bede juz pracowal na etacie tylko zajmowal sie swoja
    DG.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2006-09-20 11:59:45
    Temat: Re: Odejscie z etatu..wlasna DG i ZUS
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Jww" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po
    > te ok 260 zl. jak nie bede juz pracowal na etacie tylko zajmowal sie swoja

    Niestety nie,preferencyjny zus dotyczy osób,które rozpoczynają DG i nie
    prowadziły jej przez ostatnie 60 m-cy,
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2006-09-20 13:21:44
    Od: "Jww" <b...@o...pl>

    Użytkownik "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w
    wiadomości news:R2aQg.74790$Jn2.9827@fe10.news.easynews.com...

    > Użytkownik "Jww" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety nie,preferencyjny zus dotyczy osób,które rozpoczynają DG i nie
    > prowadziły jej przez ostatnie 60 m-cy,
    > pozdrawiam ania

    Czyli czeka mnie skladka w wysokosci kolo 760 zl miesiecznie ? ile z tego
    mozna sobie odliczac od podatku dochod ?

  • 4. Data: 2006-09-20 13:25:27
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-09-2006 o 15:21:44 Jww <b...@o...pl> napisał:

    > Czyli czeka mnie skladka w wysokosci kolo 760 zl miesiecznie ? ile z tego
    > mozna sobie odliczac od podatku dochod ?

    Zdrowotne jakdo tej pory od podatku a pozostale 500 zeta od chochodu,
    czyli realnie placisz kolo 400. Na ulgowym realnie niecale 100 wychodzi
    wiec jestes 300 w plerki.

  • 5. Data: 2006-09-20 14:19:03
    Od: "Gab" <g...@p...onet.pl.invalid>

    brzoskwiinia spod adresu <a...@N...alpha.net.pl> wysłał(a):

    > Niestety nie,preferencyjny zus dotyczy osób,które rozpoczynają DG i nie
    > prowadziły jej przez ostatnie 60 m-cy,
    > pozdrawiam ania
    A czy on nie załapie się chociaż na kilka miesięcy ulgi? Jeśli rozpoczynał
    DG po dacie kiedy wszedł ten ulgowy ZUS to cały czas ma ulgowy, tyle że z
    racji etatu go nie płaci.
    Ja zaczynałem DG też troszkę ponad rok temu i przez 3 miesiące płaciłem mały
    ZUS. Potem zatrudniłem się na umowę o pracę. Z ciekawości pytam - gdybym
    teraz zwolnił się z pracy to jaki płaciłbym ZUS?

  • 6. Data: 2006-09-20 21:13:46
    Od: "Budik" <b...@o...pl>

> [...]
    > ZUS. Potem zatrudniłem się na umowę o pracę. Z ciekawości pytam - gdybym
    > teraz zwolnił się z pracy to jaki płaciłbym ZUS?

    No ty masz inna sytuacje... bo w momencie kiedy zakladales DG wczesniej jej
    nie prowadziles. Ja mam wlasnie odwrotnie i chyba sie na to nie zalapie juz
    ale zadzwonie jutro do ZUSu moze cos sie dowiem

  • 7. Data: 2006-09-21 09:47:19
    Od: "Gab" <g...@p...onet.pl.invalid>

    Budik spod adresu <b...@o...pl> wysłał(a):
> [...]
    > jej nie prowadziles. Ja mam wlasnie odwrotnie i chyba sie na to nie
    > zalapie juz ale zadzwonie jutro do ZUSu moze cos sie dowiem

    Ty też w momencie rozpoczynania wcześniej jej nie prowadziłeś ;-)
    Nie pamiętam czy składało się jakiś wniosek o ulgowy ZUS czy był on
    przyznawany automatycznie. Jeśli automatycznie to pozostaje kwestia czy w
    dniu rozpoczęcia DG obowiązywał już ten przepis. Jeśli te warunki są
    spełnione to może jednak się załapiesz licząc 2 lata oczywiście nie od teraz
    lecz od momentu rozpoczęcia DG.

  • 8. Data: 2006-09-21 09:57:46
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 11:47:19 Gab <g...@p...onet.pl.invalid>
    napisał:

    > Budik spod adresu <b...@o...pl> wys?a?(a):

    > Ty te? w momencie rozpoczynania wcze?niej jej nie prowadzi?e? ;-)
    > Nie pami?tam czy sk?ada?o si? jaki? wniosek o ulgowy ZUS czy by? on
    > przyznawany automatycznie. Je?li automatycznie to pozostaje kwestia czy w
    > dniu rozpocz?cia DG obowi?zywa? ju? ten przepis. Je?li te warunki s?
    > spe?nione to mo?e jednak si? za?apiesz licz?c 2 lata oczywi?cie nie od
    > teraz
    > lecz od momentu rozpocz?cia DG.

    Prawio do ulgi jest automatycznie z mocy ustawy

  • 9. Data: 2006-09-21 10:29:09
    Od: "Jww" <b...@o...pl>

> [...]
    > dniu rozpoczęcia DG obowiązywał już ten przepis. Jeśli te warunki są
    > spełnione to może jednak się załapiesz licząc 2 lata oczywiście nie od

    Sprawa wyglada tak : dzwonilem do ZUS...
    - DG zalozylem 1 lipca 2005,
    - ustawa weszla sierpien 2005 czyli w dniu zalozenia DG nie bylo mowy o
    jakiejs uldze
    - wszyscy ktorzy zalozyli DG po sierpniu moga korzystac z ulgi przez 2 lata
    niezaleznie od innego etatu itp.

    Czyli jak sie zwolnie place pelna skladke... a jakbym mial DG od sierpnia to
    przez niecaly rok mialbym jeszcze ulge :)

  • 10. Data: 2006-09-21 10:41:28
    Od: "Jww" <b...@o...pl>

    Dzwonilem do 3 roznych Zusow. I wszedzie tak samo.

    Kazdy kto zalozyl DG po 25 sierpnia 2005 moze kosrzystac z ulgi przez 2
    lata, nawet jak przez ten okres pracowal na etacie i oplacal sama skladke
    zdrowotna.