  • 1. Data: 2008-08-05 11:38:17
    Temat: [OT] zwolnienie pracownika na zwolnieniu lekarskim
    Od: "magda" <n...@m...xx>

    Witam,
    czy można zwolnić pracownika który zatrudniony jest na umowę o pracę od 1
    lutego, a od 10 kwietnia przebywa ciągle na zwolnieniu lekarskim (przez cały
    ten czas dosyła zwolnienia na okres od 5 do 10 dni). Inna sprawa że ma już
    nową pracę, ale to nie jest takie łatwe do udowodnienia więc nie ma co brać
    tego pod uwagę.
    Pozdrawiam
    Magda

  • 2. Data: 2008-08-05 19:58:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Aug 2008, magda wrote:

> [...]
    > ten czas dosyła zwolnienia na okres od 5 do 10 dni). Inna sprawa że ma już
    > nową pracę, ale to nie jest takie łatwe do udowodnienia

    "ma nową pracę" == "zawarł umowę"
    CZY
    "ma nową pracę" == "tamta umowa zaczęła być WYKONYWANA"
    ?

    Musisz brać wzór z Sejmu? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-08-06 17:38:50
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Aug 2008 13:38:17 +0200, magda napisał(a):

    > Witam,
    hej :)
> [...]
    > nową pracę, ale to nie jest takie łatwe do udowodnienia więc nie ma co brać

    W Kodeksie Pracy jest rozwiązanie Twojego problemu, ale nie wiem, czy to
    już nie jest musztarda po obiedzie.
    Bo: art. 53 kp par.1 stanowi, że Pracowawca może rozwiązać umowę o pracę
    bez wypowiedzenia:
    1) jeżeli niezdolność pracownika do pracy wskutek choroby trwa:
    a) dłużej niż 3 miesiące - gdy pracownik był zatrudniony u danego
    pracodawcy krócej niż 6 miesięcy.

    W świetle tego zapisu, to mogłabyś go zwolnić, skoro nie przepracowałby 6
    miesięcy, ale pół roczny okres zatrudnienia minął ostatniego lipca.

    Nie jestem bardzo wprawiona w takiej procedurze, ale zdaje się że termin
    wystawienia świadectwa pracy jest określony do dni siedmiu od ustania
    stosunku pracy, można by więc może teoretycznie jeszcze wysłać pocztą
    przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru świadectwo pracy?

    Przedtem jeszcze należałoby wysłać pismo o rozwiązaniu stosunku pracy bez
    wypowiedzenia powołując się na ten zapis kodeksu pracy, który wspomniałam,
    koniecznie z pouczeniem, że ma prawo do odwołania się do Sądu Pracy w
    określonym terminie. Po tym dopiero świadectwo pracy. Tylko zastrzegam, że
    ja w tej dziedzinie biegła nie jestem.
    Chcesz mieć pewność zapytaj na grupie pl.praca.dyskusje, tam są specjaliści
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna