  • 1. Data: 2003-01-27 14:43:07
    Temat: Skladka do ZUS
    Od: mariusz <f...@b...gnet.pl>

    Witajcie,

    Mam pytanie: jestem aktualnie zatrudniony
    na umowe o prace.
    Czy gdy zarejestruje dzialalnosc gospodarcza, to
    bede mial obowiazek oplacac z tego tytulu skladke ZUS,
    czy tez nie bede musial jej placic w ogole (poniewaz
    jest ona juz oplacona w zwiazku z moim zatrudnieniem).

    Bede wdzieczny za jakies odnosniki do dokumentow
    prawnych, ktore reguluja takie sprawy.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-01-27 14:55:55
    Temat: Re: Skladka do ZUS
    Od: "buba" <1...@w...pl.ANTYSPAM>

> [...]
    > czy tez nie bede musial jej placic w ogole (poniewaz
    > jest ona juz oplacona w zwiazku z moim zatrudnieniem).

    placisz tylko skladke na ubezp. zdrowotne
    no chyba ze zarabiasz mniej niz najnizsze wynagrodzenie to o ile dobrze
    pamietam to wtedy placisz tez skaldek na ubezp. spoleczne

    linki
    prosze bardzo

    www.zus.pl

    tam jest wszystko

    pozdr
    bubbaaa

  • 3. Data: 2003-01-27 15:44:06
    Od: mariusz <f...@b...gnet.pl>

    Dzieki za odpowiedz !

    Po przeszukaniu polecam linki (moze komus sie przyda):
    http://firma.onet.pl/1103508,eksperci.html

  • 4. Data: 2003-01-27 16:00:33
    Temat: OT: Skladka do ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, buba wrote:
    [...]
    >+ linki
    >+ prosze bardzo
    >+
    >+ www.zus.pl
    >+
    >+ tam jest wszystko

    A nieprawda.
    Treści rozporządzenia, w którym AFAIK jest limit
    do zmiany podstawy (nie więcej niż 30%) deklarowanej
    przy DG nie umiałem znaleźć.
    Albo nie ma, albo słabo szukam... !

    >+ pozdr

    wzjm, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-27 21:40:05
    Temat: Re: OT: Skladka do ZUS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    >

    > A nieprawda.
    > Treści rozporządzenia, w którym AFAIK jest limit
    > do zmiany podstawy (nie więcej niż 30%) deklarowanej

    Tez mi te 30% nijak nie pasuje.
    Niedawno kolezanka poszła na maciezyński podniósłszy sobie uprzednio
    (pół roku wczesniej) składke do górnej granicy 250% przeciętnej płacy z
    miesiąca na miesiąc.
    Zasięgnełam języka - juz dostała pierwszy zasiłek w oczekiwanej
    wysokości :-) ZUS ani nie mrugnął.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk