  • 1. Data: 2011-01-15 21:27:28
    Temat: Tłumaczenie tekstu - umowa zlecenie, czy umowa o dzieło?
    Od: Fenix <f...@y...com>

    Czy tłumaczenie tekstu z języka polskiego na angielski można zlecić na
    umowę zlecenie, czy na umowę o dzieło?

  • 2. Data: 2011-01-15 22:46:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Fenix" <f...@y...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Czy tłumaczenie tekstu z języka polskiego na angielski można zlecić na
    >umowę zlecenie, czy na umowę o dzieło?

    Jak dla mnie tlumaczenie tekstu "translating" - to raczej dzielo.
    Tlumaczenie "na zywo", czylio taki "interpreting" to raczej zlecenie...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-01-16 08:57:40
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 15 Sty, 23:46, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak dla mnie tlumaczenie tekstu "translating" - to raczej dzielo.
    > Tlumaczenie "na zywo", czylio taki "interpreting" to raczej zlecenie...

    Chyba masz rację:
    http://www.twoja-firma.pl/ekspert/pytanie/129,umowa-
    zlecenie-czy-umowa-o-dzielo.html

    Chociaż być może dało by się to podciągnąć pod umowę zlecenie:
    "tłumaczenie tekstu" - umowa zlecenie
    "przetłumaczenie tekstu" - umowa o dzieło

  • 4. Data: 2011-01-16 09:33:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/16/2011 2:57 AM, Fenix wrote:
> [...]
    >
    > Chociaż być może dało by się to podciągnąć pod umowę zlecenie:
    > "tłumaczenie tekstu" - umowa zlecenie
    > "przetłumaczenie tekstu" - umowa o dzieło

    z kazdego dzieła da sie zrobic zlecenie, nie z kazdego zlecenia da sie
    zrobic umowe o dzieło.

  • 5. Data: 2011-01-16 09:52:34
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 16 Sty, 10:33, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    bg.googlegroups.com...

    -zlecenie-czy-umow...

    > z kazdego dzie a da sie zrobic zlecenie, nie z kazdego zlecenia da sie

    A jak będzie w tym przypadku?
    Tutaj bardzie pasuje chyba umowa o dzieło, więc jak rozumiem z dzieła
    można tutaj zrobić zlecenie?

  • 6. Data: 2011-01-16 10:44:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.01.2011 10:52), Fenix wrote:
    > A jak będzie w tym przypadku?
    > Tutaj bardzie pasuje chyba umowa o dzieło, więc jak rozumiem z dzieła
    > można tutaj zrobić zlecenie?

    Tak, choćby z tego powodu że nikt (zleceniobiorca,ZUS) do Ciebie o to
    nie będzie miał pretensji, bo UZ mu się bardziej opłaca.

    p. m.

  • 7. Data: 2011-01-16 14:32:44
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 16.01.2011 11:44, mvoicem wrote:

    > Tak, choćby z tego powodu że nikt (zleceniobiorca,ZUS) do Ciebie o to
    > nie będzie miał pretensji, bo UZ mu się bardziej opłaca.

    Gdyby to wszystko przeczytał jakiś hibernatus to by nie mógł wyjść z
    podziwu jak to możliwe że za robienie należy się 18% i trzeba płacić ZUS
    a za zrobienie należy się 9% i ZUSu nie trzeba, chyba że (...)

    :-)

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2011-01-16 15:06:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.01.2011 15:32), tomek wrote:
    > Gdyby to wszystko przeczytał jakiś hibernatus to by nie mógł wyjść z
    > podziwu jak to możliwe że za robienie należy się 18% i trzeba płacić ZUS
    > a za zrobienie należy się 9% i ZUSu nie trzeba, chyba że (...)

    Ale przecież tak nie jest - w kwestii podatków stawki są te same.

    A to że powszechnie wsadza się prawa autorskie nawet w dzieło które
    faktycznie polega na sprzątaniu biurka - to inna sprawa.

    p. m.

  • 9. Data: 2011-01-17 10:05:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Jan 2011, mvoicem wrote:

    > Tak, choćby z tego powodu że nikt (zleceniobiorca,ZUS) do Ciebie o to
    > nie będzie miał pretensji, bo UZ mu się bardziej opłaca.

    Ale "egzekucja" jest inna.
    Przy zleceniu do wymagalności zapłaty wystarcza "zachowanie staranności",
    NAWET jeśli efekt jest mało doskonały.
    Oczywiście da się obejść, jeśli jest to umowa o zawieranie umów
    o dzieło (sama stanowiąca zlecenie).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-01-17 10:21:36
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    > Oczywiście da się obejść, jeśli jest to umowa o zawieranie umów
    > o dzieło (sama stanowiąca zlecenie).

    No powiem szczerze, że nie przyszło mi do głowy coś takiego :)