  • 1. Data: 2004-02-29 22:41:17
    Temat: Nowy VAT - eksport usług
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Czytam ten projekt ze stron sejmu i nigdzie nie widzę, żeby tam były
    uregulowane tematy, które w obecnej ustawie określa się mianem eksportu
    usług, czyli wykonywanie usług poza terytorium kraju. Teraz to pewnie
    byłoby 'poza terytorium UE' ;) ale i tak nic takiego nie widzę. Nie wiem,
    jak w świetle nowej ustawy opodatkować:

    * usługę wykonaną fizycznie w Niemczech
    * usługę wykonaną fizycznie poza UE (np. w Słowenii)

    Ktoś ma pomysł? Może to w ogole nie podlega VAT? A może podlega pod VAT
    taki, jak w kraju?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-03-01 07:08:00
    Temat: Re: Nowy VAT - eksport usług
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnc44qnf.9dv.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .
> [...]
    > * usługę wykonaną fizycznie poza UE (np. w Słowenii)
    >
    > Ktoś ma pomysł? Może to w ogole nie podlega VAT? A może podlega pod

    Nie ma w nowej ustawie teraz takiego pojęcia
    jak eksport usług. Chociaż może jeszcze
    coś zmienić.
    Odpowiedzi na swoje pytania

  • 3. Data: 2004-03-01 09:20:06
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > * usługę wykonaną fizycznie poza UE (np. w Słowenii)

    w Słowenii, mówisz?

    Nie jestem tego pewien, ale wydaje mi się, że usługi są opodatkowane w
    miejscu świadczenia (co określa art. 28).
    Np. jeżeli miejsce świadczenia (wynikające z art. 28) jest w Niemczech,
    to dla ciebie jest to sprzedaż nieopodatkowana, a kontrahent z Niemiec
    musi naliczyć i rozliczyć od faktury podatek wg lokalnej stawki.

    Ale UE chyba szykuje się do zmiany przepisów i generalnego opodatkowania
    usług przez nabywców właśnie.

    Ja się natomiast zastanawiam, co oznacza słowo "wyłącznie" w tym artykule:

    Art. 89. ust. 5.
    Podatnikom wykonującym wyłącznie czynności, o których mowa w art. 88
    ust. 3 pkt 1, przysługuje zwrot podatku naliczonego przy nabyciu towarów
    i usług związanych z wykonywaniem tych czynności.

    Czy "wyłącznie" odnosi się do "okresu rozliczeniowego" czyli miesiąca?
    (Inaczej chyba być nie może?)

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 4. Data: 2004-03-01 09:47:23
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c1uv84$oa$1@absinth.dialog.net.pl>, bromden wrote:

> [...]
    > to dla ciebie jest to sprzedaż nieopodatkowana, a kontrahent z Niemiec
    > musi naliczyć i rozliczyć od faktury podatek wg lokalnej stawki.

    Nabywcą jest Polak. ;-)

    W GP zasadniczo znalazłem opinie takie, że eksport usług ma być zwolniony z
    VATu, ale zasadniczo będzie można na podstawie jakiejś specjalnej regulacji
    (a przynajmniej czynione są starania, aby tak było, bo tak defaultowo to
    tego nie zrobili) odliczać VAT.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-03-01 10:19:31
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    ta specjalna regulacja to właśnie art. 88 ust. 3 pkt 1,
    ale istotny jest jeszcze zwrot, nie każdy ma od czego odliczyć!

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 6. Data: 2004-03-01 10:26:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c1v2nh$3ef$1@absinth.dialog.net.pl>, bromden wrote:
    > ta specjalna regulacja to właśnie art. 88 ust. 3 pkt 1,
    > ale istotny jest jeszcze zwrot, nie każdy ma od czego odliczyć!

    No, to prawda, coś trzeba sprzedawać opodatkowanego. :(
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2004-03-01 19:06:35
    Temat: Re: Nowy VAT - eksport usług i import tez
    Od: dp <d...@t...pl>

    Jak zwykle cos sie posypalo. Mialo byc dobrze, ale... i tak nie jest zle :)
    Eksportu uslug nie ma, bo jest niepotrzebny. Z technicznego punktu
    widzenia, tego typu uslugi beda traktowane jako niepodlegajace
    opodatkowaniu (w Polsce) z prawem do odliczenia podatku i - oczywiscie -
    zwrotu bezposredniego (odpowiednio art. 88.3.1 i 89.5. M.zd. w pelni
    bedzie tez mial zastosowanie 89.4. Czyli pelna odliczalnosc i pelne
    zwroty w 60 dni.

    Co do miejsca wykonania - nie zapomnij przeczytac 28 do konca. Jest tam
    wiele wyjatkow i moze sie okazac, ze nawet usluga wykonana (fizycznie) w
    Polsce bedzie nieopodatkowana. Podobnie - w przypadku importu uslug -
    trzeba pamietac o tym, ze niektore uslugi wykonane (fizycznie) za
    granica beda opodatkowane w Polsce.

    Oczywiscie byly lepsze propozycje, ale padly. Jesli chcesz wiedziec
    dlaczego, zajrzyj na strone ponizej.

    --
    http://www.dobreprawo.w.pl/
    http://www.dobreprawo.z.pl/