  • 1. Data: 2006-04-05 08:29:47
    Temat: Nowe kody w dokumentach ZUS
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    Witam,

    Ponieważ sam dopiero zauważyłem, a nie widać wcześniej postów na ten temat
    wiec zwracam uwagę na Rozporządzenie Ministra Pracy itd. z 24 marca 2006 (DU
    No.53, poz. 387) zmieniające kody "tytułu ubezpieczenia" w dokumentach ZUS i
    wprowadzające obowiązek wyrejestrowania i ponownego zarejestrowania tych,
    którym kody sie zmieniły.

    Rozporządzenie:

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2006/0387.htm

    Opis:

    http://e-inspektorat.zus.pl/pliki/poradniki/porad3z.
    pdf

    Telefonicznie pani z ZUS zapewniała mnie, że jak kod się nie zmienił to nic
    składać nie trzeba, aczkolwiek z treści rozporządzenia taki brak obowiązku
    jednoznacznie dla mnie nie wynika.

    Pozdrawiam,
    Piotr
    --
    Piotr A. Dybczyński (KPiR bez VAT)

  • 2. Data: 2006-04-05 08:46:34
    Temat: Re: Nowe kody w dokumentach ZUS
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Piotr A. Dybczyński" wrote:

    > Rozporządzenie:
    >
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2006/0387.htm

    Co oznacza par. 1 pkt. 1 a) - chodzi mi o to, co ta zmiana opisu
    uszczegolawia.?

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 3. Data: 2006-04-05 09:01:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Co oznacza par. 1 pkt. 1 a) - chodzi mi o to, co ta zmiana opisu
    > uszczegolawia.?

    Przeczytaj dalej, to się dowiesz :-)
    jeśli będziesz opłacał mniejsze składki niż te 60%,
    albo jak będziesz miał ustalone prawo
    do czegoś tam, to też będziesz miał inny kod.

  • 4. Data: 2006-04-05 09:04:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dla wyjaśnienia czemu służą nowe kody polecam

    http://e-inspektorat.zus.pl/komunikaty.asp?id_profil
    u=1&pomoc=3&menu=4&id_komunikatu=282

  • 5. Data: 2006-04-05 12:56:41
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    cef wrote:

    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przeczytaj dalej, to się dowiesz :-)

    czytalem, ale malo zrozumialem...

    > jeśli będziesz opłacał mniejsze składki niż te 60%,
    > albo jak będziesz miał ustalone prawo
    > do czegoś tam, to też będziesz miał inny kod.

    aha, czyli jak jestem szary i regularny to nic si enie zmienia. dajborze
    ;)

    ________________

  • 6. Data: 2006-04-06 07:56:28
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Nowe kody mają umozliwić systemowi ZUS-owskiemu tworzenie klonów dokumentów
    dla nowych przedsiębiorców i tym samym umożliwić tym nowym nieskładanie
    comiesięczne DRA. Teraz ichni system tego nie umożliwia, więc ci nowi
    biegają do ZUS co miesiąc. Część nowych kodów dostosowana też jest do
    jakichś zmian - nie doczytałam dokładnie - dotyczących emerytów czy
    rencistów. Czyli - z grubsza - jeśli jesteś normalnym, nieuprzywilejowanym
    przedsiębiorcą to ta zmiana ciebie nie dotyczy.
    Graszka