  • 11. Data: 2004-05-20 00:35:51
    Temat: Re: Nowa PKD i REGON
    Od: a <u...@d...invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ktoś tu wspominał że aktualnie we wpisie ma być PKD :]

    > ..właśnie. A podobnoż ma być !
    A czy ktoś mi unieważni pozwolenie jak go nie ma - czy jest na to jakiś
    paragraf???

    > A wytłumaczysz mi w jaki sposób ??
    > AFAIK masz "urzędowy" obowiązek powiadamiać US o zmianie wpisu i tyle.
    > O rodzaju opodatkowania decyduje FAKTYCZNIE wykonana transakcja...

    Wytłumaczę, np jeśli jesteś w PKD 72.2 to możesz mieć ryczałt 17% , a
    jak tego nie masz to nie podpadasz pod tą staweczkę...

  • 12. Data: 2004-05-20 08:48:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2004, a wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    [...]
    >+ >>+ Ja w pozwoleniu na działalność nie mam żadnego PKD
    >+ > ..właśnie. A podobnoż ma być !
    >+ A czy ktoś mi unieważni pozwolenie jak go nie ma - czy jest na to jakiś
    >+ paragraf???

    Nic mi o tym nie wiadomo :) O ile przy KRS "środki nacisku" są w miarę
    konkretne to przy EDG nie przyuważyłem informacji o którą pytasz :)

> [...]
    >+ Wytłumaczę, np jeśli jesteś w PKD 72.2 to możesz mieć ryczałt 17% ,
    >+ a jak tego nie masz to nie podpadasz pod tą staweczkę...

    Ależ nic z tego, IMO (bez "H") oczywiście :)

    Jeśli mając 72.2 we wpisie sprzedasz na przykład (na ryczałcie będąc)
    kartę graficzną, papier toaletowy bądź "okien plastikowych sztuk pięć"
    to należy się stawka 3% (handel) i tyle, zaś jeśli mając we wpisie
    PKD właściwe dla "przetworów mięsnych gotowanych" (czy jak tam będzie :))
    skasujesz gościa za "konsultacje w zakresie srwerwów wydruku" to załapiesz
    się pod 17% (od TEJ usługi) i już.
    NIE MA "jednej stawki ryczałtu dla danej DG", od każdej transakcji
    *osobno* wyznaczasz właściwą stawkę - od handlu ileś, od przychodu
    z odsetek bankowych ileś, od doradztwa informatycznego ileś... W końcu
    z czego by żyli doradzcy podatkowi jakby stawkę ustalało się "raz dla
    danej firmy" ? ;)
    Chyba że się nie znam - w końcu ryczałtu nie rozliczam to mogę się
    nie znać, no nie ?? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-05-20 09:59:42
    Od: a <u...@d...invalid>

> [...]

    > danej firmy" ? ;)
    > Chyba że się nie znam - w końcu ryczałtu nie rozliczam to mogę się

    Z tego co mi wiadomo jak jestes na ryczałcie to możesz robić tylko to co
    masz w ryczałcie wynikającym z działalności, a jak np zaczniesz coś z
    innej beczki (spoza swojego ryczałtu) to ryczałt tracisz i musisz wejść
    w KPiR.

  • 14. Data: 2004-05-20 10:51:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2004, a wrote:

> [...]
    >+ Z tego co mi wiadomo jak jestes na ryczałcie to możesz robić tylko to co
    >+ masz w ryczałcie wynikającym z działalności,

    No to się różnimy wiedzą.

    >+ a jak np zaczniesz coś z innej beczki (spoza swojego ryczałtu) to
    >+ ryczałt tracisz i musisz wejść w KPiR.

    Wg mojej wiedzy ryczałt tracisz jeśli zrobisz coś co NIE PODLEGA POD
    RYCZAŁT - i rzeczywiście wtedy "wylecisz na KPiR". O ile wiem tak jak
    piszesz jest tylko na jednym z ryczałtów - na karcie podatkowej.
    Na ryczałcie ewidencjonowanym płacisz tyle ile wynika z kwalifikacji
    transakcji... AFAIK & IMO :)
    Powiedz mi, ile (jaki procent) podatku zapłaci od odsetek bankowych
    ktoś kto prowadzi handel "na 3%" a ile ktoś kto świadczy usługi
    "na 8,5%" - i dlaczego twoim zdaniem podatek miałby być inny ??
    I jakby się dało to poproszę podstawę prawną... oczywiście ja nie
    jestem w stanie podać, bo prawo do robienia czegoś co nie jest zabronione
    wynika z domyślnej zasady prawnej a nie z przepisu :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-05-27 06:56:46
    Temat: EDG: Nowa PKD
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 May 2004, Yksnimak wrote:
    [...]
    >+ tej podstawie zmieniasz numery dzialalnosci. Dawniej w EDG nie podawalo sie
    >+ numerow wg PKD, stad koniecznosc wpisania/zmiany.

    A tak BTW - może ktoś zapodać jaki akt prawny to reguluje ?
    Chciałbym sobie w oryginale przeczytać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)