  • 1. Data: 2004-05-14 01:02:10
    Temat: Nowa PKD i REGON
    Od: a <u...@d...invalid>

    Witajcie!

    Czy trzeba teraz biec do GUSU żeby dawali nowy papier na PKD.
    Ja mam działalność w zakresie oprogramowania)dotychczasowe oznaczenia:
    72.20 oraz 72.20Z

    Teraz w nowym PKD jest:
    72.2 Działalność w zakresie oprogramowania
    KLASA 72.21 Działalność edycyjna w zakresie oprogramowania
    PODKLASA 72.21.Z Działalność edycyjna w zakresie oprogramowania
    więcej informacji
    KLASA 72.22 Działalność w zakresie oprogramowania, pozostała
    PODKLASA 72.22.Z

    Czy trzeba to zmieniać samemu, czy GUS się o to martwi, co za to grozi???

  • 2. Data: 2004-05-14 13:07:15
    Temat: Re: Nowa PKD i REGON
    Od: "Yksnimak" <y...@w...pl>

    "a" <u...@d...invalid> wrote in message
    > Czy trzeba to zmieniać samemu, czy GUS się o to martwi, co za to grozi???

    GUS sie nie martwi o nic :). To ty sie masz martwic. Zeby zaktualizowac
    REGON najpierw musisz isc do urzedu miasta i zmienic wpis do ewidencji, na
    tej podstawie zmieniasz numery dzialalnosci. Dawniej w EDG nie podawalo sie
    numerow wg PKD, stad koniecznosc wpisania/zmiany. A za zmiane 50 zeta.
    Niestety :((

    Rafal

  • 3. Data: 2004-05-14 16:56:10
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    Witam.
    Zaciekawiła mnie ta sprawa, więc od razu opiszę jak jest u mnie.

    W grudniu 2003 we wpisie do ewidencji wpisałem:
    " Usługi informatyczne. Działalność w zakresie tworzenia oprogramowania.
    Montaż i sprzedaż urządzeń elektronicznych i komputerowych oraz akcesorii
    komputerowych"

    GUS za to wydał mi REGON z rodzajem przeważającej dzialności: 7210Z (Doradztwo
    w zakresie sprzętu komputerowego) [???]

    I teraz mam pytanie. Co i czy w ogóle, powinienem zrobić jeżeli do tej pory
    wystawiałem faktury na tworzenie oprogramowania, wykonanie stron www, serwerów
    wirtualnych, sprzedaż części komputerowych, serwis komputerów. To wszystko
    pasuje do klasyfikacji z grup: 72.10.Z, 72.21.Z, 72.22.Z, 72.30.Z, 72.40.Z,
    72.50.Z, 72.60.Z.
    A co jeśli będę chciał sprzedawać np. akumulatorki przez internet.. (tu PKD
    chyba 52.61.Z)

    Czy powinienem zmieniać wpis do ewidencji?
    a potem co? do GUS'u i dostane inny REGON.. czyli pieczątkę nową? potem
    zgłaszać to wszystko do US i ZUS.. To juz chyba łatwiej firmę od nowa założyć.
    Chociaż szkoda by było bo ta ma dopiero 5 m-cy..
    Pozdrawiam
    Maciek.

  • 4. Data: 2004-05-14 17:07:52
    Od: "Yksnimak" <y...@w...pl>

    "Maciek" <m...@o...pl> wrote in message
    > GUS za to wydał mi REGON z rodzajem przeważającej dzialności: 7210Z
    (Doradztwo
    > w zakresie sprzętu komputerowego) [???]
    Wpisal to co mu podales :), albo pani gusiara uznala za stosowne - teraz
    jest inaczej - wpisuja ci to co masz w Ew.Dzial.Gosp.

    > I teraz mam pytanie. Co i czy w ogóle, powinienem zrobić
    > Czy powinienem zmieniać wpis do ewidencji?
    Tak - zmienic i podac wlasciwe kody

    > a potem co? do GUS'u i dostane inny REGON.. czyli pieczątkę nową? potem
    > zgłaszać to wszystko do US i ZUS.. To juz chyba łatwiej firmę od nowa
    założyć.
    REGON masz ten sam - tylko uaktualniony, wiec wizyta w US i NIP1 do
    zlozenia. ZUS olac.

    Rafal

  • 5. Data: 2004-05-14 17:36:13
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    > Wpisal to co mu podales :), albo pani gusiara uznala za stosowne - teraz
    > jest inaczej - wpisuja ci to co masz w Ew.Dzial.Gosp.
    może .. to dopiero moja pierwsza firma :) - a tak byłem przejęty że mogłem
    różne rzeczy powypisywać :)

    > założyć.
    > REGON masz ten sam - tylko uaktualniony, wiec wizyta w US i NIP1 do
    > zlozenia. ZUS olac.
    OK. Dzięki.

    jeszcze pomęcze: a jeżeli chciałbym sprzedawać skarpetki przez internet to już
    wizyta w urzędzie miejskim będzie konieczna i zmiana wpisu do ewidencji, potem
    GUS.

    W ogole pytanie czy danej firmie REGON może się w ogóle zmienić?

    Pozdrawiam
    Maciek.

  • 6. Data: 2004-05-14 19:50:17
    Od: "Rafal Kaminski" <y...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    już
    > wizyta w urzędzie miejskim będzie konieczna i zmiana wpisu do ewidencji,
    Teraz tez musisz isc do urzedu miasta i zaktualizowac PKD, w przypadku o
    ktorym mowisz tym bardziej musisz isc (sprzedaz skarpetek to juz nie sa
    uslugi informatyczne).

    > W ogole pytanie czy danej firmie REGON może się w ogóle zmienić?

    Jezeli wyrejestruje sie z EDG i ponownie zarejestruje to GUS nada nowy
    REGON. Kiedy zmieniasz dane to REGON sie nie zmienia.

    Rafal

  • 7. Data: 2004-05-15 08:09:41
    Od: "PK" <p...@w...itserwis.pl>

    Witam

    > Jezeli wyrejestruje sie z EDG i ponownie zarejestruje to GUS nada nowy
    > REGON. Kiedy zmieniasz dane to REGON sie nie zmienia.

    Ja tak zrobiłem i Regon się nie zmienił.

    Pozdrawiam
    PiotrK

  • 8. Data: 2004-05-17 12:43:04
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym 14 May 2004 18:56:10 +0200 "Maciek"
    <m...@o...pl> pisze:

    [...]
    > GUS za to wydał mi REGON z rodzajem przeważającej dzialności: 7210Z
    > (Doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego) [???]

    Jeśli nie jesteś VAT-owcem to "Doradztwo..." brzmi groźnie (wpuszcza
    automatycznie w VAT)

    > I teraz mam pytanie. Co i czy w ogóle, powinienem zrobić

    Wg mojej wiedzy (z Urzędu Miejskiego - Poznań) do końca roku należy wpisy do
    ewidencji DG aktualizować tak, aby opisywały rodzaj prowadzonej działalności w
    języku nowej PKD (z podaniem explicite kodów). Konieczność wizyty w Urzędzie
    Statystycznym jest wg. Pani z UM nieoczywista - jak zobaczy moje zgłoszenie to
    mi powie.

    Miła wiadomość: jeśli nie usuwamy przy tym ani nie dodajemy żadnego rodzaju
    działalności cała operacja JEST BEZPŁATNA !

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 9. Data: 2004-05-19 16:48:37
    Od: a <u...@d...invalid>

    Użytkownik Yksnimak napisał:

> [...]
    > numerow wg PKD, stad koniecznosc wpisania/zmiany. A za zmiane 50 zeta.

    A po co mam w urzedzie miasta zmieniać wpis do ewidencji???
    Ja w pozwoleniu na działalność nie mam żadnego PKD, tylko to co podałem
    - usługi informatyczne.
    Mój PKD jest tylko i wyłącznie na REGONie. Prawdopodobnie trzeba by dać
    zaktualizowany REGON do Urzędu Skarbowego (bo to może mieć wpływ na
    sposób rozliczania podatku).
    Więc wydaję mi się jedynie słuszna wizyta w GUS i US.

  • 10. Data: 2004-05-19 17:51:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2004, a wrote:

> [...]
    [...]
    >+ A po co mam w urzedzie miasta zmieniać wpis do ewidencji???

    Ktoś tu wspominał że aktualnie we wpisie ma być PKD :]

    >+ Ja w pozwoleniu na działalność nie mam żadnego PKD

    ..właśnie. A podobnoż ma być !

    >+ Mój PKD jest tylko i wyłącznie na REGONie. Prawdopodobnie trzeba by dać
    >+ zaktualizowany REGON do Urzędu Skarbowego (bo to może mieć wpływ na
    >+ sposób rozliczania podatku).

    A wytłumaczysz mi w jaki sposób ??
    AFAIK masz "urzędowy" obowiązek powiadamiać US o zmianie wpisu i tyle.
    O rodzaju opodatkowania decyduje FAKTYCZNIE wykonana transakcja...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)