  • 1. Data: 2005-03-25 19:16:56
    Temat: Nota odsetkowa
    Od: "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl>

    Od jak bardzo starych naleznosci, ktore nie zostaly zaplacone w terminie
    mozna domagac sie zaplaty odsetek ustawowych? Dziekuje za odpowiedzi

    --
    pzdr smoq

  • 2. Data: 2005-03-25 22:56:47
    Temat: Re: Nota odsetkowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Mar 2005, Jacek Smorzewski wrote:

    >+ Od jak bardzo starych naleznosci, ktore nie zostaly zaplacone w terminie
    >+ mozna domagac sie zaplaty odsetek ustawowych?

    1. zależy od rodzaju płatności z której powstały (czy "okresowa"
    czy nie, czy DG czy konsumencka, może jeszcze coś...)
    Istnieją przepisy szczególne dla pewnych rodzajów umów - o ile
    dobrze pamiętam np. prawo telekomunikacyjne *osobno* reguluje
    przedawnienia; ważne jest więc "za co" !
    2. dla "typowych należności biznesowych" SN sam się ze sobą spiera :>
    (w wyrokach róznych składów) czy przedawnienie roszczenia obejmuje
    również przedawnienie odsetek - bądź czy odsetki przedawniają się
    *osobno* (czyli mimo przedawnienia roszczenia głównego same
    odsetki powstałe w okresie nieprzedawnionym jeszcze są nieprzedawnione)
    3. zależy czy wierzyciel "wszczął postępowanie". Jak złożył pozew
    to (choć sprawy nie było) bieg przedawnienia został zawieszony
    (hm... albo "przerwany", nie chce mi się sprawdzać, pewnie i tak nie
    masz na myśli tego przypadku !)...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-03-26 02:42:50
    Od: "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl>

> [...]
    > to (choć sprawy nie było) bieg przedawnienia został zawieszony
    > (hm... albo "przerwany", nie chce mi się sprawdzać, pewnie i tak nie

    Naleznosci w zwiazku z DG.
    Wyslalem note odsetkowa do 3 lat wstecz. Mysle ze wystarczy na
    przyspieszenie platnosci bierzacych naleznosci.

    --
    pzdr smoq

  • 4. Data: 2005-03-26 02:43:40
    Od: "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl>

    Użytkownik "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:d22i7c$1rj$1@opal.futuro.pl...

    > Naleznosci w zwiazku z DG.
    > Wyslalem note odsetkowa do 3 lat wstecz. Mysle ze wystarczy na
    > przyspieszenie platnosci bierzacych naleznosci.

    bieŻacych naturalnie

    --
    pzdr smoq