  • 121. Data: 2009-10-17 09:34:28
    Temat: Re: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Oct 2009, Tomek wrote:

    > Zapomniałeś o: "z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia
    > oraz czasu i miejsca udostępnienia."

    Nie zapomniałem - w ogóle się nie odniosłem.

    > Wypożyczalnia bierze takie pieniądze m.in. dlatego, że nie zna swoich
    > klientów
    > i musi doliczyć koszty kradzieży, zniszczeń etc.
    > Dla stałych, sprawdzonych, klintów cennik zapewne jest inny.

    Zapewne, tylko trzeba do niego dotrzeć i się "z senesem" powołać :)
    Do tego trzeba mieć oczy dookoła głowy, aby nie zapomnieć, czy
    przez ostatnie fafnaście lat się nie zdarzyło, że np. pracownik
    miał proces o kradzież albo inne "działanie na szkodę firmy"
    (bo skoro pracownicy kradną, to Twój argument wylatuje, i tak
    po kolei z wszystkimi argumentami :]).

    pzdr, Gotfryd

  • 122. Data: 2009-10-17 09:45:15
    Temat: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Oct 2009, Liwiusz wrote:

    > Ale to jest konsekwencja istnienia tego podatku.

    Bardzo trudna do wytłumaczenia to raz, do tego prowadzącego do zachowań
    uznawanych za nieetyczne - a niszczenie żywności, aby nie zapłacić
    podatku, jest właśnie takim przykładem.
    I urzędnicy MF zamiast przyjąć na klatę "bo tak działa VAT, a mamy
    tak głupio zrobione przepisy, że nie przewidują wyjątków", zaczęli
    się wić, bredzić i opowiadać niestworzone historie (można poczytać
    w archiwach - drobna część cytatów z głupotami była na grupie).

    > Chyba że chciałbyś, aby
    > można było coś kupić, odliczyć sobie VAT, a potem to rozdać... Prosta
    > maszynka do oszustw.

    wKF: "do niewzięcia VAT przez państwo od rozdanego".
    Sugestia, że odliczenie VAT jest "oszustwem" steruję w stronę
    doprowadzenia słuchacza lub czytelnika do zapominania, że ten
    odliczony VAT to *nie* jest "łaska" - to jest de facto zwrot
    VAT, który został *uprzednio* pobrany w formie zaliczki przez
    państwo.

    *JEŚLI* można coś "rozdać" bez VAT - to właśnie w ten sposób
    działa ów mechanizm (panstwo oddaje "w odliczeniach" VAT
    który *już pobrało*).

    I przypomnę dwa przypadki (niekoniecznie "rozdania"):
    - zniszczenie towaru "bo się zepsuł"
    - wpisana możliwość "darowania chleba", obłożona (jak zwykle
    w .pl) obowiązkiem działania instytucjonalnego, czyli podatnik
    nie może tego pieczywa rozdać sam, ale danie "fundacji" już
    problem rozwiązuje (zarejestrować, powołać zarząd, sporządzać
    papierki na PK uproszczonej itede...)

    pzdr, Gotfryd

  • 123. Data: 2009-10-17 09:50:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Oct 2009, Krzysztof wrote:

    > Ale nie ma takiego obowiązku, więc w przypadku braku dowodu przyjazdu auta
    > taka krzyżówka przestaje mieć sens.
    > Co US będzie sprawdzał i porównywał jeśli nie ma ewidencji?

    Ewidencje które istnieją.
    Zeznania świadków.
    Wszystko.
    Art.180 Ordynacji (ze słowem "wszystko", *dosłownie*).

    Napisałem, że *kontrahenci* mogą mieć - mogą?
    No to US sobie porówna z ichnią ewidencją :|

    Popatrz na to tak: podatnik na KPiR nie musi prowadzić ewidencji
    magazynowej. Nie ma takiego obowiązku.
    Ale *jeśli* ją prowadzi, to może ona zadziałać w obie strony: jak
    pokaże przy kontroli, to "w razie sporu" może być kolejnym dowodem
    na to co podatnik mówi w razie wątpliwości kontrolera, ale również
    może się okazać "strzałem w stopę" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 124. Data: 2009-10-17 10:02:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Oct 2009, Budzik wrote:

    > a tak nasuwa mi sie jeszcze jedno dlaczego tylko samochody?
    > Urzednik gada przez telefon prywatnie w pracy - tez przeciez ma jakis
    > przychód, prawa?

    Jeszcze nie zauważyłeś, że od jakichś trzech lat ta sprawa się przewija
    w interpretacjach - podejrzewam na skutek zarzutów pokontrolnych?

    Część dużych firm AFAIK zaczęła prowadzić "ewidencję rozmów prywatnych",
    pewnie z różnych powodów, ale "wizyty skarbowego" bym z listy powodów
    nie wykluczał.
    BTW: ciekawe, czy skarbówka sama taki prowadzi :P (być moze jest
    tylko "zakaz wykorzystywania w celach osobistych")

    > Robi sobie kawe w pracy - no chyba z wlasna woda i prądem nie przychodzi?

    Stop, stop.
    Czynności NAKAZANE PRAWEM nie podpadają pod "nieodpłatne świadczenie".
    Bo zaraz wyjedziesz, że trzeba opodatkować fakt robienia kanapek własnym
    dzieciom na śniadanie, i znowu trzeba będzie szukać z którego artykułu
    KRiO wynika "obowiązek ustawowy" :P (ale nie - to nie jest żart, nie
    jest opodatkowane właśnie DLATEGO, że stanowi ustawowy obowiązek).

    > Poszedł na szkolenie - przeciez mozliwe jest ze wiedze wykorzystuje równiez
    > prywatnie.

    Nie szkodzi.
    Ale Kodeks Pracy ustanawia "podnoszenie kwalifikacji", wiec czynność
    nie łapie się pod "nieodpłatne świadczenia", lecz "realizację
    obowiązków".
    Tak samo jak np. obowiązkowe badanie lekarskie czy szkolenie BHP,
    ale już "bon do przychodni w celu leczenia" nie (jest podatek).

    > Opodatkujmy wszystko!

    Ja tam się nie dziwię, że się irytujesz, ale to *wszystko* są
    skutki przyjęcia pewnych zasad opodatkowania :)
    Jak opodatkowujemy "wynagrodzenie za pracę", to tzw. "bonusy"
    nie mają jak się wymknąć spod tej zasady.
    Bo inaczej wszyscy w .pl zaczną zarabiać "minimalną", za to dostaną
    długą listę "bonusów".

    pzdr, Gotfryd

  • 125. Data: 2009-10-17 10:05:43
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Budzik wrote:
    > prywatnie. Opodatkujmy wszystko!

    pamiętam przy okazji inaugracji kolejnego rządu (chyba był to PiS, ale
    moze i SLD), przy okazji afery z taksometrami w taksowkach, ziewnikarz
    zapytal jakiegos wysokiego urzednika MF wskazujac na jakas babcie z
    kwiatkami, ktora siedziala na ulicy: "idąc tym tropem tamta pani też
    będzie musiała sobie kupić kasę fiskalną, czy pan sądzi, że należy
    opodatkować każdy przejaw działalności". Odpowiedz, bez namyslu, byla
    taka: "tak, oczywiście."

    --
    bokomaru

  • 126. Data: 2009-10-17 10:58:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 17 Paź, 11:24, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > replace('to partia mówi', 'to nie da', 1)

    Oczywiście!
    W wersji 1.0 SP1 to będzie tak: "jak partia mówi, że nie da, to
    partia nie da, a jak partia mówi, że da, to partia mówi" :-)

  • 127. Data: 2009-10-17 11:33:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jarek Andrzejewski napisal:
    > W wersji 1.0 SP1 to będzie tak: "jak partia mówi, że nie da, to
    > partia nie da, a jak partia mówi, że da, to partia mówi" :-)

    Ehm, to bylo tak:

    jak partia mowi, ze da, to tylko mowi,
    jak mowi, ze wezmie, to wezmie
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 128. Data: 2009-10-17 11:48:42
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    bokomaru napisal:
    > masz, widze, swietne rozeznanie w tej materii.
    > chyba jednak masz kiepskie. japiszony ze stolicy i innych duzych miast
    > zarabiaja tyle, ze opodatkowanie dobra wartego realnie 2000 zlotych nie
    > wplynie jakos istotnie na budzet.
    > naprawde zazdrościsz? naprawde uwazasz, ze nalezy sfiskalizowac kazda,
    > najdrobniejsza nawet czynnosc prawna?

    Kolejny, ktory uwaza, ze glos w dyskusji to jest przedstawianie
    osobistych zacieklych przekonan?

    Pomysl chwile, odpowietrz sie i zacznij DYSKUTOWAC,
    a nie glosic osobiste przekonania. Moje stany wewnetrzne
    sa niedostepne dla twojego poznania, wiec powyzsze komentarze
    sa kompletnie pozbawione sensu, gdyz bezpodstawne. Moge grac
    role adwokata diabla, ale to nie znaczy, ze jestem od razu
    satanista. Czy teraz jest to dla ciebie (i Krzysztofa) bardziej
    zrozumiale? Czy tez moze jestescie niezdolni do prowadzenia
    dyskusji z pozycji innych niz absolutnie osobiste?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 129. Data: 2009-10-17 11:57:22
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Krzysztof napisal:
    > Co do ujawniania poglądów - trudno ich nie ujawniać przedstawiająca taką, a
    > nie inną argumentację w dyskusji. A może inaczej - ja nie będę się domyślać
    > jakie są Twoje prawdziwe poglądy, po prostu siłą rzeczy przyjmuję je
    > właśnie na podstawie Twojej wypowiedzi.

    Mozna rozwazac argumenty obu stron konfliktu, wcale nie bedac
    strona tego konfliktu. Czy uwazasz, ze adwokat reprezentujacy
    morderce w sadzie staje sie z tego powodu od razu zadnym krwi
    bandyta?

    > Uszczuplenie owszem, ale tak samo bym uszczuplił budżet, gdybym mniej
    > zarabiał albo w ogóle nie pracował.

    Mylisz pojecia. PIT jest od przeplywow wyplatowych, VAT od przeplywow
    oplatowych. Uszczuplenie jest wtedy, gdy przeplyw wystapil a skojarzony
    podatek nie. W przypadku brak twojej pracy nie ma uszczuplenia, bo
    podatek wprawdzie nie wystapil, ale i przeplyw wyplatowy tez nie.

    > jeśli minister jeździ prywatnie za pieniądze otrzymane od podatników, to
    > już jest kradzież.

    Tak. To juz jest kradziez i powinna byc z tego paragrafu scigana.
    A minister powinien pozegnac sie z teka, a przywitac z prokuratorem.
    Zazwyczaj tak jest np. w Szwecji vide prywatne zakupy ze sluzbowych kart
    kredytowych.

    > O przepraszam. Różnica jest diametralna. Kogo niby wyzyskują firmy i
    > jeszcze karzą tych, którzy przed tym wyzyskiem chcą uciec?

    Firmy, ktore nie wyzyskuja nazywaja sie non profit. Jak chca miec
    zysk, to wyzyskiwac musza. Tertium non datur!
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 130. Data: 2009-10-17 12:01:05
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Krzysztof napisal:
    > do interesantów, w tym do mnie, ponieważ dzięki m.in. mnie ma co miesiąc
    > pensję; kobieta nie pojęła skrótu myślowego i parsknęła tylko, że coś mi
    > się chyba pomieszało, bo pensję to ona ma dzięki swojemu dyrektorowi,

    Alez ona miala racje. Pieniadze od ciebie bierze minister finansow.
    A urzedniczka jako pracownik dostaje kase od swojego pracodawcy, nie od ciebie.
    To, ze jej pracodawca najwyzszego szczebla bierze kase od ciebie to jej,
    jako pracownika kompletnie obchodzic nie musi. W koncu cala kasa recyrkuluje
    w gospodarce i to jest obieg zamkniety. Twoja firma bierze kase od klientow
    i od banku, a banki biora ja z banku centralnego.

    > nim nie jestem; przerażające jest to, że identyczna mentalność panuje wśród
    > całej rzeszy urzędników wyższego szczebla

    Ehm, mam jednak wrazenie, ze poslugujesz sie obiegowymi szablonami,
    a o ekonomii masz pojecie, nazwijmy to 'popularne' ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek