  • 11. Data: 2006-01-18 20:35:51
    Temat: Re: Niezgłoszony ZUS od 2 lat...
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "trojden" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:42b1.000000ca.43ce642d@newsgate.onet.pl...
    > Od 2 lat prowadzę działalność gospodarczą ale nigdy nie zarejestrowałem
    się w
    > ZUS i nie płaciłem składek, dzięki czemu nie miałem też żadnych
    uciążliwych
    > kontaktów z tą "firmą".

    Ciekawe, czy ktos bystry w ZUSie nie zauwazy, ze na rozliczeniach rocznych
    nie masz odliczonych skladek ZUS.... (a moze trojden odlicza te skladki :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2006-01-18 21:03:26
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "trojden" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > obowiązku ubezpieczenia... Tyle że trzeba dołączyć Regon i Wpis do Ew. a
    > tam
    > są daty sprzed 2-ch lat... Jak myślicie?

    Wyrejestruj całkowicie działalność i po tygodniu uruchom wszystko od nowa,
    tym razem rejestrując się w ZUS.
    Tak swoją drogą ciekawe co byś zrobił, gdybyś dostał zapalenia wyrostka
    robaczkowego nie mając ubezpieczenia zdrowotnego.

    Darek

  • 13. Data: 2006-01-18 21:05:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe, czy ktos bystry w ZUSie nie zauwazy, ze na rozliczeniach rocznych
    > nie masz odliczonych skladek ZUS.... (a moze trojden odlicza te skladki :)

    Jakich rozliczeniach rocznych w ZUSie?
    Jeśli myślisz o skarbówce, to nikogo to nie obchodzi.
    Zawsze mogły być w kosztach i na PIT niewidoczne.

  • 14. Data: 2006-01-18 21:20:21
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Darek W. napisał(a):

    > Tak swoją drogą ciekawe co byś zrobił, gdybyś dostał zapalenia wyrostka
    > robaczkowego nie mając ubezpieczenia zdrowotnego.

    Poszedlby do lekarza i zaplacil :) Wyszloby taniej niz te skladki :)

    =^;^= [ k...@k...com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 15. Data: 2006-01-18 21:34:10
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    > Użytkownik "trojden" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Wyrejestruj całkowicie działalność i po tygodniu uruchom wszystko od nowa,
    > tym razem rejestrując się w ZUS.

    Właśnie poważnie się nad tą opcją zastanawiam. Minusem rozwiązania jest utrata
    wiarygodności u kontrahentów/kooperantów, utrata wiarygodności bankowej (nowe
    konto), leasingowej (a mam auto w leasingu...) itd, więc poszukam jeszcze
    innych rozwiązań - może jeszcze coś wam wpadnie do głowy

    > Tak swoją drogą ciekawe co byś zrobił, gdybyś dostał zapalenia wyrostka
    > robaczkowego nie mając ubezpieczenia zdrowotnego.

    Akurat tu większego problemu nie ma; żona lekarz, ojciec lekarz, większość
    znajomych też lekarze, więc zawsze ktoś życzliwy machnąłby skalpelem :) A tak
    serio to bardziej obawiam się skutków wypadku samochodowego bo sporo jeżdżę.

  • 16. Data: 2006-01-18 21:45:27
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Jeśli myślisz o skarbówce, to nikogo to nie obchodzi.

    Tak, mialem na mysli US...

    > Zawsze mogły być w kosztach i na PIT niewidoczne.

    No tak, w sumie...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2006-01-18 22:01:31
    Od: "Profil1" <m...@n...pl>

    A co z obowiązkiem wpisania prawdy w formularzu zgłoszeniowym? Pisze tam o
    odpowiedzialności karnej za podanie nieprawdy. O jaką odpowiedzialność
    chodzi?

  • 18. Data: 2006-01-19 00:33:33
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Darek W." wrote:

    > Wyrejestruj całkowicie działalność i po tygodniu uruchom wszystko od nowa,
    > tym razem rejestrując się w ZUS.

    No i jeszcze dostanie "niski zus" dla rozpoczynajacych ;)

    > Tak swoją drogą ciekawe co byś zrobił, gdybyś dostał zapalenia wyrostka
    > robaczkowego nie mając ubezpieczenia zdrowotnego.

    Moze ma ubezpiecznei zdrowotne w prywatnej sieci?

    Po za tym nie wiem, ale operacja wyrostka i tydzien pobytu w szpitalu to
    chyba jednak mniej niz 20 patykow...
    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 19. Data: 2006-01-19 00:34:25
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    trojden wrote:

> [...]
    > konto), leasingowej (a mam auto w leasingu...) itd, więc poszukam jeszcze
    > innych rozwiązań - może jeszcze coś wam wpadnie do głowy

    To zaloz... inna, druga firme, przejdz plynnie, a stara zamknij :)

  • 20. Data: 2006-01-19 09:20:37
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    Ero Walensdorf napisał(a):

    > A moim zdaniem, wbrew temu, co tu piszą inni, masz duże szanse, że ci się
    > upiecze.
    > Zwykle tak jest, że *zanim* się rozpocznie działalność, to załatwia się
    > zezwolenie i regon. Bywa, że mija jakiś czas do rozpoczęcia działalności -
    > jakiś remont, oczekiwanie na maszyny, itp. Nie jest powiedziane, że w dniu
    > wydania regonu i zezwolenia już sie działa. A że upłynęły aż dwa lata - tak
    > bywa.
    > Póki nikt z Zusu nie zapyta w US, czy są ślady działalności w tym czasie, to
> [...]

    Zauważ że należy zgłosić działalność w ZUS do 7 dni od rozpoczęcia
    działalności, czyli od tej daty, którą wpisujesz w zgłoszeniu
    działalności w UM!

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*