  • 1. Data: 2006-05-05 21:16:58
    Temat: Niezapłacona faktura - a przekazanie do komornika US
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    Słyszałem ostatnio, że nie zapłacone faktury można przekazac
    bezpośrednio do komornika US ?

    Dokładniej chodiz o to, że jeśli mam niespłacony dług a nie mam/nie chce
    mi się zapłacić VAT'u to mogę wysłac pismo, żeby US ściągnał sobie ten
    VAT od mojego dłużnika ?

    Po jakim okresie przedawniają się nie zapłacone faktury pomiędzy firmami ?

    --
    Krzysiek M.

  • 2. Data: 2006-05-05 21:41:17
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl> napisał w
    wiadomości news:e3gfck$k3p$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Słyszałem ostatnio, że nie zapłacone faktury można przekazac
    > bezpośrednio do komornika US ?

    Gdzie ?

    > Dokładniej chodiz o to, że jeśli mam niespłacony dług a nie
    > mam/nie chce mi się zapłacić VAT'u to mogę wysłac pismo, żeby US
    > ściągnał sobie ten VAT od mojego dłużnika ?

    Owszem pismo mozesz wyslac. Podobnie mozesz wyslac pismo aby US
    sciagnal sobie ten dlug z energii slonecznej...

    > Po jakim okresie przedawniają się nie zapłacone faktury pomiędzy
    > firmami ?

    Od 2 do 10 latek. Zazwyczaj 2 latka.

    marekz

  • 3. Data: 2006-05-05 21:44:04
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    MarekZ napisał(a):

> [...]
    >

    > Owszem pismo mozesz wyslac. Podobnie mozesz wyslac pismo aby US
    > sciagnal sobie ten dlug z energii slonecznej...

    A od czego zależą te widełki ?

    --
    Krzysiek M.

  • 4. Data: 2006-05-05 22:08:48
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl> napisał w
    wiadomości news:e3ggve$phs$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A od czego zależą te widełki ?

    Moze troche przesadzilem z tym "zazwyczaj 2 latka". Powinienem
    raczej napisac "zazwyczaj 3 latka".

    Kodeks cywilny przewiduje różne terminy przedawnienia. Generalną
    zasadą jest dziesięcioletni termin przedawnienia. Jednak dla
    roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej
    termin przedawnienia wynosi, co do zasady 3 lata. Pamiętać jednak
    należy, że poszczególne typy umów mają czasami skrócony termin
    przedawnienia.
    Np. roszczenia z tytułu sprzedaży dokonanej w zakresie
    działalności przedsiębiorstwa sprzedawcy, roszczenia rzemieślników
    z takiego tytułu oraz roszczenia prowadzących gospodarstwa rolne z
    tytułu sprzedaży płodów rolnych i leśnych przedawniają się z
    upływem lat dwóch, roszczenia przysługujące spedytorowi przeciwko
    przewoźnikom i dalszym spedytorom, którymi się posługiwał przy
    przewozie przesyłki, przedawniają się z upływem sześciu miesięcy,
    roszczenia z tytułu umowy składu przedawniają się z upływem roku.
    Tych szczególnych uregulowań jest więcej, np. 2 lata dla
    nalezności "cyklicznych". Dluzsze terminy przedawnienia to chyba
    tylko jak Ci sie uda uzyskac nakaz zaplaty albo wyrok sadowy albo
    co najmniej rozpoczac postepowanie przed sadem, przed uplywem tych
    krotszych.

    marekz

  • 5. Data: 2006-05-06 07:46:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 May 2006, Krzysiek M. wrote:

    > Słyszałem ostatnio, że nie zapłacone faktury można przekazac bezpośrednio do
    > komornika US ?

    "chcielibyśmy żeby tak było" :]

    > Po jakim okresie przedawniają się nie zapłacone faktury pomiędzy firmami ?

    Nie ma czegoś takiego.
    Zależy ZA CO jest faktura - regulacje podstawowe są w Kodeksie Cywilnym,
    większość czynności gospodarczych to 2 lub 3 lata...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-05-06 07:48:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 May 2006, MarekZ wrote:

> [...]
    > tylko jak Ci sie uda uzyskac nakaz zaplaty albo wyrok sadowy albo
    > co najmniej rozpoczac postepowanie przed sadem, przed uplywem tych

    Przy czym to na zasadzie iż "każda czynność przed sądem wznawia czas
    przedawnienia", a nie że samo przedawnienie jest dłuższe :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-05-06 08:35:01
    Od: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>

    > Nie ma czegoś takiego.
    > Zależy ZA CO jest faktura - regulacje podstawowe są w Kodeksie Cywilnym,
    > większość czynności gospodarczych to 2 lub 3 lata...

    Faktura za sprzedaż nie za usługi.

    --
    Krzysiek M.

  • 8. Data: 2006-05-06 10:11:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, May 6, 2006, 9:46:31 AM, you wrote:

    > "chcielibyśmy żeby tak było" :]

    Ale kiedyś (początek lat 90-tych) tak było... Mozna było płacić
    podatki długami budżetówki - na przykład niezapłaconymi rachunkami
    (upraszczając). Niektórzy nawet na obrocie długami budżetówki dobrze
    wyszli.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2006-05-07 21:07:33
    Od: "Gumisiek" <g...@w...pl>

    tak sobie czytam odpowiedzi i troche mnie dziwi dlaczego tak odpowiadaja ...
    trzeba by zapytac w US to powiedza ... z praktyki wiem ze sie da ... a jak
    to zrobic to juz niestety nie wiem - zaklad w ktorym pracowalem tak zrobil
    ale szczegolow nie znam
    Wiem tylko tyle ze US upomnial sie o podatek do zaplacenia a Zarzad
    wystosowal pismo do US ze ma niesciagalne dlugi od kontrahenta i nie ma z
    czego zaplacic ... i jakimis dziwnymi sposobami US przejal ten dlug