  • 11. Data: 2006-08-23 08:26:31
    Temat: Re: Nieszczęsne kasy uderzają ponownie
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> napisał w wiadomości
    news:ech0rv$6ub$1@inews.gazeta.pl...

    > No bez jaj, mi sie zawsze wydawalo ze kasa fiskalna sluzy do
    > ewidencjonowania sprzedazy,
    > a nie do ewidencjonowania prezentow.

    Wolisz, żeby US sam obliczył należny VAT i dochodowy od "gratisów"? Nie
    wiesz, dlaczego wszelkie promocje są za złotówkę, a nie za darmo?
    Zatem do zaksięgowania tej symbolicznej złotówki kupujesz kasę.
    :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2006-08-23 08:58:03
    Od: "spit" <s...@g...pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> napisał(a):

> [...]
    > wiesz, dlaczego wszelkie promocje są za złotówkę, a nie za darmo?
    > Zatem do zaksięgowania tej symbolicznej złotówki kupujesz kasę.

    Najgorsze jest to ze jak mam serwis komputerow i klient przyjdzie wymienic
    plyte glowna ,czy grafike lub sieciowke i okaze sie ze musze miec kase,to
    bede musial do niej wprowadzic wyszstkie towary ktore sprzedaje ,bo juz mam
    kase i wtedy taki serwis musi wprowadzic teoretycznie wszystkie towary w
    jakie sie zaopatruje w hurtowni nawet jak 1 karte firmy x o symbolu y
    sprzedam raz na rok, bo zawsze moze przyjsc klinet i chciec karte x o
    symbolu z, albo karte firmy a o symbolu b itego sie uzbiera pare tys
    sztuk,chyba ze kupie drukarke fiskalna ktora jest dwa razy drozsza + kompa
    do jej obslugi,bo recznego wprowadzania kilku tys towarow nie widze,a jakbym
    mial uzupelnianiac codziennie nowy towar ktory kupilem glupimi kombinacjami
    klawiszy na kasie to dostane kociokwiku.
    Chyba ze jest mozliwosc sprzedawania przez kase na zasadzie kod
    towaru "plyta glowna" i wpisywac cene samemu i ustawic towary ogolnie
    np.1.plyta glowna,2.procesor,3.pamiec...itd. ale watpie ze tak mozna.

  • 13. Data: 2006-08-23 09:10:31
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "spit" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kase i wtedy taki serwis musi wprowadzic teoretycznie wszystkie towary w
    > jakie sie zaopatruje w hurtowni nawet jak 1 karte firmy x o symbolu y

    Wprowadź zasadę wszystko za 5 zł. :-)

  • 14. Data: 2006-08-23 10:58:14
    Od: "spitek" <s...@g...pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> napisał(a):

    > Wprowadź zasadę wszystko za 5 zł. :-)

    Tylko zostaje problem faktur zakupu i niemozliwosci sprzedawania po cenach
    dumpingowych..ale pomysl pewnie mozna wprowadzic sprzedawac wszystkie plyty
    glowne po 300zl(nie kupowac tych drozszych) ,karty sieciowe po 25zl(nie
    kupowac tych drozszych) itd...ale pewnie to tez nie przejdzie.

    Za 10 lat pewnie bedzie obligatoryjny obowiazek zatrudnienia pani z US
    ( powstanie wtedy US army ;-) ) zeby siedziala przy tej kasie i sprawdzala
    czy wszystko sie zgadza i oczywiscie od pracodowcow musi pensje dostac
    cala,bo rzad bedzie ciol koszty w budzetowce zeby fajnie wygladalo
    statystycznie.

  • 15. Data: 2006-08-23 13:14:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Aug 2006, Daniel Chlodzinski wrote:

    > No bez jaj, mi sie zawsze wydawalo ze kasa fiskalna sluzy do
    > ewidencjonowania sprzedazy,
    > a nie do ewidencjonowania prezentow.

    Prezenty są dla potrzeb VAT "czynnością zrównaną ze sprzedażą".
    I tylko wyjątkowo - na przykład dawanie prezentów PRACOWNIKOM - bywa
    zwolnione z kasy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2006-08-23 14:49:30
    Od: Peptulis Amargolis <a...@i...pl>

    >Czyli jeśli sprzedam kartę sieciową, a ona ma w zestawie CD ze sterownikami,
    >to wpadam w kasię....

    czyn na fakturze zakupowej (ty kupujesz od hurtownika) masz gdzies
    napisane ze karta sieciowa jest z plyta CD? Poza tym te plytki mozesz
    powyciagac z pudelek i zutylizowac!

  • 17. Data: 2006-08-23 15:10:41
    Od: TJE <n...@o...pl>

    > Tylko zostaje problem faktur zakupu i niemozliwosci sprzedawania po cenach
    > dumpingowych..ale pomysl pewnie mozna wprowadzic sprzedawac wszystkie plyty

    To jak się ma sprawa komórek po 1zł? Przecież era czy plus płaci za nią
    wiecej.

  • 18. Data: 2006-08-23 16:55:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 23 sierpnia 2006 16:49
    (autor Peptulis Amargolis
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <t...@4...com>):

    A Windows OEM?

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 19. Data: 2006-08-23 17:54:35
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    >W odpowiedzi na pismo z środa, 23 sierpnia 2006 16:49
    > (autor Peptulis Amargolis
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <t...@4...com>):

    > A Windows OEM?

    Tym bardziej utylizować!

  • 20. Data: 2006-08-24 14:08:46
    Od: "Gab" <g...@p...onet.pl.invalid>

    Peptulis Amargolis spod adresu <a...@i...pl> wysłał(a):

    > czyn na fakturze zakupowej (ty kupujesz od hurtownika) masz gdzies
    > napisane ze karta sieciowa jest z plyta CD? Poza tym te plytki mozesz
    > powyciagac z pudelek i zutylizowac!

    i wpaść w kilka przepisów o recyclingu + sprawozdania + opłaty dla
    organizacji odzysku
    Lepiej magazynować ! ;-)