  • 21. Data: 2009-10-21 20:48:45
    Temat: Re: Nieoprocentowana pożyczka od pracodawcy
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Krzysztof wrote:

    > Użytkownik <r...@v...pl> napisał

    > Przecież to nie chodzi o wzięcie pod uwagę średniej z ofert pożyczek 0%,
    > tylko o średnią ze wszystkich ofert pożyczek na rynku.

    W zasadzie jakby podchodzic do tego z tej strony, to by nalezalo wziac
    pod uwage jedynie srednia z ofert pozyczek udzielanych przez _pracodawcow_.

    Stosunek pracodawca-pracownik jednak bardzo rozni sie od stosunku
    bank-pozyczkobiorca; ofert ich obu nie mozna moim zdaniem bezposrednio
    porownywac.

    W innym wypadku, dochodzimy do takich absurdow, jak:
    - ile srednio kosztuje mieszkanie?
    - ile srednio kosztuje samochod?
    - ile srednio kosztuje bilet na samolot?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 22. Data: 2009-10-21 20:51:19
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    r...@v...pl wrote:

    > Nie, że nie należy obkładać podatkiem ludzi którzy pożyczają na 0%. (skoro
    > posiadacze tych kart nie płacą)
    >
    > Zastanawiam się czemu jeszcze jakiś prawnik tego nie rozkminił.
    > Przecież to jawny wał ze strony US.

    Ba. Jaki temat na kolejna ogolnopolska afere (ile Skarb Panstwa traci na
    posiadaczach kart kredytowych).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 23. Data: 2009-10-21 20:52:41
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> napisał

    > W zasadzie dowolna karta kredytowa, splacona w terminie?

    I dostajesz/używasz taką kartę całkowicie za darmo?

    Pozdr
    K.

  • 24. Data: 2009-10-21 20:55:55
    Od: r...@v...pl

    > Hint - rynkowe, a nie prywatne :)
    No to jest prywatna pożyczka, pracodawca i pracownik są prywatnymi osobami.

    > No nie bardzo, bo Ty uważasz, że jak coś jest płatne, to musi to być tylko
    > kredyt, dzierżawa czy wynajem i nie można tego nazwać pożyczką. A przecież
    > jak najbardziej może to być także pożyczka. Tu jest wybór - może być
    > odpłatna lub nie.
    No faktycznie.
    Ale US uważają że nie może być niepłatnej pożyczki.
    To jest OK?

  • 25. Data: 2009-10-21 20:56:02
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Krzysztof wrote:
    > "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> napisał

    > I dostajesz/używasz taką kartę całkowicie za darmo?

    Tak.

    Np. https://www.keepitsimple.pl/index.php?p=2

    Jakby dobrze poszukac po bankach, to tez cos takiego sie znajdzie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 26. Data: 2009-10-21 21:00:49
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> napisał

    > W zasadzie jakby podchodzic do tego z tej strony, to by nalezalo wziac
    > pod uwage jedynie srednia z ofert pozyczek udzielanych przez
    > _pracodawcow_.

    W zasadzie to można by do tego nie podchodzić z żadnej strony, ale ustawa
    jest ustawą :)
    Nie rozmawiamy przecież o tym, jak to powinno wyglądać, tylko jak wygląda.

    > Stosunek pracodawca-pracownik jednak bardzo rozni sie od stosunku
    > bank-pozyczkobiorca; ofert ich obu nie mozna moim zdaniem bezposrednio
    > porownywac.

    Jak wyżej.

    > W innym wypadku, dochodzimy do takich absurdow, jak:
    > - ile srednio kosztuje mieszkanie?

    Bierzesz pod uwagę ceny wynajmu mieszkań za m2 w danej okolicy i wyciągasz
    z nich średnią.
    To samo z pożyczkami gotówkowymi. Sprawdzasz oferty banków i bierzesz z
    nich średnią.
    Nie wiem zresztą, czy US'y nie posługują się jakąś odgórną tabelą cen
    średniorynkowych dotyczących poszczególnych usług.

    > - ile srednio kosztuje samochod?
    > - ile srednio kosztuje bilet na samolot?

    Jak wyżej :)

    Pozdr
    K.

  • 27. Data: 2009-10-21 21:03:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-10-21, Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> wrote:

    [...]

    > W innym wypadku, dochodzimy do takich absurdow, jak:
    > - ile srednio kosztuje mieszkanie?
    > - ile srednio kosztuje samochod?

    No przecież było tu już parę razy słychać o zaniżaniu cen przez
    komisy i nawet, że USy mają swoje książeczki do wyceniania
    samochodów i dowalania podatkiem :)

    Z mieszkaniami tak samo - jak cena się znacząco różni od średniej,
    to US potrafią się czepnąć.

    A pracodawca - pracownik to podmioty powiązane, więc trzeba
    podwójnie uważać. :/

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2009-10-21 21:05:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-10-21, Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> wrote:

    [...]

    > W zasadzie dowolna karta kredytowa, splacona w terminie?

    To by była prawda gdyby pracodawca wszystkim chętnym oferował
    pożyczki 0%, a nie tylko pracownikom. Zresztą był tu niedawno
    wątek o samochodach, z podobnymi tezami.

    IMHO bezpodatkowość przejdzie jedynie przy ZFŚS.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2009-10-21 21:05:58
    Od: r...@v...pl

    > To samo z pożyczkami gotówkowymi. Sprawdzasz oferty banków i bierzesz z
    > nich średnią.
    I tu wg mnie następuje błąd.
    Ne jestem bankiem, nie jesteśmy w banku i nie udzielam kredytu.

    Jak kupuję Passata 1,9TDI z 2000r. to US (do PCC) porównuje ceny innych Passatów
    1,9TDI z 2000r. a nie nówek z salonu.

  • 30. Data: 2009-10-21 21:10:02
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > ustawa jest ustawą :)
    > Nie rozmawiamy przecież o tym, jak to powinno wyglądać, tylko jak wygląda.

    W takim razie banki i/lub posiadacze kart kredytowych lamia prawo
    (posiadacze KK nie placa podatku od przychodu z nieodplatnego swiadczenia).

    Gdzie sklada sie donosy do Skarbowki? Na jakas nagrode mozna liczyc?

    > Bierzesz pod uwagę ceny wynajmu mieszkań za m2 w danej okolicy i
    > wyciągasz z nich średnią.

    I jak kupisz mieszkanie w danej okolicy taniej niz przewiduje srednia,
    to trzeba zaplacic dodatkowy podatek, jako ze sie odnioslo korzysc? :)

    Biurokracja potrafi byc piekna.

    > To samo z pożyczkami gotówkowymi. Sprawdzasz oferty banków i bierzesz z
    > nich średnią.

    Bedzie pewnie od minus 5% (splacana w termine karta kredytowa z
    cashback, na niektore produkty) do 20% i wiecej.

    --
    Tomasz Chmielewski