  • 1. Data: 2006-05-18 14:58:12
    Temat: Niemiec a firma w Polsce - zus
    Od: "Olka T." <k...@w...pl>

    Witam,
    Mam pytanie:
    Niemiec mieszkąjący na stałe w Niemczech otwiera działaność gospodarczą w
    Polsce. Czy będzie odprowdzał składki społeczne i zdrowotne?
    Niestety nie mam informacji odnośnie jego zatrudnienia lub ewentulanych firm
    w Niemczech, także proszę o ewentualną odpowiedź w kilku wersjach.
    Z góry dziękuję.

    Pozdrawiam

    ola

  • 2. Data: 2006-05-19 07:47:07
    Temat: Re: Niemiec a firma w Polsce - zus
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 18 May 2006 16:58:12 +0200, Olka T. napisał(a):

> [...]
    > Niestety nie mam informacji odnośnie jego zatrudnienia lub ewentulanych firm
    > w Niemczech, także proszę o ewentualną odpowiedź w kilku wersjach.

    Generqalnie powinien płacić w Polsce .... ale ...
    Właśnie tych ale jest sporo a brak informacji o tym jak to z tą
    działalnością będzie.
    Trzeba znać odpowiedzi na pytania czy ma firmę w Niemczech a to będzie
    tylko jej oddział, czy będzie to całkiem nowa firma bez powiązań, jaka to
    będzie firma - jednoosobowa działalnośc czy spółka prawa handlowego itp.
    Odnośnie ubezpieczeń społecznych obcokrajowców poszukaj Rozporządzenie EWG
    nr 1408/71 i artykuły od 13 do 17 - powinnaś znaleźć w internecie.

    --
    Mieczysław