  • 1. Data: 2005-04-10 17:26:56
    Temat: Nie zapłacił rachunku - co robic?
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Witam,
    mam sklep internetowy.
    W marcu facet złożył zamówienie, większe
    wiec z terminem płatności do 2 kwietnia.
    W marcu otrzymał rachunek.
    Termin minął a facet zniknął.
    Nie odpowiada na telefony i na maile.
    Towar miał być dostarczony po zapłacie więc
    go jeszcze nie odebrał, ale
    musiałem już ponieść koszty związane z zamówieniem.

    Teraz pytanie - co mam zrobic?
    Zawiadomić Policje, firmę windykacyjną?
    Mam jego adres, ale chyba nie ma sensu tam jechac
    (ponad 500 km) bo moze sie okazać, że mnie poszczuje psem...

    moze cos doradzicie?

    pozdrawiam
    Mariusz

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^ www.klapuch.komrel.net
    : '._.' : "Bóg jest sprawiedliwy:
    mądrzejszym dał więcej rozumu, a głupszym mniej."

  • 2. Data: 2005-04-10 17:37:19
    Temat: Re: Nie zapłacił rachunku - co robic?
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Klapuch :-) napisał(a):
    > Teraz pytanie - co mam zrobic?

    Nic, mial prawo sie rozmyslec.

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2005-04-10 18:39:51
    Od: "Harry" <f...@U...fm>

    najpewniej zaliczka ktora ci dal pokryla twoje koszty ;)
    na drugi raz trzeba myslec a nie wierzyc ludziom z ulicy jak mozna cos
    stracic

    --
    --==Pozdro Harry==--
    ---==GG 833844==---

  • 4. Data: 2005-04-10 21:10:25
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.com.pl>

    > moze cos doradzicie?

    Nie ośmieszać się...

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2005-04-11 06:56:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Apr 2005, Klapuch :-) wrote:

> [...]
    >+ Towar miał być dostarczony po zapłacie więc
    >+ go jeszcze nie odebrał, ale
    >+ musiałem już ponieść koszty związane z zamówieniem.

    A co chcesz windykować ?
    Zarówno zaliczkę jak i zadatek (dają różne podstawy do potrącenia)
    trzeba przyjąć *przed* realizacją zamówienia :(
    Wyjątkiem byłoby zamówienie "rzeczy oznaczonej co do tożsamości".
    Czyli jak masz umowę/zamówienie (na piśmie i podpisaną) o sprzedaży
    dla klienta np. notebooka o numerze seryjnym 123456/2005 to owszem,
    można próbować sądownie... jak tylko na notebooka firmy XYZ w kolorze
    niebieskim i 512 MB RAM - to *najwyżej* rzeczywiste udokumentowane
    koszty można próbować "egzekwować" (czytaj: koszty sądowe będą
    pewnie większe niż to co się "wyrwie").

    >+ Zawiadomić Policje,

    ..zaraz... a o jakie przestępstwo chodzi ??
    Toć to sprawa cywilna, policja się nie miesza !

    >+ firmę windykacyjną?

    Cóż, sądzę iż zrobią to co należało na twoim miejcu: wezmą
    ZALICZKĘ na pokrycie kosztów :] ! Resztę można dośpiewać...

    >+ moze cos doradzicie?

    ...że nauka (na błędach) kosztuje... ? No niestety :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-04-13 08:41:47
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos "Piotr/inw"
    ku Ziemi tę wiadomość:

    >Nie ośmieszać się...

    Masz racje, ośmieszam się.
    Następnym razem jak ktoś coś zamówi w sklepie
    poproszę o zaliczkę, sprawdzę jego wypłacalność,
    zabiorę mu samochód jako ubezpieczenie tranzakcji,
    porwę żonę i psa, żeby - w przypadku kiedy facet nie zapłaci -
    mieć jakieś argumenty przetargowe.
    Dodatkowo ubezpieczę się w PZU na wypadek nieuczciwego
    kupującego.

    Czy wtedy nie usłyszę, że się ośmieszam?

    Zapomniałem, że żyjemy w kraju oszustów i złodzieji
    i przed wszystkim trzeba się zabezpieczyć.

    Mariusz

    -------------------------

  • 7. Data: 2005-04-13 21:21:45
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Nie wydales towaru nie ma przychodu , koszty poniosles na wlasna prosbe.
    Anuluj f-re ,poinformuj na pismie nabywce o odstapieniu od umowy i anulowaniu
    dokumentu - nie dokumentuje czynnosci .Adres i dane masz na F-rze.
    Powiadom wlasciwy dla wyludzacza dokumentow US o fakcie posiadania przez
    odbiorce dokumentu nie waznego.Facet szuka kosztów i odezwie sie jak bedzie
    chcial i poprosi Cie o korekte.
    Na przyszlosc - przyjmij zaliczke i zabezpiecz mozliwosc zwrotu towaru do
    dostawcy .F-re wystawiaj w dacie wplywu zaplaty.
    Idz na kurs asertywnosci.

    Pzdr-Kriss

  • 8. Data: 2005-04-14 08:02:41
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Na przyszlosc - przyjmij zaliczke
    Nie zaliczkę tylko zadatek. W opisanym przypadku i tak klient ma prawo do
    zwrotu zaliczki. Problemem klienta jest znać różnicę.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2005-04-14 14:56:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Apr 2005, Klapuch :-) wrote:

    >+ <p...@a...alto.com.pl> grzmiąc na głowami przerażonych istot
    :)

    >+ Masz racje, ośmieszam się.
    >+ Następnym razem jak ktoś coś zamówi w sklepie
    >+ poproszę o zaliczkę, sprawdzę jego wypłacalność,

    Ano, postanowiłeś również poprzesadzać :)

    >+ Czy wtedy nie usłyszę, że się ośmieszam?

    ...tylko od zamawiającego ;)
    Na poważnie - *dowód* że gość *chciał* jest niezbędny.
    A ty go nie masz !
    Starożytni (Salomon zdaje się) już pisali coś w stylu
    "jak ktoś ręczy za obcego weźmij zastaw jego"...

    >+ Zapomniałem, że żyjemy w kraju oszustów i złodzieji

    Byś się nie zdziwił któregoś pięknego dnia :]

    Najgłośniejszy masowy atak w stylu "legalnego oszustwa"
    jak na razie (ze dwa lata temu ?) z tego co wiem przeprowadziła
    firma z Hiszpani... też dostałem ichnią broszurę "darmowej
    reklamy" :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)