  • 1. Data: 2002-10-12 12:35:42
    Temat: Nie trzeba placic zdrowotnego?
    Od: b...@p...onet.pl

    Hej,
    Jestem jednosobowa firma. Mam pytanie: Czy to prawda, ze mozna, jakkolwiek na
    wlasna odpowiedzialnosc, nie placic sobie ubezpieczenia zdrowotnego z ZUSU?
    Nie chorobowego - to wiem. Ale zdrowotnego! Tego wplacanego na konto z koncowka
    52! Czyli okolo 100 PLN miesiecznie.
    Oczywiscie to jest duze ryzyko, w razie, odpukac wypadku, zapalenia wyrostka
    robaczkowego itd - nie jestem ubezpieczony i musze placic jak za woly za wizyte
    w szpitalu!
    Ale czy to prawda, ze jezeli ktos godzi sie na takie ryzyko, to moze nie placic
    ubezpieczenia zdrowotnego i ze strony ZUS-u nie spotka go zaden monit /
    ponaglenie / kara itp. Moje ryzyko, moja sprawa. Czy to prawda?
    Prosze o odpowiedz.

    Pozdrawiam Burt 30

  • 2. Data: 2002-10-12 15:15:35
    Temat: Re: Nie trzeba placic zdrowotnego?
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    ubezpieczenia zdrowotnego i ze strony ZUS-u nie spotka go zaden monit /
    ponaglenie / kara itp. Moje ryzyko, moja sprawa. Czy to prawda?

    Idac tym tropem mozna by nie placic zadnego ubezpieczenia - po co emerytalne
    ? - sam sobie odloze na emeryture, albo umre za mlodu, po co rentowe ? - nie
    zamierzam stac sie inwalida itp., niestety Ustawodawca powiedzial wyraznie,
    ze ubezpieczenie zdrowotne jest obowiazkowe i juz. Ty sie mozesz leczyc
    wylacznie w prywatnych gabinetach i klinikach, a zdrowotne musisz placic i
    juz !!!!

    Wybory Samorzadowe 2002 >>> http://link.interia.pl/f1665

  • 3. Data: 2002-10-12 16:52:06
    Od: "Waldemar Kowalski" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    na
    > wlasna odpowiedzialnosc, nie placic sobie ubezpieczenia zdrowotnego z
    ...........ciach...............
    Kto Ci takie bzdury naopowiadał ?
    Musisz płacić i to w dodatku od każdej działalności dodatkowo !!!
    Ja nie płaciłem drugi raz (znaczy się podwójnie) za 99 i 2000 rok.
    Jak mnie znaleźli, to nie dość że mam wszystkie zaległości wyrównać, to
    jeszcze odsetki są większe od samej należności !!!
    Dodatkowo zdrowotne przez ustawodawcę zostało wyłączone spod
    restrukturyzacji (ustawa z 30 sierpnia br.).

    pozdrawiam
    życzę powodzenia w interesach
    Waldemar Kowalski

  • 4. Data: 2002-10-12 20:44:05
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    > Dodatkowo zdrowotne przez ustawodawcę zostało wyłączone spod
    > restrukturyzacji (ustawa z 30 sierpnia br.).

    co to znaczy?
    Kinga

  • 5. Data: 2002-10-12 21:43:55
    Od: "nettoperz" <!nettoperz!@poczta.onet.pl>

    Dodatkowo zdrowotne przez ustawodawcę zostało wyłączone spod
    > restrukturyzacji (ustawa z 30 sierpnia br.).

    to które są objęte??
    bo składki emerytalne też są ponoć wyłączone spod restrukturyzacji
    to czego dotyczy ta restrukturyzacja - funduszu pracowniczego, chorobowego?

  • 6. Data: 2002-10-13 13:43:28
    Temat: Re[2]: Nie trzeba placic zdrowotnego?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 12 października 2002 o godzinie (23:43:55) napisano:
    n> Dodatkowo zdrowotne przez ustawodawcę zostało wył?czone spod

    n> to które s? objęte??
    n> bo składki emerytalne też s? ponoć wył?czone spod restrukturyzacji
    n> to czego dotyczy ta restrukturyzacja - funduszu pracowniczego, chorobowego?

    Mozna rzucic okiem na zrodlo: Dz.U. 2002 nr 155 poz. 1287. A w nim o
    tym, co jest objete restrukturyzacja (art. 6 pkt 1 i 2) oraz co nie
    jest (art. 6 pkt 3 i 4). Wynika z tych przepisow, ze nie podlegaja
    restrukturyzacji zaleglosci z tytulu skladki na ubezpieczenie
    emerytalne, a wszystkie pozostale podlegaja.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 7. Data: 2002-10-13 14:52:00
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 12 października 2002 o godzinie (14:35:42) napisano:
    bpop> Ale czy to prawda, ze jezeli ktos godzi sie na takie ryzyko, to moze nie placic
    bpop> ubezpieczenia zdrowotnego i ze strony ZUS-u nie spotka go zaden monit /
    bpop> ponaglenie / kara itp. Moje ryzyko, moja sprawa. Czy to prawda?

    Zetknelem sie z podobnym przypadkiem. ZUS 52 nie byl placony przez
    okres 6 miesiecy w 2002 roku - przedsiebiorca nie mial pieniedzy na
    oplaty, a placil w DG tylko zdrowotne. Przez ten okres czasu nie
    przyszedl zaden monit/ponaglenie/wezwanie. Miesiac temu uregulowal
    wszystkie zaleglosci, jak dotychczas nie wiazalo sie to wiec z zadnymi
    konsekwencjami. Że jakies bylyby, gdyby trwalo to dluzej, to raczej
    nie nalezy watpic :) Nie ma tez pewnosci, czy kiedys ZUS jeszcze do
    tej sprawy nie wroci.

    Od strony formalnoprawnej: zdrowotne trzeba placic, nie jest to Pana
    ryzyko i Pana sprawa.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl