  • 1. Data: 2005-01-03 09:52:46
    Temat: Nazwa firmy?
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Witam,
    zmierzam założyć działalność, udałem się do urzędu miasta i pani
    poinformowała mnie że nie prowadzą ewidencji nazw i jako nazwę firmy mogę
    sobie wpisać dowolną, nawet jeśli już taka firma istnieje.
    Czy to prawda, czy mogę założyć taką samą nazwę jak ma np. sąsiad?
    czy na dalszym szczeblu zakładania ktoś nie powie że taka firma już istnieje
    i wszystko będę musiał robić od nowa?

    Co w sytuacji kiedy wymyślę sobie nazwę i za jakiś czas dowiem się że taka
    firma już istnieje.
    Ze względów etycznych nie chciałbym zakładać firmy o takiej nazwie która już
    jest.
    Gdzie mogę sprawdzić czy nazwa przeze mnie wymyślona już istnieje?

    Dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-03 10:12:21
    Temat: Re: Nazwa firmy?
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Co w sytuacji kiedy wymyślę sobie nazwę i za jakiś czas dowiem się że
    taka
    > firma już istnieje.

    Twoja nazwa firmy to przede wszystkim twoje imie, nazwisko, nip i pesel a
    to co sobie do tego dodasz to już żadnego urzędnika nie będzie obchodzić.

    Jak chcesz cos oryginalnego dodać to najlepiej wpisz w www.google.pl
    www.pf.pl www.pkt.pl www.teleadreson.pl i zobacz, czy cos takiego już
    gdzieś jest.

    vertret

  • 3. Data: 2005-01-03 10:36:08
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Twoja nazwa firmy to przede wszystkim twoje imie, nazwisko, nip i pesel
    > to co sobie do tego dodasz to już żadnego urzędnika nie będzie
> [...]

    mowisz?

    a jezeli zaloze firmie o nazwie Microsoft , oczywiscie produkcja softu?

    P.

  • 4. Data: 2005-01-03 11:35:19
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    > a jezeli zaloze firmie o nazwie Microsoft , oczywiscie produkcja softu?

    Nic.
    Są pewne znaki towarowe, które zostały zastrzerzone przez ich właścicieli.
    Jeśli będziesz z nich korzystał, to albo zapłacisz, albo Cie po sądach
    pociągną.
    Microsoft jest właśnie taka nazwą zastrzerzoną.
    BTW - za to można zarejestrować domenę o takiej nazwie (jeśli jest wolna)
    i to będzie bezkarne. Tu obowiązuje zasada "kto pierwszy twn lepszy".
    Bodajże microsoft.info jest wolna :)

  • 5. Data: 2005-01-03 11:42:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, Przemek R. wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    >+
    >+ a jezeli zaloze firmie o nazwie Microsoft , oczywiscie produkcja softu?

    ...to żadnego *urzędnika* nie będzie obchodzić.
    Jak Microfost znany z tego że jego głównym udziałowcem jest p. B.Gates
    zechce "poprosić" o zmianę nazwy to pewnie będzie miał kłopoty ;)
    A jak Microsoft znany z tego że "trzymał" czas jakiś domenę
    microsoft.pl (czy microsoft.com.pl ? już nie pamiętam) stwierdzi
    że wcale nie produkuje softu tylko włazi mu z butami ich ulubione
    ziółka i inne wyroby apteczne :) to takoż go "pobudzi".
    Ale zarejestrować *w EDG* IMHO mu wolno.
    Przecież deklarowane w EDG rodzaje działalności nie muszą pokwrywać
    się z *już* wykonywaną działalnością.
    A może ma zamiar wykupić M$ S.A (czy czym ona tak jest) i przekształcić
    w 1-osobową DG... ja mu nie bronię ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-01-03 12:01:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, Bzooo wrote:
    [...]
    >+ Microsoft jest właśnie taka nazwą zastrzerzoną.

    Ale zastrzeżenia dokonuje się w każdej dziedzinie działalności
    *osobno* :) - i o ile pamiętam musi być "wykonywana" bo inaczej
    podlega przymusowemu wyrejestrowaniu na (czyjeś, kogoś "zainte-
    resowanego") żądanie.
    Można założyć że używanie nazwy "Microsoft" np. w dziedzinie
    produkcji butów nie na należy do firmy p. Gatesa bądź też jest
    zupełnie wolne :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-01-03 12:31:14
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    > Ale zastrzeżenia dokonuje się w każdej dziedzinie działalności
    > *osobno* :)

    Dobrze wiedzieć - dzięki

  • 8. Data: 2005-01-03 19:31:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    wolna)
    > i to będzie bezkarne. Tu obowiązuje zasada "kto pierwszy twn lepszy".

    poczytaj lepiej o microsoft.pl

    P.

  • 9. Data: 2005-01-03 19:41:22
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    "> ...to żadnego *urzędnika* nie będzie obchodzić."

    mnie to w sumie tez zainteresowalo dlatego wtracilem 3 grosze.

    Planuje zastrzec nazwe w dwoch branzach. I tak wlasnie firme nazwac.
    Na pewno wtedy nie zyczylbym sobie zeby Pan Kaziu z jakiejs wiochy
    uzywal tej samej nazwy. Troche mnei to dziwi ze Panie z urzedow tego nie
    sprawdzaja,
    przeciez skoro taka firme pozniej nalezaloby wyrejestrowac jak mowisz
    obowiazkowo to ktos musi poniesc
    za to konsekwencje. POmijam fakt gdy ktos chce zarobic wyorzystujac
    prestiz innej firmy
    ale moze ktos to zrobic nieswiadomie i wtedy naraza sie na straty ...
    przez to ze urzedniczka
    nie sprawdzila czy nazwa jest zastrzezona. Cos nie tak.

  • 10. Data: 2005-01-03 21:24:22
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w
    wiadomości news:crc752$igu$1@inews.gazeta.pl...
    >Troche mnei to dziwi ze Panie z urzedow tego nie sprawdzaja,

    Przypominam po raz kolejny, że przy działalności gospodarczej nazwa firmy
    to imie i nazwisko właściela a to na pewno urzędnicy sprawdzają.

    vertret