  • 1. Data: 2006-09-20 13:34:18
    Temat: Narzeczony/Narzeczona vs Mąż/Żona - ZUS w DG
    Od: t <r...@o...pl>

    Witam

    Namówiłem moją narzeczoną na założenie DG. Sam też prowadzę DG.

    Mam zamiar trochę jej pomagać, niedługo też planujemy ślub.
    Zakładając że chciałbym legalnie jej pomagać, tzn od strony ZUS/US być OK
    to jak to najlepiej rozwiązać biorąc pod uwagę tenże ślub.
    Dodam że ona nie będzie VATowcem, ja jestem.

    Wariant UZ przed ślubem i osoba współpracująca po znam(apropos tego
    drugiego -
    niezależnie od wsyztskiego za osobę współpracującą idzie te 760 ZUSu?).
    Jest jeszcze jakaś inna możliwość tutaj? Wystawianie jej faktur na 1zl za
    moje usługi?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-20 15:00:10
    Temat: Re: Narzeczony/Narzeczona vs Mąż/Żona - ZUS w DG
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@o...pl> napisal(a):
    > Mam zamiar trochę jej pomagać, niedługo też planujemy ślub.

    W czym jej trochę pomagać?

    > Zakładając że chciałbym legalnie jej pomagać, tzn od strony ZUS/US być OK

    Co rozumiesz pod pojęciem 'od strony ZUS/US być OK'?

> [...]
    > niezależnie od wsyztskiego za osobę współpracującą idzie te 760 ZUSu?).
    > Jest jeszcze jakaś inna możliwość tutaj? Wystawianie jej faktur na 1zl za

    Jakie wystawianie faktur? O co Ci właściwie chodzi, bo mam wrażenie,
    że nie tylko ja nie rozumiem problemu. Założyła DG? No to niech
    działa. Ty masz swoją i też sobie funkcjonuj tak jak dotychczas. Co
    Ty kombinujesz?
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-09-20 16:06:49
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-09-2006 o 17:00:10 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał:

    > W czym jej trochę pomagać?

    W działalnośi.

    > Co rozumiesz pod pojęciem 'od strony ZUS/US być OK'?

    Jesli swojej żonie pomagasz w prowadzeniu DG to powinna płacić za Ciebie
    ZUS,
    prawda? No i właśnie się zastanawiam czy się da i jak najlepiej to obejść.

> [...]
    > że nie tylko ja nie rozumiem problemu. Założyła DG? No to niech
    > działa. Ty masz swoją i też sobie funkcjonuj tak jak dotychczas. Co

    Kombinuje jak tutaj pozbawić kaczorów kilkuset złotych :)

  • 4. Data: 2006-09-20 16:46:53
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > ZUS,
    > prawda? No i właśnie się zastanawiam czy się da i jak najlepiej to obejść.

    Póki, nie żona , zatrudnij się u niej na etat lub na część etatu.

    > Kombinuje jak tutaj pozbawić kaczorów kilkuset złotych :)
    ---------
    A pozbawisz?;-)
    Pozdrawiam Areta

  • 5. Data: 2006-09-20 18:04:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@o...pl> napisal(a):

    > Jesli swojej żonie pomagasz w prowadzeniu DG to powinna płacić za Ciebie
    > ZUS, prawda?

    Prawda.

    > No i właśnie się zastanawiam czy się da i jak najlepiej to obejść.

    Nie mówić nikomu, że jej pomagasz w działalności. ;-) A jeśli się
    obawiasz z jakichś względów problemów (bo np. stoisz w sklepie za
    ladą), to załóżcie spółkę cywilną po prostu. Wystawiać sobie faktur
    w każdym razie nawet nie próbujcie, gdyż jesteście podmiotami
    powiązanymi i US może wtedy 'zweryfikować wartość' takich transakcji
    mięzy wami ;-)
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2006-09-20 18:06:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@p...onet.pl> napisal(a):

    > Póki, nie żona , zatrudnij się u niej na etat lub na część etatu.

    Podobno po ślubie też można (i to tak, żeby wynagrodzenie było KUP),
    tylko trzeba mieć rozdzielnosć majątkową. Nie umiem znaleźć poparcia
    tego w przepisach, ale znajoma ma taką pisemną interpretację.

    Przychodzi mi też do głowy po prostu zamknięcie swojej DG i podpięcie
    się jako osoba współpracująca do DG żony. Swoją działalność 'przepuści'
    przez DG żony. Niestety to 'pełny' ZUS dla przedsiębiorców...
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2006-09-20 18:32:40
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-09-2006 o 20:04:19 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał:

    > Prawda.

    > Nie mówić nikomu, że jej pomagasz w działalności. ;-)

    Coś mnie właśnie pcha ku temu ;)

> [...]
    > w każdym razie nawet nie próbujcie, gdyż jesteście podmiotami
    > powiązanymi i US może wtedy 'zweryfikować wartość' takich transakcji

    Ano fakt, nie pomyślałem

  • 8. Data: 2006-09-20 18:35:33
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-09-2006 o 20:06:32 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał:

> [...]
    > się jako osoba współpracująca do DG żony. Swoją działalność 'przepuści'
    > przez DG żony. Niestety to 'pełny' ZUS dla przedsiębiorców...

    Ja akurat mam usługi dla podmiotów zagranicznych, idzie super bo kasa
    jak na zachodzie a koszty jak u nas :)
    Więc jeśli już to żona by się podemnie musiała podłączyć.
    Ale ze z pewnych wzgledów chcę żeby sama skosztowała biznesu
    więc szukałem drogi do tego żeby w wolnych chwilach jej legalnie pomóc.
    Lasy na początku nie będzie a jak się pojawi to się zatrudni pewnie kogoś
    więc chyba nie będę się ujawniał :)

  • 9. Data: 2006-09-20 18:36:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-09-2006 o 20:35:33 t <r...@o...pl> napisał:

    > Lasy

    Chodziło o ladę - w sensie sklepu ;)

  • 10. Data: 2006-09-20 18:47:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@o...pl> napisal(a):
    > Ale ze z pewnych wzgledów chcę żeby sama skosztowała biznesu

    Jak jej tak źle życzysz, to po co się z nią żenisz ;-)))

    > więc szukałem drogi do tego żeby w wolnych chwilach jej legalnie pomóc.
    > Lasy na początku nie będzie a jak się pojawi to się zatrudni pewnie kogoś
    > więc chyba nie będę się ujawniał :)

    Proponuję nie spowiadać się nikomu z tego, że z nią współpracujesz.

    ALE: ZUS płacisz tylko z jednego tytułu (o ile tytuł jest za
    dostatecznie wysoką kasę). Także podejrzewam, że w razie czego to
    mógłbyś płacić ZUS albo z tytułu swojej DG, albo z tytułu pomagania
    żonie. Nie siedzę w tematach ZUSowskich, ale sprawdź to. Na pewno da
    się tak w przypadku zatrudnienia na etat i DG.
    --
    Samotnik