  • 31. Data: 2002-05-26 13:30:39
    Temat: Re: NOM i faktury
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Sat, 25 May 2002 23:13:14 +0200, januszek
    <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> piszesz:

    >Nie uwazam :)

    Fakt, rozporzadzenie mowi o obowiazku podatkowym, a punkty cytowane
    dotycza przypadku wystawienia faktury na 30 lub wiecej dni _przed_
    obowiazkiem podatkowym, co w przypadku NOM nic nie rozwiazuje.

    Zreszta chyba paragraf 40 zupelnie nie dotyczy klientow NOM, ktorzy
    nie zawarli umowy, jak tego wymaga ustawa VAT?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 32. Data: 2002-05-26 18:38:37
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Zreszta chyba paragraf 40 zupelnie nie dotyczy klientow NOM, ktorzy
    >nie zawarli umowy, jak tego wymaga ustawa VAT?

    To rozporzadzenie ministra finansow to sa przepisy wykonawcze do
    ustawy o VAT i to ono okresla wszystko to co potrzebne jest do
    wystawiania faktur VAT.

    Ustawa o VAT - czyli Ordynacja Podatkowa wymaga zawarcia umowy? Czy
    korzystajac z aparatu wrzutowego przed wrzuceniem monety musisz
    zawrzec umowe? Ja nie pisalem o podstawach prawnych na jakich oparl
    sie NOM wystawiajac faktury. Moja wypowiedz dotyczyla tylko i
    wylacznie problemu FAKTUROWANIA uslug telekomunikacyjnych w OKRESIE
    CZASU a nie tego czy NOM moze lub nie moze wystawiac faktur oraz za co
    je wystawia. Osobiscie czekam az jakis abonent odda sprawe do Sadu...
    i niech sie Sad nad tym 'umartwia' :)
    Nie chce sie jednak wdawac w dyskusje typu: "Przechodzac na czerwonym
    swietle przez przejscie dla pieszych zostalem potracony przez samochod
    - i twierdze ze to nie moja wina bo przeciez nie ma obowiazku znania
    Kodeksu Drogowego" :))

    januszek

  • 33. Data: 2002-05-26 19:21:41
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Sun, 26 May 2002 20:38:37 +0200, januszek
> [...]

    >wystawiania faktur VAT.
    >
    >Ustawa o VAT - czyli Ordynacja Podatkowa wymaga zawarcia umowy?

    Zobacz art 6. ust. 8b punkt 1 ustawy o VAT.
    Chyba, ze widzisz jakis inny powod, zeby paragraf 40 rozporzadzenia
    mial zastosowanie.

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 34. Data: 2002-05-26 19:52:07
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    > Zobacz art 6. ust. 8b punkt 1 ustawy o VAT.
    > Chyba, ze widzisz jakis inny powod, zeby paragraf 40 rozporzadzenia
    > mial zastosowanie.

    Poprosze o dokladne namiary do DU.

    januszek

  • 35. Data: 2002-05-26 19:54:21
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Sun, 26 May 2002 21:52:07 +0200, januszek

    Ustawa jest np. tutaj:
    http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&ak
    t_id=p1

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 36. Data: 2002-05-26 20:03:54
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&a
    kt_id=p1

    nie dziala...

    januszek

  • 37. Data: 2002-05-26 20:12:13
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    [ciach]

    Juz mam.

    8b. Obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstaje z
    chwilą:
    1) upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie
    właściwej dla rozliczeń z tytułu:
    a) dostaw energii elektrycznej i cieplnej oraz gazu przewodowego,
    b) świadczenia usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych, z
    zastrzeżeniem ust. 9a,
    c) świadczenia usług wymienionych w poz. 84-86 załącznika nr 3 do
    ustawy,

    Tyle ze tutaj chodzi o to do kiedy NOM ma zaplacic Panstwu podatek
    wykazany na fakturach rozeslanych abonentom :)

    januszek

  • 38. Data: 2002-05-26 20:15:41
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    januszek wrote:
    > Tyle ze tutaj chodzi o to do kiedy NOM ma zaplacic Panstwu podatek
    > wykazany na fakturach rozeslanych abonentom :)

    Chyba logiczne, że do najbliższego poniedziałku, skoro faktury
    wystawiono 30 kwietnia.
    --
    pjo

  • 39. Data: 2002-05-26 20:19:48
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Sun, 26 May 2002 22:03:54 +0200, januszek
    <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> piszesz:

    akt_id=p1

    >nie dziala...

    Mi dziala. Moze sprobuj recznie: www.infor.pl, potem "Akty prawne" z
    menu po lewej stronie, potem pierwsza pozycja w akapicie "Podatki".

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 40. Data: 2002-05-26 20:26:02
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Chyba logiczne, że do najbliższego poniedziałku, skoro faktury
    >wystawiono 30 kwietnia.

    Nie liczy sie data wystawienia ale data terminu platnosci.

    januszek

    btw. Jezeli chodzi o zapisy nt umowy o swiadczenie uslug
    telekomunikacyjnych zeby je rzucic NOM-owi w twarz to proponuje: Dz.U.
    2000 nr 73 poz. 852 art.34 :))))