  • 1. Data: 2009-02-23 13:35:51
    Temat: NIP dla niepełnoletniego
    Od: d...@g...com

    Wiem, że o tym było już dobrych kilka razy - ale wszędzie jest
    napisane, że najlepszym sposobem na uzyskanie NIPu jest wysłanie
    zgłoszenia identyfikacyjnego przez pracodawcę. W tym cały problem, że
    ja do pracy nie chodzę, pełnoletnia będę za 8 miesięcy, a numer jest
    mi mimo wszystko potrzebny. Pewnie spytacie po co, jak nie pracuję ;)
    Otóż w świetle prawa każdy, kto ma sukę hodowlaną lub psa reproduktora
    (krótko mówiąc hodowla psów rasowych) musi się z US rozliczyć za
    pomocą PIT-6, zapłacić ten podatek po prostu (śmiesznie mały, ale mimo
    wszystko wolę być fair wobec US, żeby nie chcieli kiedyś wpaść na
    kontrolę, bo i takie przypadki się zdarzały). W Związku Kynologicznym
    hodowla jest zarejestrowana na mnie (i nigdzie indziej nie muszę jej
    rejestrować), więc to ja ten podatek płacę. Tylko, że bez NIPu się nie
    da go zapłacić - a wszędzie na stronach ludzie piszą, że jak się nie
    pracuje, to NIP jest niepotrzebny i US może po prostu odmówić, albo
    się będzie trzeba tłumaczyć.

    W takim razie czy ktoś mnie może w końcu oświecić jak to jest? ;-)
    Mogę sobie iść do US, wypełnić NIP-3, poczekać miesiąc na numer i mieć
    czyste sumienie, że zrobiłam wszystko zgodnie z prawem, czy odpuścić
    podatek dopóki nie zacznę pracować, i wtedy obawiać się kontroli? ;-)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-23 13:59:12
    Temat: Re: NIP dla niepełnoletniego
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-02-2009 o 14:35:51 <d...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Otóż w świetle prawa każdy, kto ma sukę hodowlaną lub psa reproduktora
    > (krótko mówiąc hodowla psów rasowych) musi się z US rozliczyć za

    (ciach!)

    No i masz śliczny powód do złożenia NIP-3 osobiście.

    Zauważ że np. grający na giełdzie i zarabiający
    kokosy tez muszą jakoś NIP uzyskać, a pracodawcy przeciez nie mają

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-02-23 15:01:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    d...@g...com wrote:
    > Mogę sobie iść do US, wypełnić NIP-3, poczekać miesiąc na numer i mieć
    > czyste sumienie, że zrobiłam wszystko zgodnie z prawem, czy odpuścić
    > podatek dopóki nie zacznę pracować, i wtedy obawiać się kontroli? ;-)

    tak, możesz iść, z tym, że dołącz uzasadnienie po co ci NIP.
    Wystarczy, ze skopiujesz to co napisałaś na grupie.

  • 4. Data: 2009-02-23 15:17:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2009, d...@g...com wrote:

    > a wszędzie na stronach ludzie piszą, że jak się nie
    > pracuje, to NIP jest niepotrzebny

    Albo źle piszą albo źle interpretujesz.
    Dokładnie na odwrót: jak ktoś *pracuje*, to mu *odmówią*.
    A jak uzyskuje dochody z których rozlicza się *sam* to mu
    odmówić *nie mogą*.

    > W takim razie czy ktoś mnie może w końcu oświecić jak to jest? ;-)

    Nie bazuj na tym co kto powie :)
    Zawsze sprawdź w przepisach, tu masz:

    Interesujący dla nas jest art.8 (że jak ktoś jest jego płatnikiem,
    to ten płatnik występuje o NIP - a nie on sam, bo NORMALNIE
    podatnik występuje sam).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-02-23 15:25:19
    Od: d...@g...com

    On 23 Lut, 16:01, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > tak, możesz iść, z tym, że dołącz uzasadnienie po co ci NIP.
    > Wystarczy, ze skopiujesz to co napisałaś na grupie.

    Dziękuję Wam za odpowiedzi - w takim wypadku niedługo zrobię sobie
    wizytę w US :)

    pozdrawiam,
    Klaudia

  • 6. Data: 2009-02-23 16:59:28
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik <d...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Dziękuję Wam za odpowiedzi - w takim wypadku niedługo zrobię sobie
    wizytę w US :)

    Ja bym lepiej wysłał poleconym z potwierdzeniem odbioru i pismo do tego załączył
    z tym wyjaśnieniem.

    --
    andreas