  • 11. Data: 2012-02-07 20:28:55
    Temat: Re: NIP czy PESEL
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/7/2012 2:00 PM, Andrzej Kłos wrote:

    > a jeżeli zażąda wpisania na fakturze nr PESEL?

    komputer nie pozwala i co mi pan zrobisz.

  • 12. Data: 2012-02-07 21:09:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-07, Andrzej Kłos <a...@w...pl> wrote:

    [...]

    > a jeżeli zażąda wpisania na fakturze nr PESEL?

    To będę miał do czynienia z taką samą sytuacją jakby zaządał wpisania
    nr buta, koloru oczu, czy też opisu tatuażu paczącego kotka na lewym
    przedramieniu. Ale wpisać mogę, mi tam problemu to nie robi. :)
    Czy jeszcze coś Cię trapi w związku z tym? Widzisz jakieś
    trudności? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2012-02-07 21:17:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/7/2012 3:09 PM, Wojciech Bancer wrote:

    > To będę miał do czynienia z taką samą sytuacją jakby zaządał wpisania
    > nr buta, koloru oczu, czy też opisu tatuażu paczącego kotka na lewym
    > przedramieniu.

    No nie do konca. Bo zdaje sie w obecnym stanie na fakturze jak
    najbardziej pesel moze sie pojawic.

    > Ale wpisać mogę, mi tam problemu to nie robi. :)

    jak ci program nie wywali, ze bledny numer NIP :)

  • 14. Data: 2012-02-07 21:33:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-07, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > No nie do konca. Bo zdaje sie w obecnym stanie na fakturze jak
    > najbardziej pesel moze sie pojawic.

    Przecież *wszystko* z tego co wymieniłem się *może* pojawić. :)
    Stosowne rozporządzenie:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,1626,,
    ,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-28032011-r-
    w-sprawie.html

    ----
    Art. § 5. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać *co
    najmniej*:

    [...]

    2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 10 i
    11;

    [...] Ale czytamy dalej:

    § 7. 1. Faktury wystawiane na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności
    gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w formie
    indywidualnych gospodarstw rolnych mogą nie zawierać danych dotyczących nabywcy,
    określonych w **§ 5 ust. 1 pkt 2**.
    ----

    Wygwiazdkowania własne. Jakiś sprzeciw? :)

    > jak ci program nie wywali, ze bledny numer NIP :)

    1. Libre Office jest pod tym względem elastyczny
    2. Mogę wpisać w uwagach własnych. :P

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2012-02-08 15:47:03
    Temat: NIP czy Pesel jeden ch..., i tak Naczelnik zastawia sie na jaja.
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Najgorzej trafić na sprzedawcę, u którego "my to proszę Pana mamy normę ISO,
    dzwoniłam do księgowości i musi nam Pan podać NIP" - z życia ;-)

  • 16. Data: 2012-02-08 17:57:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie pytam.
    > Klient poda NIP i zechce zakup "na firmę", to wpiszę NIP.
    > W innym przypadku nie wpiszę. Jakiś jeszcze niesamowicie zagmatwany
    > dylemat masz do rozwikłania? :)

    to znaczy ze teraz nie mozna otrzymac faktury z NIPem ale na osobę nie
    prowadzącą DG?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 17. Data: 2012-02-08 18:42:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Feb 2012, Andrzej Kłos wrote:

    > a jeżeli zażąda wpisania na fakturze nr PESEL?

    Dopóki faktura jest "papierowa" nie widzę problemu.
    Masz chyba świadomość, że ten i ów jeszcze ciągle wystawia
    faktury na gotowych drukach, takich:
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=faktu*&c
    ategory=64556
    ..i co zgrabnie podsumowano na początku strony:
    http://drukifaktur.net/

    Po prostu - nie ma ŻADNYM wymogów *formalnych* co do sposobu
    sporządzenia treści pisma.
    Można za pomocą maszyny drukarskiej.
    Można pieczątką (tak, są takie, cała strona A5 lub A4 za jednym
    zamachem).
    Można manualnie.
    Można "z komputera", drukarką.
    Można w sposób mieszany (w końcu chyba nikt nie sądzi, że
    na "druku z drukarni" będą dane klienta).

    Skąd pytanie? ;)

    Jakoś tak rozpanoszyło się przekonanie, że na "druku z drukarni"
    można ręcznie pisać, a takiego druku po którym można pisać nie
    można sobie wydrukować z kompa.
    Dziwne...no nie? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2012-02-08 18:47:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Feb 2012, _ąćęłńóśźż. wrote:

    > Najgorzej trafić na sprzedawcę, u którego "my to proszę Pana mamy normę ISO,

    No to mają problem z ustaleniem, czy założenia spieprzyli oni czy
    firma certyfikująca, skoro certyfikowana procedura jest niezgodna
    z obowiazującym prawem.

    > dzwoniłam do księgowości i musi nam Pan podać NIP" - z życia ;-)

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-02-08 19:43:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/8/2012 12:42 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Skąd pytanie? ;)

    Stad, ze wiekszosc faktur sie drukuje
    a jak sie drukuje to inteligetny program mysli za ciebie i nie pozwala
    ci sie pomylic w numerze nip wypisujac komunikat, ze nip nie jest
    poprawny. To teraz przekonaj go, ze pesel to poprawny NIP.

    A ja sie nie odważe niczego dopisac dlugopisem na wydrukowanej fakturze
    jak mi pani z US zarzuciła fałszertwo bo napis zapłacono gotówką był
    dopisany ręcznie. :)

  • 20. Data: 2012-02-08 19:54:24
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-02-08 20:43, witek wrote:

    > A ja sie nie odważe niczego dopisac dlugopisem na wydrukowanej fakturze
    > jak mi pani z US zarzuciła fałszertwo bo napis zapłacono gotówką był
    > dopisany ręcznie. :)

    I co? Przekonała Cienie?

    --
    spp